Ervaring met Rubro Vuurwerk

Ik sluit mij volledig aan bij Lambal. Andere importeurs schieten ook samples maar het verschil tussen de samples bij Rubro en de daadwerkelijke productie lijkt wel heel erg groot!

Ik wil rubero bedanken voor de geweldige avond! Ik heb ontzettend genoten van de mooie producten. Ik ben blij dat ik 1 van de 100 was die mee mocht, in tegenstelling tot andere die naar mijn idee nooit meer tevreden zijn. Tuurlijk zijn er dingen die misschien wellicht anders zouden kunnen. Het grootste nadeel voor mij is dat er teveel boxen zijn omdat ik ze allemaal wel zou willen hebben, maar dat kan gewoonweg niet omdat er toch teveel zijn (dat laat mijn budget niet toe :p). Er zijn naar mijn idee wel een aantal boxen die ik zelf wel goedkoper zou prijzen, omdat 250 euro wel afschrikt om een vb te noemen.

Het grootste nadeel voor mij is dat er teveel boxen zijn omdat ik ze allemaal wel zou willen hebben, maar dat kan gewoonweg niet omdat er toch teveel zijn (dat laat mijn budget niet toe :p).

Ik vind dat eigenlijk best wel een punt van kritiek.
Vorig jaar hadden we 4 Event boxes en nu 13(!).
Als direct gevolg zullen winkels minder per type gaan inkopen omdat het risico veel groter is dat ze ermee blijven zitten op 1 jan.
Waar vorig jaar elke dealer waarschijnlijk 10 van alles wel kwijt kon (uitzondering misschien de 6 elements) denk ik dat er nu misschien slechts 3-4 per artikel worden ingekocht.
Dat in combinatie met de nog hogere prijs voor sommige nieuwe boxes begint het toch haast wel problematisch te worden voor in ieder geval de kleinere ondernemingen.

Ook loop je wel het risico dat het allemaal een beetje eentonig begint te worden, ik las al commentaar op het 'golden' effect waar Rubro dol van is dat vooral in de nieuwe boxes erg aanwezig lijkt te zijn.

Ik vind dat eigenlijk best wel een punt van kritiek.
Vorig jaar hadden we 4 Event boxes en nu 13(!).
Als direct gevolg zullen winkels minder per type gaan inkopen omdat het risico veel groter is dat ze ermee blijven zitten op 1 jan.
Waar vorig jaar elke dealer waarschijnlijk 10 van alles wel kwijt kon (uitzondering misschien de 6 elements) denk ik dat er nu misschien slechts 3-4 per artikel worden ingekocht.
Dat in combinatie met de nog hogere prijs voor sommige nieuwe boxes begint het toch haast wel problematisch te worden voor in ieder geval de kleinere ondernemingen.

Ook loop je wel het risico dat het allemaal een beetje eentonig begint te worden, ik las al commentaar op het 'golden' effect waar Rubro dol van is dat vooral in de nieuwe boxes erg aanwezig lijkt te zijn.

Ik denk eerder dat een winkelier een keuze maak welke boxen hij zelf het mooiste vind en die gaat voeren! :wink:

Ik verkies eigenlijk elk jaar Rubro boven Lesli en Schuurmans terwijl er 2 dealers van de laatste 2 op de hoek van de straat zitten en de Rubro dealer een dorp verderop. Het leuke is dat ik altijd opval in de straat, de knallen zijn harder (heavy legend) en de effecten groter ( o.a. Rock the Show) dan het spul van mijn buurtgenoten die voor hetzelfde bedrag halen (bij de Lesli en Schuurmans dealers). Prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed...totdat het 2013 werd...en er nieuwe doorlontbakken kwamen. Ik vind persoonlijk dat Rubro iets overdrijft met al die doorlontbakken. Natuurlijk hebben we de Heavy legend, Masterline, Gold Selection enz.. nog, maar ik had persoonlijk wat meer nieuwe bakken gezien voor de doorsnee consument. Er zullen vast mensen zijn die samen met de buren zo'n grote bak kopen, maar ik denk niet dat het zo veel zijn om gelijk zo veel bakken op de markt te brengen :)

Ondanks dat zit ik niet te twijfelen of ik dit jaar weer Rubro ga halen, want dat gaat zeker weer gebeuren!

Rubro is voor mij persoonlijk het beste vuurwerk. Buiten het feit om dat wij dit jaar Rubro dealer zijn. Ik heb afgelopen oud&nieuw voor het eerst Rubro geschoten. wat een geweld !!

alle doorlontbakken van afgelopen jaar van RUBRO vielen tegen ten opzichte van de demo.
Ik heb ze alle 4 gehad ( 6elements,4 seasons,immortal gold en de spirit of beijing ).
de heavy legend serie daartegen waren weer super.
is jammer dat Rubro toch de freaks misleid met de demo filmpjes, tenslotte kosten deze
toch een hoop geld

Ik moet net zo als lambal erkennen dat ik Rubro niet meer heel bijzonder vindt, ik heb vorig redelijke miskopen gedaan waaronder de fluitpijl die tot de dakgoot ging waar je de hoofdprijs voor betaal.
Topper is nog wel het buurtassortiment ok die kan wel eens anders gaan worden omdat de oude voorraden al weg zijn.

Vorig jaar (2012) voor het eerst vuurwerk van Rubro in de straat gehad nadat ik bij de freakavond was geweest. Ik was erg onder de indruk van de producten en ook bij de HL lijn de prijzen die toch best aantrekkelijk zijn. De 4 Prachtige doorlontboxen waren natuurlijk het neusje van de zalm (prijs blijft een wellus nietes kwestie).

Dat dan achteraf blijkt dat de effecten niet zo groot waren als bij de demo is jammer maar in mijn mening moeten we niet zeuren want het waren nog steeds monsterlijke boxen. Een aantal hier is telleurgesteld, maar bedenk is goed, was je telleurgesteld omdat je meer verwachte?... of omdat je het een slecht product vond.
Ik persoonlijk denk het eerste. Die verwachting is dan misschien wel gewekt door Rubro zelf door eventueel samples te schieten dat klopt, maar de 1e x dat je zoiets ziet ben je verbaasd en denk je echt WOW. de 2e keer heb je die WOW factor niet meer zo en lijkt het sowieso al minder. dat in combinatie met een iets minder kwaliteit dan op de demo versterkt je beeld alleen maar.

1 punt wat ik wel zeer slecht vind van Rubro (wim) is dat er herhaaldelijk is gezegd dat de Secret Salute gewoon hetzelfde zou blijven als 2011. en dat er niks aan de hand was en enz enz enz. Met uiteindelijk de jaarwisseling blijkt het toch echt minder te zijn dan de beloftes van Rubro.
Ik vind het slecht dat als je weet dat het niet hetzelfde is dan je dan nog steeds dingen beloofd.
kom er gewoon eerlijk voor uit. Op deze manier denk ik al snel dat het echt voor de volle 100% alleen om het inkomen te doen is.

Goed verder over dit jaar (2013).

Dit jaar met de demo gegaan met een hoge verwachting, want in 2012 was ik echt compleet verbaasd over de kwaliteit.
Bij het zien van de shooting list werd ik gelijk verdrietig, ik had gehoopt op een veel grotere uitbreiding van de HL lijn en dan vooral meer van die mooie 25gr 16 schots cakes (Killer instinct. enz.). een stuk of 4 a 6 erbij had niet misstaan vind ik. zo hou je het ook voor de kleine portemonnee interessant (crisis heren!!). Ik heb persoonlijk liever 5 x een dikke 16 schots cake dan 1 zo'n doorlontbak. Voor mijn idee heeft Rubro dit jaar een stap achteruit gezet door zich teveel te richten op de grote doorlontboxen, wat in mijn ogen ook nog is niet echt goed gelukt is (sommige cakes zijn echt slecht in mijn ogen. de verhouding is zoek vind ik.

Desondanks komt hier gewoon Rubro in de straat te staan maar dan vooral dezelfde artikelen als vorig jaar want veel interessant nieuws is er niet...

Heb zelf weinig vuurwerk gehad van Rubro dus ik kan er nog weinig over zeggen... maar ik vind dat ze dit jaar wel veelste veel (doorlont) boxen op de markt hebben gebracht. 3 a 4 verschillende boxen is naar mijn mening zat. Nu heb je teveel keuze en het is veel van hetzelfde.

voor mij het eerste jaar Rubro ik ben echt benieuwd als ik alles lees....
ik hoop niet dat ik miskopen heb gedaan dit jaar.
ik heb de immortal gold, golden tarantula, star palmen de 4seasens.
Normale cakes zijn killer instinct heavy legend 49/25. ben dus zwaar benieuwd had misschien beter de demo films niet moeten kijken. Want blijkbaar worden daar andere producten gebruikt.
Als ik op Youtube straatfilms kijk vind ik bijna alle door lont boxen die er vorig jaar waren best goed na dat het best slecht weer was dus ik denk dat het wel goed komt.

is trouwens heel vreemd als ik nu bv 2pack extreem terug kijk van vorig jaar op youtube lijken deze boeketten ook klein. Terwijl ik die zelf vorig jaar had en toen viel hij me echt niet tegen.

killer instinct is top, de immortal gold presteerde bij mij goed maar niet bij iedereen. En de 4 seasons is absoluut ook een topper. De starpalm is nieuw dus dat kan niemand je nog vertellen.

heb je deze producten zelf ook gehad vorig jaar?
ik ga echt zwaar balen als het inderdaad kleine boeketten zijn :bonk:

jazeker, maar er zitten ook goede producten tussen wees niet bang :P
maar over het algemeen we hebben hier een dealer die alleen rubro verkoopt dus dat zie je terug in de straat en het viel me op.

Gelet op de lijst afgekeurde producten zet ik in op de hoeveelheid extra werk voor de winkels

Back
Bovenaan