Ik weet niet wáár rubro meebezig is, en tomaat ik ben het volledig met je eens!
Rubro moet voldoen aan de bestellingen, dus als een winkel 50 immortal gold koopt moeten ze er 20krijgen, en niet de helft naar andere winkels die op het laatste moment nog even komen aankakken...
Dat is niet eerlijk naar Wim/Rubro toe.
Ik ging er in die vergelijking van uit dat dit inderdaad het geval zou zijn, echter is er tot op heden geen bewijs dat dit ook zo was.
Er zit een verschil tussen het 'delen' van originele bestellingen en het delen van de restvoorraad.
Stel 2 winkeliers bestellen beide in eerste instantie 10x 4 Seasons.
Beide krijgen dit gewoon geleverd van Wim/Rubro.
Echter heeft winkelier A een bijbestelling gedaan van nog eens 30 stuks, winkelier B doet hetzelfde maar dan voor 40 stuks. Rubro heeft er nog 20 en stuurt er beide 10.
Dan valt Rubro/Wim totaal niets te verwijten, in beide gevallen zijn de winkeliers schuldig doordat ze meer bestellingen hebben toegestaan dan dat ze op dat moment in voorraad hadden.
Dat Rubro naderhand niet in staat was deze bestellingen toe te leveren valt niet onder de verantwoording van Rubro maar onder de winkeliers die meer verkochten dan ze op dat moment in voorraad hadden.
Voordat we een schuldige aanwijzen moeten we wel weten wie er daadwerkelijk schuldig is, ongeacht een eventuele voorkeur voor de uitkomst daarvan.