Fallas 2016

Net geboekt! Ga voor de eerste keer, samen met broertje van mn vriendin!!! Heb nog leuke prijzen kunnen boeken van 16-21 maart! (eigenlijk 16-20 valencia en 21 barcelona terug :)) Ik ben echt benieuwd!

Onwijs veel plezier Steef-Kaboom, genieten nu al.
Knap dat je zo kort van te voren nog iets hebt kunnen vinden voor een goede prijs.

Op de valreep toch nog een kort tripje geboekt.vertrek 15 maart Eindhoven en terug op 19 maart s,ochtens.
Helaas geen crema maar toch eventjes weer kruitsnuiven en genieten!

Ik kan je eigenlijk het best mijn eerdere reactie quoten als antwoord. :)

Het beste koop je in Valencia een Levante Extra, een extra uitgave van de krant daar met alles over Fallas. Daar staan ook de straatmascletà's en nocturna's in met straatnaam en tijden. Zo kan je ook goed een route plannen, maar houd er goed rekening mee dat het ook vaak voorkomt dat het niet klopt. Dan is ie toch later, is ie al gegaan of komt ie er toch helemaal niet, jammer, maar het gebeurt steeds vaker, is onze ervaring althans. En soms hangt er eentje die niet in de planning is opgenomen, dat kan ook! :)
Op het plein hoor je vaak van anderen of er nog ergens een straatmascletà hangt die je mee zou kunnen pakken, velen fietsen even een rondje, ook a.d.h.v. de krant. Dit kan je zelf ook voor de namiddag en avond doen natuurlijk, kan je meteen een flink aantal poppen meepakken. :wink:

Ik las net in een topic dat de 2015 editie van die krant helemaal geen informatie meer bevatte over dit soort showtjes :p

In mijn herinnering hebben we het vorig jaar ook nog opgezocht op die manier, maar misschien vergis ik mij inderdaad. Ik kan helaas geen boekje van vorig jaar terugvinden nu.

JUEVES 17 DE MARZO

CALLE SAN VICENTE
15.30 horas: Olivereta
17 horas: Zaidía
18.30 horas: El Carmen
19.15 horas: Benicalap
20.30 horas: Campanar
21.30 horas: La Roqueta-Arrancapins
23 horas: Casas Regionales
23.15 horas: Juntas Locales
23.20 horas: Falla General Asensio-Marqués de Solferit
23.25 horas: Fallera mayor infantil y corte de honor

CALLE DE LA PAZ
15.30 horas: Malvarrosa-Cabanyal-Beteró
16.45 horas: Algirós
17.45 horas: Poblats al Sud
18.45 horas: Quatre Carreres
20.15 horas: Pla del Remei-Gran Vía
21.15 horas: Benimàmet-Burjassot-Beniferri

VIERNES 18 DE MARZO

CALLE SAN VICENTE
15.30 horas: Patraix
16.30 horas: La Seu-El Mercat
17 horas: Botànic-La Petxina
18 horas: Quart-Xirivella
19.30 horas: Jesús
20.30 horas: Russafa B
21 horas: Creu Coberta
22 horas: Pilar-Sant Francesc
23 horas: Casas Regionales
23.15 horas: Falla Doctor Álvaro López-San Juan de Dios
23.20 horas: Fallera mayor de Valencia y Corte de Honor

CALLE DE LA PAZ
15.30 horas: Canyamelar-Grao-Nazaret
16.45 horas: La Xerea
17 horas: Rascanya
18.15 horas: Camins al Grau
20 horas: Russafa A
20.30 horas: Mislata
21.30 horas: Pla del Reial-Benimaclet

http://www.levante-emv.com/fallas/2015/12/16/programa-festejos-fallas/1355539.html

Ik dacht dat wij vorig jaar alles zelf op gezocht hadden. Veel hebben we opgezocht waar we de jaren er voor ook al waren geweest. En je hoort veel van andere nl'ers waar er iets hangt. Gewoon voor dat je naar het plein gaat kijken waar wat hangt en er dan heen als ie op het plein klaar is.

misschien anders daar met NLers die we tegen komen een app groepje starten zodat men het elkaar kan vertellen als iemand weet waar er iets geschoten gaat worden?

Ik las net in een topic dat de 2015 editie van die krant helemaal geen informatie meer bevatte over dit soort showtjes :p
Dat meen ik mij ook te herinneren idd.
Sowieso werd de info in de Levante Extra elk jaar slechter.
Klopte vaker niet dan wel.
Beter gewoon zelf effe opzoek in de buurt, op de bekende plekken, of andere NL'ers vragen.
Zeker de laatste 2 dagen ga je er dan geheid een paar zien, mascleta's en nocturna's :)
Of in de topics van voorgaande jaren speuren. Er zijn wel een aantal 'zekerheidjes' elk jaar!

zoals de mods al eerder aangaven inderdaad, gewoon vragen aan andere Nederlanders en een beetje de buurt verkennen, dan kom je vanzelf wel wat tegen.

Voor de liefhebbers... 20-03 is Valencia - Celta de Vigo. Mooi even mee pakken

Dit is ook mijn plan. Vorig jaar al een rondleiding in het stadion gehad, dit jaar een wedstrijdje meepakken. Hopen op een goaltje van good-old John Guidetti ;)

Back
Bovenaan