Ervaring met Rubro Vuurwerk

Ik weet niet wáár rubro meebezig is, en tomaat ik ben het volledig met je eens!

Rubro moet voldoen aan de bestellingen, dus als een winkel 50 immortal gold koopt moeten ze er 20krijgen, en niet de helft naar andere winkels die op het laatste moment nog even komen aankakken...

Dat is niet eerlijk naar Wim/Rubro toe.
Ik ging er in die vergelijking van uit dat dit inderdaad het geval zou zijn, echter is er tot op heden geen bewijs dat dit ook zo was.
Er zit een verschil tussen het 'delen' van originele bestellingen en het delen van de restvoorraad.

Stel 2 winkeliers bestellen beide in eerste instantie 10x 4 Seasons.
Beide krijgen dit gewoon geleverd van Wim/Rubro.
Echter heeft winkelier A een bijbestelling gedaan van nog eens 30 stuks, winkelier B doet hetzelfde maar dan voor 40 stuks. Rubro heeft er nog 20 en stuurt er beide 10.

Dan valt Rubro/Wim totaal niets te verwijten, in beide gevallen zijn de winkeliers schuldig doordat ze meer bestellingen hebben toegestaan dan dat ze op dat moment in voorraad hadden.
Dat Rubro naderhand niet in staat was deze bestellingen toe te leveren valt niet onder de verantwoording van Rubro maar onder de winkeliers die meer verkochten dan ze op dat moment in voorraad hadden.

Voordat we een schuldige aanwijzen moeten we wel weten wie er daadwerkelijk schuldig is, ongeacht een eventuele voorkeur voor de uitkomst daarvan.

Wat een gezeik zeg. Dat gezeik zou velen malen minder zijn, als importeurs en winkeliers vuurwerkcrew.nl niet zou gebruiken voor puur commerciele doeleinden.

Dit komt mij zo nu en dan echt de strot uit.
:frusty:

Wat een gezeik zeg. Dat gezeik zou velen malen minder zijn, als importeurs en winkeliers vuurwerkcrew.nl niet zou gebruiken voor puur commerciele doeleinden.

Dit komt mij zo nu en dan echt de strot uit.
:frusty:
Helemaal mee eens. Zeker zakelijke dingen blijven beter openbaar onbesproken omdat wij consumenten niet achter de schermen kunnen kijken en/of overzicht over de hele situatie en alle stappen daarin hebben. Wim merkt hoeveel &^%( je over je heen krijgt als je té veel openbaar communiceert en kan bijvoorbeeld meer een voorbeeld nemen aan de lui van Royal. Hou het zakelijk, en hou gang van zaken onder de tafels van leveranciers en afnemers.

Nee, ik ben niet voor openbaarheid en transparantie van alles, ook al ben ik er altijd poepienieuwsgierig naar. Importeur handelt met winkelier, winkelier handelt met consument. En als wij een probleem hebben met een product mogen we het doen met de winkelier, en die weer terug naar de importeur. Basta.

En er mogen best grenzen gesteld worden aan marketinggebruik van forums als dit. Ik weet dat het wat 'de ene hand wast de ander' is; informatie voor reclame, en daardoor hebben wij freaks alle productinfo tot onze beschikking. Maar op gebied van promotie via forums, en zeker op zakelijk gebied, mogen (en móeten m.i.) daar zeker grenzen aan gesteld worden.

Resumée: wij weten niet hoe de vork in de steel zit, hebben niet inzicht in alle factoren en hebben al helemaal niet (de meesten) bedrijfsvoering gestudeerd of ervaring daarin. Laat het die mensen zelf onderling oplossen. Wij kunnen enkel afwachten of er iets ontbreekt bij onze bestelling en dat met de goedwillende verkoper oplossen.

:bye:

Het is werkelijk waar te zot voor woorden wat er hier in dit topic gebeurd!! Wat je reserveerd kun je gewoon oproepen om te laten brengen... Als je te kort komt als winkelier betekend dat je niet genoeg ingekocht hebt. Dat er is niet meer bij besteld kan worden op sommige artikelen is niet zo raar. Dat was vorig jaar bij andere importeurs niet anders.

En als je problemen hebt als winkelier doe dat dan lekker achter de schermen en niet op fora. Beetje denigrerend Op deze manier

Moderator's kunnen we dit topic net voor een heel groot deel opschonen, dat alle nagatieve reactie's van ons ( de consument) worden verwijderd want dit is duidelijk ets tussen importeur en winkeler, omdat wij het fijne hier niet van zullen weten, en op dit moment alleen maar gissen. En waarschijnlijk de verkeerde partij zwart maken.

Denk dat censuur op dit moment niet gepast is. Denk namelijk dat een bewuste consument in economisch moeilijke tijden graag wilt bepalen waar zijn zuurverdiende centen aan uitgegeven worden. Je kan geld namelijk maar één keer uitgeven. In dat opzicht zijn ruzies tussen importeur en winkeliers over leveringen juist goed voor de consument. Deze ontwikkelingen kan de consument meenemen in zijn keuze voor vuurwerk.

Ruzie tussen de importeur en winkelier moet je lekker achter gesloten deuren houden, en als een winkelier ergens bv 50 stuks van besteld en er 75 van verkoopt dan is dat aan de winkelier, en niet aan de importeur. Mocht het zo zijn dat die er 50 besteld en 30 geleverd krijgt, dan is het verhaal weer anders, maar zoals ik al aangaf, dat is en blijft voor ons gissen, en eerlijk gezegd wil ik dat ook helemaal niet weten.

Ik wil alleen, mochten mijn spullen niet geleverd kunnen worden, dat ik als consument op tijd hier van op de hoogte wordt gesteld, dat ik nog rustig verder kan kijken wat er wel leverbaar is. Dit zal niet de eerste keer zijn dat niet alles leverbaar is (was geen rubro)

Ik ben het helemaal met dmrapster en enkele anderen eens.
Mijn eerdere post was gebaseerd op de idee dat rubro alles eerlijk zou verdelen.
Als je te weinig besteld hebt als winkel mag je blij zijn dat je nog iets krijgt.
Verder doen winkels er goed aan achter de schermen zaken te bespreken. Hoewel ik net als richardus dat wel wil weten.:-)
Royal en valk deden het ook via forum(eerst) en dat ging ook niet goed.
Voor de mensen die op wim zeiken: nu is er een importeur die reageert en is het weer niet goed. Als ik nu alle reactie die arrogant zijn of beledigend van de leden hier van een reactie moet voorzien dan ben ik volgend jaar nog bezig.
Laten we gewoon respect gehouden voor elkaar. Mooie kerst gedachte toch?
Greetzzzz

Ruzie tussen de importeur en winkelier moet je lekker achter gesloten deuren houden, en als een winkelier ergens bv 50 stuks van besteld en er 75 van verkoopt dan is dat aan de winkelier, en niet aan de importeur. Mocht het zo zijn dat die er 50 besteld en 30 geleverd krijgt, dan is het verhaal weer anders, maar zoals ik al aangaf, dat is en blijft voor ons gissen, en eerlijk gezegd wil ik dat ook helemaal niet weten.

Ik wil alleen, mochten mijn spullen niet geleverd kunnen worden, dat ik als consument op tijd hier van op de hoogte wordt gesteld, dat ik nog rustig verder kan kijken wat er wel leverbaar is. Dit zal niet de eerste keer zijn dat niet alles leverbaar is (was geen rubro)

Mede dankzij dit soort incidenten op fora weet je nu wat je mag verwachten. En dat is dat de 100% levering niet gehaald kan worden en dat jouw bestelling mogelijk niet kloppend zal zijn. Nu kan je je eventueel vast voorbereiden.

Voor de rest vind ik dat gezeik tussen winkeliers en importeurs niet op een forum hoort. Maar dat is een gevolg van het feit dat fora nu eenmaal voor commerciele doeleinden gebruikt kunnen worden.
Vervelend voor de liefhebbers, dat wel ja.

Ik vind het eigenlijk wel vrij belangrijk dat 'wij' in ieder geval de mogelijkheid hebben om er achter te komen hoe het nou in elkaar steekt.
Ons aanspreekpunt zal 28december de winkelier zijn en niet Wim of iemand anders van Rubro, de kans is dan ook groot dat de winkelier de verantwoording bij Rubro legt, ongeacht of dat terecht is of niet.

Had Wim hier geen reactie op gedaan was de meerderheid zonder twijfel achter zijn winkelier gaan staan en was dit in een rap tempo een klaag-op-Rubro topic geworden.
Zolang het op normale toon is moet een open discussie over dit onderwerp verder prima kunnen, kan alleen maar goed zijn voor de toekomst toch?

Nee gaat niet helemaal op de professionele manier,hier in dit topic. Ik ben ook niet altijd lief geweest,maar sta wel achter mijn punten. Mischien niet het beste Rubro jaar,maar dat weten we nu wel. Heb ook me frustaties daar in,maar is nu wel genoeg geweest,lijkt mij. Ik bedoel,het zou fijn zijn,als we samen nog door een deur kunnen. En niet steeds van Wim,de zondebok maken. Er zijn punten van aandacht,dat is dan wel weer zo. Bepaalde houdingen,en om de hete brij heen draaien,maar goed. Dat is wel duidelijk. Wim fijne kerstdagen,en denk maar even niet aan ons,geniet ervan! Nieuw jaar komt eraan,tijd genoeg voor nieuwe kansen.

Gr Yannick

Voordat we allemaal op vanalles en nog wat geen reageren vind ik wel dat we hier niemand een zwarte piet kunnen toebedelen...

Kijk er kunnen een aantal producten niet geleverd worden bij sommige winkels, maar hebben deze winkels wel op tijd besteld of juist niet..ik heb geen idee iig en vind ook niet dat we daar dus nu over moeten oordelen in dit topic.
Ook is dit niet een media om ongenoegen tussen winkeliers en een importeur uit te vechten. Hier gaat het over je ervaring met Rubro dus vanaf de 28e kun je hier als consument je ei kwijt :D Tot nu toe heb niets dan lof voor rubro, al vind ik wel dat we nu we enkele winkeliersdemo hebben gezien dat er sommige producten wel anders presteren dit jaar. We zullen zien! :D

Wat een stel bemoeizuchtige kinderjes zijn jullie toch. Wacht gewoon lekker af of je al je spulletjes netjes hebt gekregen en kom 2 januari terug met je reactie.; Ik als logistiek manager weet hoe moeilijk het is om winkels te bevoorraden en dat vaak de bestelfouten bij de klanten zelf ligt (winkeliers in deze) De kindertjes hier bemoeien zich met zaken tussen de winkelier en importeur terwijl ze dan ook nog menen overal vanaf te weten. Ik erger me steeds meer kapot aan de internethelden hier.

Rubro is voor mij nog steeds een van de beste importeurs die veel overheeft voor de freaks. Bedenk wel dat wij freaks maar een hele kleine selectie zijn van alle kopers.

Rubro is voor mij nog steeds een van de beste importeurs die veel overheeft voor de freaks. Bedenk wel dat wij freaks maar een hele kleine selectie zijn van alle kopers.

RUBRO is nog steeds een van de weinige geweest die freaks zo hartelijk hebben ontvangen tijdens de demo. Inclusief hapje en drankje!! Mogen ze ook wel een beetje krediet hebben toch??:frusty:

Vind het positief dat men in dit topic hun mening uit, overigens, opbouwende kritiek is gewenst. Enkel negatieve kritiek zonder enige vorm van argumentatie schiet niemand iets mee op. Laten we afwachten wat het wordt dit jaar en neem wel mijn petje af voor het feit dat Wim nog netjes blijft reageren. Let wel, hij kan ook kiezen om helemaal niet te reageren.

Fijne verkoopdagen allemaal jongens.

RUBRO is nog steeds een van de weinige geweest die freaks zo hartelijk hebben ontvangen tijdens de demo. Inclusief hapje en drankje!! Mogen ze ook wel een beetje krediet hebben toch??:frusty:

Dat bedoel ik dus! Neej ik heb meer het idee dat sommige hier voor een andere importeur werken. Beetje zwart maken en dan wat gratis vuurwerk ontvangen. Ik heb diep respect voor Rubro dat ze omgaan met kritiek. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Ik zou als ik Wim was nog niet eens meer reageren en volgend jaar de freaks niet meer uitnodigen. Bah bah...

Wat een stel bemoeizuchtige kinderjes zijn jullie toch. Wacht gewoon lekker af of je al je spulletjes netjes hebt gekregen en kom 2 januari terug met je reactie.; Ik als logistiek manager weet hoe moeilijk het is om winkels te bevoorraden en dat vaak de bestelfouten bij de klanten zelf ligt (winkeliers in deze) De kindertjes hier bemoeien zich met zaken tussen de winkelier en importeur terwijl ze dan ook nog menen overal vanaf te weten. Ik erger me steeds meer kapot aan de internethelden hier.

Die toon mag wel iets normaler aub! Veel van ons zijn bij de demo geweest,en zijn dus 100% getuige van wat er getoond is. En waarom zouden wij ons in godsnaam,niet druk mogen maken? Het ligt niet aan ons,dat het even wat minder goed gaat. En tja een winkelier met een emotie,is ook gewoon een mens. Zeg niet dat hier openbaar opgelost moet worden. Dat is in mijn ogen,ook niet de juiste manier. Maar ons kindertjes en internet helden noemen,nee dan heb je het niet helemaal begrepen.

Jullie zetten die toon toch hier, door een importeur zo aan te vallen terwijl de importeur er waarschijnlijk niks aan kan doen. Jullie weten allemaal het fijne er niet van en gaan af op speculaties. Ik zie hier echt respectloze reacties richting rubro en dat is wat mij (en vele anderen) steekt. Dan kun je idd van mij zo'n reactie verwachten. Ik zit al vanaf het begin hier op het forum en merk dat de laatste tijd iedereen zo maar wat roept. Nu is Rubro het haasje, wie is het de volgende x. Mensen geven kritiek, ik geef kritiek op de mensen als het onterecht is!

Back
Bovenaan