Event Immortal Gold 100s

Blijft een mooie bak, dit jaar ook weer van genoten!
Wilden er nog een Cross bij schieten, maar die was zo weg. :p

Mijn Immortal Gold, aangeschaft in het eerste jaar van zijn bestaan en sindsdien op de plank gelegen. Tot nu! Prachtig was tie.

Ik heb deze box nou 3 jaar achter elkaar gehad, dit is echt een box wat elk jaar weer top presteerd.
Ook afgelopen oud en nieuw was dit voor mij weer een topper.
Ik zet deze dan ook zeker weer op mijn lijst dit jaar.

Ik vond hem zwaar tegen vallen. Binnen 30 seconden was hij op.......Na het doorlonten 3 dubbel gechecked of cake A cake D niet kon aansteken met het mooie doorlont systeem van Rubro. Is ook niet gebeurd wat ik achteraf kon zien maar het was toch een soort all at once cake bij mij. wat ik helemaal zuur vind is dat ik Rubro al diverse mails heb gestuurd met de vraag wat ik verkeerd gedaan heb of dat ik gewoon een missertje had....wat kan toch ?? maar tot op heden nog geen reactie heb gehad. Voor mij geen Rubro meer en zeker niet voor deze bedragen

Ik vond hem zwaar tegen vallen. Binnen 30 seconden was hij op.......Na het doorlonten 3 dubbel gechecked of cake A cake D niet kon aansteken met het mooie doorlont systeem van Rubro. Is ook niet gebeurd wat ik achteraf kon zien maar het was toch een soort all at once cake bij mij. wat ik helemaal zuur vind is dat ik Rubro al diverse mails heb gestuurd met de vraag wat ik verkeerd gedaan heb of dat ik gewoon een missertje had....wat kan toch ?? maar tot op heden nog geen reactie heb gehad. Voor mij geen Rubro meer en zeker niet voor deze bedragen

Dan moet jij zeker een fout exemplaar gehad hebben of vonkoverslag, ik had 'm voor het eerst dit jaar, geweldige box, zeker zijn plaats waard tussen de 20 andere. Wel altijd met tussenkartonnetjes werken als je gaat doorlonten en aftapen want bij deze box is de kans op vonkoverslag groot.

nooit problemen mee gehad en wat cakeboxfreak eerder schreef , ik plaats altijd een stuk karton omwikkeld met alufolie tussen de cakes

Dan moet jij zeker een fout exemplaar gehad hebben of vonkoverslag, ik had 'm voor het eerst dit jaar, geweldige box, zeker zijn plaats waard tussen de 20 andere. Wel altijd met tussenkartonnetjes werken als je gaat doorlonten en aftapen want bij deze box is de kans op vonkoverslag groot.

Ik heb hem inderdaad niet met tussen kartonnetjes of alufolie afgeschermd. dit was mijn eerste Immortal Gold en samen met de Legendary 150 überhaupt de eerste cakeboxen die ik gekocht of doorgelont heb. Het kan best zijn dat ik iets verkeerd gedaan heb. Dat is ook wat gevraagd heb per mail aan Rubro. Wat jammer vind/vond is dat ze niet reageren op mijn vraag. Je bent een klant die een product aanschaft wat niet geheel aan de verwachting voldoet en vraagt om een beetje opheldering. Als ik jullie antwoord van hen gekregen had was mijn reactie stukken minder negatief geweest. Nu hebben ze gewoon schitterende producten en kon ik het gisteren niet laten om via de freak actie in Groningen nog wat mooie cakes te scoren. Met jullie tips in het achterhoofd ga ik het komend O&N nogmaals proberen.

Ik heb hem inderdaad niet met tussen kartonnetjes of alufolie afgeschermd. dit was mijn eerste Immortal Gold en samen met de Legendary 150 überhaupt de eerste cakeboxen die ik gekocht of doorgelont heb. Het kan best zijn dat ik iets verkeerd gedaan heb. Dat is ook wat gevraagd heb per mail aan Rubro. Wat jammer vind/vond is dat ze niet reageren op mijn vraag. Je bent een klant die een product aanschaft wat niet geheel aan de verwachting voldoet en vraagt om een beetje opheldering. Als ik jullie antwoord van hen gekregen had was mijn reactie stukken minder negatief geweest. Nu hebben ze gewoon schitterende producten en kon ik het gisteren niet laten om via de freak actie in Groningen nog wat mooie cakes te scoren. Met jullie tips in het achterhoofd ga ik het komend O&N nogmaals proberen.

Om eerlijk te zijn, zou ik hier niet direct een concreet antwoord op verwachten, aangezien doorlonten simpelweg niet mag.
Hooguit een antwoord als, wat u verkeerd gedaan heeft is de cakes doorgelont, daar is de reservelont niet voor bedoeld.
Elk ander antwoord van de importeur en het is snel afgelopen met cakeboxen vrees ik.

Het doorlonten is uiteraard op eigen risico, dus van Rubro zou ik niet veel verwachten. Om risico's te vermijden (uitvallen of vonkoverslag) zijn er al een aantal tips geplaatst, en ik heb er ook nog een paar.

-Probeer altijd de verbindingen waar mogelijk aan de buitenkant te maken, de kans op vonkoverslag is dan nihil.
-Gebruik tie-wraps om de hoofdlont en reserve lont aan elkaar te maken. Het voordeel hier van is dat de lontjes elkaar gegarandeerd aanraken voor een lange tijd. Gebruik je enkel plakband of schilderstape, dan kan de tape los schieten bij de verbranding van het lont.
-Lonten NIET knopen. Er zijn tal van importeurs, en dus ook tal van lonten. Sommigen zijn zo broos, dat ze knakken. Tevens heb je bij een knoop kans dat de knoop los brand en de volgende cake dus niet aan gaat.
-Schilderstape, geen gewone tape. Plak beter, werkt handiger.
-Tesa Aluminium Tape! Geen gehannes met dat dunne aluminium folie. Een rolletje kost je een euro of 8, en gaat bij gemiddeld gebruik jaren mee.
-Niet iedere cakebox is hetzelfde. Lees je goed in. Zo had ik een Weco box met quickfuse rietje (ideaal) aan het einde als reservelont, terwijl andere cakeboxen soms juist langzaam lont hebben. Diverse Rubro boxen hebben weer een systeem met een rij lontjes op de tegen elkaar leunende cakes. Soms hebben cakes roze lont aan het einde, maar dat wil niet altijd zeggen dat dit snellont is. Probeer dus zoveel mogelijk informatie te vergaren om de voor jou ideale uitvoering te krijgen.
-Zorg dat je cakebox stevig staat. Dat kan door hem in de doos te laten, of rond te tapen met duct-tape. Ze je ze los weg, dan is er een grotere kans op omvallen, maar ook kan door trilling een slecht vastgemaakt doorlontje los trillen!
-Vergeet niet te genieten, ik vind cakeboxen geweldig, maar je moet soms aardig rap zijn om na het afsteken alles te kunnen zien. Gewoon even een langer visco lontje eraan maken doet de truc.

Dank je Arahon, daar kan ik wat mee...ik had inderdaad wel diverse dingetjes gelezen over doorlonten en in het geval van de Immortal Gold zat er aan de buitenkant al schietlont etc wat het mooie gepatenteerde doorlont systeem van Rubro is. Nu heb ik behalve dat ook schilderstape EN ty wraps gebruikt (onder het mom van dubbel genaaid houd beter:cool:), de cakes tegen elkaar aangeplakt met ductape en zo teruggezet in de doos....en het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik met het aansteken van het hoofdlont van Cake A door vonk overslag ook cake D mee heb aangestoken wat de bizar korte tijd van 30 seconden plezier veroorzaakt heeft. Nu heb ik in de freak actie de Spirits of Beijing besteld waarvan ik later las dat hij niet zo geweldig is dus misschien dat ik dar dalijk cake A-B 1x apart laat schieten en 1x samen wat de tijd korter maakt maar de finale wat spannender....

Naar 3 jaar steeds op me lijst gezet te hebben en niet gekocht is het dan toch zover heb hem dit jaar voor het eerst er bij zitten deze geweldige box gister mooi besteld bij vuurwerkland steenbergen..

Ben zeer benieuwd naar deze cake in de straat :) nu maar wachten tot dat ik hem ken ophalen

Als je een beetje knap weer hebt dan kom je zeker aan je trekken, bij slecht weer zou ik hem een jaartje laten drogen

Het is inderdaad een box die het best tot zijn recht komt als het weer ook goed is.
Ik heb hem wel eens bewust laten staan doordat het te hard waaide.

Idd! Dit is dan ook zo'n box die NIET moet afsteken als het waait! Doet zeer afbreuk aan de effecten en het is zonde van je geld! Ik zat dan ook pal aan zee! Laat ik zo zeggen, deze box het eerste jaar gehad met goede weersomstandigheden! Toen was ik meer onder de indruk!

paar jaar geleden zo´n beetje de cakebox aller cakeboxen , maar er zijn inmiddels al minstens net zoveel goede zoniet betere boxen op de markt

Eens, werd er ook niet warm meer van op de demo. Tempo was echt te traag, maar de salvos/versnelling deed het dan wel weer lekker. Maar zoals ie op de demo was laat ik hem in het vervolg staan.

Ik vond alleen de eerste cake langzaam, maar ook juist subtiel. De tempoversnelling kwam wel extra naar voren nu. Wind zou alles verknallen zoals al is genoemd idd

Back
Bovenaan