Fallas 2016

Ondanks dat ik dit jaar niet ben gegaan, heb ik toch kunnen genieten van al deze video's! Hopenlijk volgend jaar weer van de partij hoor!

hier nog een kleine greep uit de foto's die ik tijdens fallas 2016 geschoten heb :cool:
IMG-20160316-WA0003.jpgIMG_20160315_134655.jpgIMG_20160315_184655.jpgIMG_20160316_115453.jpgIMG_20160316_151329.jpgIMG_20160316_200803.jpgIMG_20160316_234430.jpgIMG_20160319_225605.jpg

ben trouwens wel beetje teleurgesteld in de kwaliteit van de fotos van m'n nieuwe telefoon, volgend jaar met de spiegelreflex.

Zal op overmacht worden gegooid :wink:

Niet geheel waar... Als je een reisverzekering hebt kan je het via hun compenseren. Volgens de Europese wetten EG 261/2004 (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX:52013PC0130) heb je recht op verzorging door de vliegmaatschappij op het vliegveld. Dit is niet gebeurd.

Artikel 6, lid 1, onder a) "Wanneer een luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert redelijkerwijs kan verwachten dat een vlucht een vertraging tot na de geplande vertrektijd oploopt, van twee uur of meer voor alle vluchten van 1500 km of minder, wordt de passagiers door de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert, bijstand geboden als bedoeld in i) artikel 9, lid 1, onder a), artikel 9, lid 2"

Artikel 9, lid 1, onder a) "Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers gratis: a) maaltijden en verfrissingen, in redelijke verhouding tot de wachttijd;"
Artikel 9, lid 2 "Bovendien kunnen de passagiers twee gratis telefoongesprekken of telex-, fax- of e-mailberichten verzenden"

Artikel 6, lid 2 "In ieder geval volgt de aanbieding van de bijstand binnen de in dit artikel voor iedere vluchtafstand bepaalde tijdspanne."

Check dit met je reisverzekering:

Artikel 7, lid 1, onder a) "Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers compensatie ten belope van: 250 EUR voor alle vluchten tot en met 1500 km; Bij de bepaling van de afstand wordt gekeken naar de laatste bestemming waar de passagier als gevolg van de instapweigering of annulering na de geplande tijd zal aankomen."

In de voorwaarden van Transavia staat inderdaad dat zij niet compenseren, staat ook in de wet onder punt 14, bij buitengewone omstandigheden:
Evenals in het kader van het Verdrag van Montreal dienen de verplichtingen die worden opgelegd aan de luchtvaartmaatschappijen die de vluchten uitvoeren, te worden beperkt of uitgesloten in gevallen waarin een gebeurtenis het gevolg is van buitengewone omstandigheden die zelfs door het treffen van alle redelijke maatregelen niet voorkomen hadden kunnen worden. Dergelijke omstandigheden kunnen zich met name voordoen in gevallen van politieke onstabiliteit, weersomstandigheden die uitvoering van de vlucht in kwestie verhinderen, beveiligingsproblemen, onverwachte vliegveiligheidsproblemen en stakingen die gevolgen hebben voor de vluchtuitvoering van de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert.

... maar, je reisverzekering kan dit wel doen. Dus check de voorwaarden van je reisverzekering als je die hebt.

Dus als je bonnetjes hebt bewaard, kan je ze inleveren bij je verzekering om dat uitbetaald te krijgen, als het aan de voorwaarde voldoet.

hier nog een kleine greep uit de foto's die ik tijdens fallas 2016 geschoten heb :cool:

ben trouwens wel beetje teleurgesteld in de kwaliteit van de fotos van m'n nieuwe telefoon, volgend jaar met de spiegelreflex.

Ik heb zelf een Xperia Z2 van Sony. Deze maakt altijd mooie foto's.

Niet geheel waar... Als je een reisverzekering hebt kan je het via hun compenseren. Volgens de Europese wetten EG 261/2004 (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX:52013PC0130) heb je recht op verzorging door de vliegmaatschappij op het vliegveld. Dit is niet gebeurd.

Dit is wel degelijk gebeurd, we kregen per persoon een tegoedbon van €4,- te besteden in het "restaurant". Ook kregen we in het vliegtuig zelf een gratis drankje naar keuze (ik wilde een gevulde koek en kon die ook krijgen).

Artikel 6, lid 1, onder a) "Wanneer een luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert redelijkerwijs kan verwachten dat een vlucht een vertraging tot na de geplande vertrektijd oploopt, van twee uur of meer voor alle vluchten van 1500 km of minder, wordt de passagiers door de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert, bijstand geboden als bedoeld in i) artikel 9, lid 1, onder a), artikel 9, lid 2"

Artikel 9, lid 1, onder a) "Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers gratis: a) maaltijden en verfrissingen, in redelijke verhouding tot de wachttijd;"
Artikel 9, lid 2 "Bovendien kunnen de passagiers twee gratis telefoongesprekken of telex-, fax- of e-mailberichten verzenden"

Oke, twee gratis telefoongesprekken of telex-, fax- of e-mailberichten verzenden is ons niet aangeboden, maar daar had ik persoonlijk ook geen gebruik van willen maken.

Artikel 6, lid 2 "In ieder geval volgt de aanbieding van de bijstand binnen de in dit artikel voor iedere vluchtafstand bepaalde tijdspanne."

Check dit met je reisverzekering:

Artikel 7, lid 1, onder a) "Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers compensatie ten belope van: 250 EUR voor alle vluchten tot en met 1500 km; Bij de bepaling van de afstand wordt gekeken naar de laatste bestemming waar de passagier als gevolg van de instapweigering of annulering na de geplande tijd zal aankomen."

In de voorwaarden van Transavia staat inderdaad dat zij niet compenseren, staat ook in de wet onder punt 14, bij buitengewone omstandigheden:
Evenals in het kader van het Verdrag van Montreal dienen de verplichtingen die worden opgelegd aan de luchtvaartmaatschappijen die de vluchten uitvoeren, te worden beperkt of uitgesloten in gevallen waarin een gebeurtenis het gevolg is van buitengewone omstandigheden die zelfs door het treffen van alle redelijke maatregelen niet voorkomen hadden kunnen worden. Dergelijke omstandigheden kunnen zich met name voordoen in gevallen van politieke onstabiliteit, weersomstandigheden die uitvoering van de vlucht in kwestie verhinderen, beveiligingsproblemen, onverwachte vliegveiligheidsproblemen en stakingen die gevolgen hebben voor de vluchtuitvoering van de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert.

... maar, je reisverzekering kan dit wel doen. Dus check de voorwaarden van je reisverzekering als je die hebt.

Dus als je bonnetjes hebt bewaard, kan je ze inleveren bij je verzekering om dat uitbetaald te krijgen, als het aan de voorwaarde voldoet.

Ik zal mezelf even citeren:

Is dit altijd zo?
Wij hebben een aantal jaren terug namelijk 9 uur vertraging gehad en hebben na de tijd wel geld gekregen. Weet niet precies meer waardoor die vertraging er was.

Ze proberen het altijd wel in ieder geval. En in het geval met die staking zal ze dat ook zeker lukken. In jullie geval was er misschien iets aan de hand waar zij wel wat aan konden doen. En 9 uur vertraging is natuurlijk niet niks. Ik las in mijn reisverzekering dat er vanaf 6 uur vertraging uitbetaald wordt door de verzekering. €50,- per 6 uur vertraging met een maximum van €250,-.

Ik was verzekerd via Transavia door het bedrijf "ACE European Group Limited" even voor de duidelijkheid.

Mensen die ergens anders verzekerd waren hebben misschien wel net geluk om wat geld te krijgen, ben daar dan ook wel erg benieuwd naar of dat lukt :)

Jwtjuh :bye:

Ai, dat klinkt echt niet, wat zonde dat ze het veranderd hebben!

Yeah het klinkt in het begin wel vreemd als je verwacht dat die oudere versie op komt terwijl je op de mascleta aan het wachten bent, maar het went snel vond ik, en mensen om ons heen stonden evengoed wel te dansen enzo, mooi om te zien trouwens. Dit soort passie wat je in de straten van Valencia tegen komt zul je in Nederland niet zo snel zien. In valencia staan duizenden mensen twee of drie uur te wachten op een vuurwerkshow en iedereen heeft het naar z'n zin, in NL lopen mensen al te klagen en te zeiken als er een demo is met consumentenvuurwerk :frusty:

Van die nieuwe nummers wordt je inderdaad niet heel vrolijk.
Wat verschrikkelijk zeg, hopelijk komen ze hier op terug.

bij deze ook een kleine bijdrage vanuit mijn kant. mijn eerste Fallas, maar zeker niet de laatste!
er zijn meer foto's, maar ik heb er enkele highlights uitgehaald. filmjes van de laatste 3 dagen komen zo spoedig mogelijk :)

SAM_1357.jpg
SAM_1369.jpg
SAM_1433.jpg
SAM_1567.jpg
SAM_1632.jpg
SAM_1665.jpg
SAM_1619.jpg
SAM_1592.jpg
SAM_1618.jpg

Vincemeister, wat een heerlijke sfeer foto's heb je gemaakt zeg.
Ontzettend bedankt voor het delen, sfeer ver hogers dit.

Hier alvast een klein voorproefje van de sfeer video van Fallas 2016!
Ben benieuwd wat jullie nou vinden van zulke video's! Ik geniet er in ieder geval van :D!

Geweldig filmpje Shell-Kid, zitten mooie stukken tussen.
Bedankt voor de film.

Per toeval kwamen we deze mascleta tegen. We waren de enige 2 die aanwezig waren.
De computer gaf verkeerde signalen af volgens de beste meneer die de mascleta wilde schieten.
Toen we stopten met filmen, daar we er al geruime tijd stonden te wachten werd meneer boos en trok hij alles naar beneden. Zonde van al het werk!

De vonken kwamen overigens op de mortieren van de salutes terecht.

Die dingen kunnen ook gebeuren.
Wat bizar dat jullie de enige aanwezigen waren, hoe laat en wanneer was dit dan?
Er is toch iemand die heeft betaald voor die show, je zou denken dat die wel ff komt kijken. :p

Back
Bovenaan