Einde van producten in kooi.

Fluit niet inderdaad en ik ken ze niet allemaal, maar ik weet wel wat bakken met spinners die gekooid waren. Volgens mij is daar ook het hele gezeik mee begonnen toch? Omdat spinners/fluiters zogenaamd 'massa explosief' werden door een kooi in een of andere halfgare test…. Of laat mijn geheugen me nu in de steek?

Update kort geding:

De poging om een kort geding te voorkomen is helaas mislukt. De staatssecretaris wil niet om tafel met ons en de vuurwerkbranche om tot oplossingen te komen voor de problemen welke ontstaan door de voorgenomen aanpassing van het RAC.

Op verzoek van VuurwerkCheck, BPN, HVLV en VEN heeft onze advocaat daarom stukken aangeleverd aan de rechtbank in Den Haag om een kort geding te starten. Zojuist is hiervoor de datum vastgesteld:

Datum: 22 oktober 2025
Tijd: 13:00 uur

In de laatste weken is er wel beweging geweest bij het ministerie. Zo blijft het nu voor consumenten toegestaan om vuurwerk wat in gaasverpakkingen zit/zat in bezit te houden. Tot 1 februari 2026.

Door deze aanpassing van de voorgenomen wijziging van het RAC is de kans groot dat stichting HVLV niet ontvankelijk wordt verklaard, daar er voor ons nu geen spoedeisend belang meer is. Dus is besloten dat het kort geding door VuurwerkCheck, BPN en de VEN wordt gevoerd. Uiteraard blijft HVLV op de achtergrond gewoon betrokken.
zie laatste deel van deze update mbt terugtrekking ,enigste en juiste beslissing juridisch gezien

@HVLV

Ik hoor in de wandelgangen dat een grote partij zonder een naam te noemen zich heeft terug getrokken uit de vervolg procedure omdat hij/zij geen belang meer zou hebben bij het eventuele kooien verbod ja of de nee. Dit zou voortgekomen zijn uit het feit dat fluit en whirl nu geschrapt is uit het voorstel.

Als dit wel zo is.. redden jullie het qua financiën dan wel om het kortgeding voort te zetten en ook het verzet tegen het algemene verbod?

Anders wordt tijd om weer te kunnen/gaan doneren…
Nee hoor dit klopt niet, alleen wij zijn nu geen eiser meer in het kort geding om de eerder aangegeven (tactische) reden.

Back
Bovenaan