Elite Mark Fireworks - Release 1 November

Break Out 179,95
Coconut Bounty 179,95
1,2 The Showdown 199,95
Etc
Etc

Kan je het alsnog duur vinden, maar dan geldt dat voor bijna alles en hoort deze discussie meer in het algemene prijzentopic thuis.

Verhaal hier boven klopt ook deels wel natuurlijk. Maar als ik dan kijk naar bv de Roaring Lion en de Coconout Bounty. Beide kooi, 100 sh en 180 euro. De Roaring lion is niet met korting te koop, de Coconut wel en was voor zon 120-130 te koop. Een prijs verschil van 45 euro, wat veel geld is. En dan vind ik de Roaring niet die extra kwaliteit hebben om dat bedrag neer te leggen. Nogmaals, je haalt echt wel een top blok in huis, maar maakt het dat extra geld in mijn ogen niet waard en persoonlijk vind ik de Coconut Bounty nog mooier.
Ik denk dat je het niet beter had kunnen verwoorden. Je haalt de woorden dan ook uit m'n mond haha. Moest direct aan dit voorbeeld denken.

Verhaal hier boven klopt ook deels wel natuurlijk. Maar als ik dan kijk naar bv de Roaring Lion en de Coconout Bounty. Beide kooi, 100 sh en 180 euro. De Roaring lion is niet met korting te koop, de Coconut wel en was voor zon 120-130 te koop. Een prijs verschil van 45 euro, wat veel geld is. En dan vind ik de Roaring niet die extra kwaliteit hebben om dat bedrag neer te leggen. Nogmaals, je haalt echt wel een top blok in huis, maar maakt het dat extra geld in mijn ogen niet waard en persoonlijk vind ik de Coconut Bounty nog mooier.
Klopt exact wat je zegt. Mijn betoog is alleen dat de uitspraak 'de prijzen van Elite Mark zijn absurd' feitelijk niet juist is, want deze liggen netjes gelijk aan de rest van Wolff en andere importeurs. Dat er enkele winkels zijn die bepaalde items tijdelijk goedkoper aanbieden, is alleen maar te prijzen en een zegen voor ons allen :p

Die andere 99% van de consumenten betaalt straks gewoon dezelfde prijs voor een Roaring Lion als een Break Out of een willekeurige andere 30mm 100sh bak.

Klopt exact wat je zegt. Mijn betoog is alleen dat de uitspraak 'de prijzen van Elite Mark zijn absurd' feitelijk niet juist is, want deze liggen netjes gelijk aan de rest van Wolff en andere importeurs. Dat er enkele winkels zijn die bepaalde items tijdelijk goedkoper aanbieden, is alleen maar te prijzen en een zegen voor ons allen :p
Is er een specifieke reden waarom er met deze nieuwe lijn dan niet wordt 'gestunt' om het maar even zo te verwoorden.

Is er een specifieke reden waarom er met deze nieuwe lijn dan niet wordt 'gestunt' om het maar even zo te verwoorden.
Geen idee, maar dat kan diverse redenen hebben. Het is nu november, en dan zijn de prijzen sowieso anders dan in januari, of september. Kan aan positionering van een lijn liggen. En het aanbod is klein, waardoor de prijs over het algemeen ook hoog blijft, marktwerking dus.

Kijk is naar de adviesprijzen van andere importeurs, een Riakeo, een Magnum, zijn dezelfde prijzen he.

Riakeo Beauty. 127 schoten, 189,50 euro
The Great Wall, 180 schoten, 399,50 euro
Dakota sunset, 126 schoten, 269,00 euro
133 shots mixed, 133 schoten, 249,00 euro
Red Lantern Turbine, 100 schoten, 159,95 euro
Het enige verschil is dat je nergens een adviesprijs betaald (vaak met ca. 25 % korting te verkrijgen) Maar bij deze serie is de adviesprijs leidend, dus geen extra korting waardoor de prijs dan 25% hoger uitvalt voor ons vroege bestellers.
Voor de gemiddelde consument die zijn vuurwerk half/ eind december besteld is dit anders.

Wellicht dat deze lijn bij hen beter aanslaat 😄

Het enige verschil is dat je nergens een adviesprijs betaald (vaak met ca. 25 % korting te verkrijgen) Maar bij deze serie is de adviesprijs leidend, dus geen extra korting waardoor de prijs dan 25% hoger uitvalt voor ons vroege bestellers.
Voor de gemiddelde consument die zijn vuurwerk half/ eind december besteld is dit anders

Wij zijn dan ook niet de doelgroep voor deze lijn denk ik zo. Prijs technisch niet heel boeiend, die labels kijken we wel doorheen (ze zijn wel schitterend trouwens). Daarbij zijn wij maar een hele kleine groep kopers en voor winkeliers leveren wij zeker niet het meeste op :rolleyes:

Heel simpel; meer marge voor de winkelier. Volledig begrijpelijk en ook noodzakelijk.

Elite Mark had hier gewoon niet met een hoop bombarie aangekondigd moeten worden, hier zit niet de juiste doelgroep.
Dat is natuurlijk logisch. Doelde meer op het stuk of hier afspraken over zijn gemaakt ofzo, omdat helemaal niemand het doet. Geen eens een 10tje haha.

Wij zijn dan ook niet de doelgroep voor deze lijn denk ik zo. Prijs technisch niet heel boeiend, die labels kijken we wel doorheen (ze zijn wel schitterend trouwens). Daarbij zijn wij maar een hele kleine groep kopers en voor winkeliers leveren wij zeker niet het meeste op :rolleyes:
Eens, de labels zijn echt heel gaaf 🤩

Geen idee, maar dat kan diverse redenen hebben. Het is nu november, en dan zijn de prijzen sowieso anders dan in januari, of september. Kan aan positionering van een lijn liggen. En het aanbod is klein, waardoor de prijs over het algemeen ook hoog blijft, marktwerking dus.
Als het qua positionering zou zijn zou je toch juist een korting toepassen om de consument/freak kennis te laten maken met het merk?
Misschien was mijn 'absurde prijzen' een beetje kort door de bocht maar ik vind de prijzen (te) hoog. Zoals hierboven al geschetst hebben veel winkels/importeurs kortingen/freak prijzen en vind ik de producten van elite mark niet onderscheidend genoeg om daar tientjes meer voor te betalen. Maar gelukkig hebben we dit forum om daarover te discussiëren zodat ieder zijn mening kan geven.

Dat is natuurlijk logisch. Doelde meer op het stuk of hier afspraken over zijn gemaakt ofzo, omdat helemaal niemand het doet. Geen eens een 10tje haha.
Wellicht is er best iets mogelijk met de prijs als je bij een winkel vaste klant bent en daar al meermaals getoond hebt dat je geen ruggengraat hebt. Wat we in ieder geval met zekerheid kunnen stellen is dat er niet met lagere prijzen geadverteerd wordt.

Er zijn ook nog voorbeelden waar je een percentage aan gratis vuurwerk uit mag zoeken. Geen directe korting maar dat tientje heb je dan makkelijk te pakken.

Dat gaat helaas niet, mag (nog) geen korting gegeven worden op deze lijn.
Dit mag wettelijk gezien niet.

Een adviesprijs is altijd een advies. Een winkelier mag zelf bepalen wat de verkoopprijs wordt. Dat een importeur dit niet leuk vindt is een gegeven maar een importeur of leverancier mag hier niks aan doen. Vaak wordt er gedreigd met “ dan krijg je de of helemaal geen spullen meer geleverd” maar dit mag niet.

Het enige wat wel mag is de inkoopprijzen zodanig verhogen dat het niet meer interessant is en die klant zelf weg gaat/elders koopt. Echter is dit wel pas na de geldigheidsperiode van de huidige ontvangen inkoopprijzen.

Dus het is wachten op de eerste winkel die wel korting gaat geven:p

Back
Bovenaan