Einde van producten in kooi.

Hele stuk een beetje doorgelezen maar de tegenstrijdigheden over veiligheid blijven bestaan. Gewoon weer standpunten blijven herhalen en doordrukken.

Op naar 22 oktober.. als de rechter dit stuk serieus neemt dan weet ik het ook niet meer..

Als ik het goed begrijp en lees mogen de winkeliers hun restanten niet meer verkopen en bezitten na 1 december 2025
Klopt maar dan moet alles wel weer extra vervoert “verzameld” en elders opgeslagen worden.. wat volgens de overheid juist gevaarlijk is…

De restanten ook echt restanten laten en uitverkopen is de veiligste oplossing.. De kooi is het probleem dus een groot gedeelte van de winkelvoorraad kan ook uitgepakt worden en in de “uitpakbunker” opgeslagen worden.

Die laatste stap is overigens vaker genomen.. de binkies van Marijn als ik het goed onthouden heb.

Om hoe veel producten zal dit gevolgen hebben? Het merendeel was toch al zonder kooi?
Volgens de laatste schatting meer dan 100.000 kartons met kooi in de bunkers in NL. Dat moet dan allemaal op stel en sprong naar het buitenland waar de bunkers vol zijn of gevuld worden de komende maanden. Er is dus niet zomaar ruimte om dat allemaal op te slaan. En dan moeten er ook nog voldoende transporteurs gevonden worden die dat allemaal kunnen en willen doen (met gevaar voor eigen leven natuurlijk).

Volgens de laatste schatting meer dan 100.000 kartons met kooi in de bunkers in NL. Dat moet dan allemaal op stel en sprong naar het buitenland waar de bunkers vol zijn of gevuld worden de komende maanden. Er is dus niet zomaar ruimte om dat allemaal op te slaan. En dan moeten er ook nog voldoende transporteurs gevonden worden die dat allemaal kunnen en willen doen (met gevaar voor eigen leven natuurlijk).
Duidelijk! Vooral het laatste;)

Als ik het zo lees, betekent dit ook dat het geldt voor producten die al uit hun kooi zijn gehaald en in de inpakbunkers staan. Ook deze producten moeten terug. Ik ben heel benieuwd hoe ze dit gaan doen, want die producten moeten dan weer terug in een kooi lijkt mij? We moeten het nog maar even afwachten tot 22 oktober maar klinkt in ieder geval niet best.

Back
Bovenaan