TheMelvinNL
VWC lid
Komt zeker van pasWellicht komen die Funke 360 productvideos nu toch eens van pas. Om even in te zoomen op je compound/cake. Of zeg ik nou iets geks.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Komt zeker van pasWellicht komen die Funke 360 productvideos nu toch eens van pas. Om even in te zoomen op je compound/cake. Of zeg ik nou iets geks.![]()
Dit stukje is van 01-10-2024,precies een jaar geleden![]()
Strengere regels voor opslag vuurwerk
Er komen strengere regels voor de opslag van vuurwerk in Nederland. Gaasverpakkingen rond vuurwerk worden niet meer toegestaan. Dat heeft staatssecretaris Chris Jansen (OV en milieu) vandaag gemeld aan de Tweede Kamer.www.rijksoverheid.nl
@HVLV hier staat dat er al afspraken zijn gemaakt met de branche over het gebruik van dit soort verpakkingen, kan je hierop toelichting geven?
Dit stukje is van 01-10-2024,precies een jaar geleden![]()
Komt er dan de 22e ook een uitspraak of duurt dat ook weer een enige tijd erna?Update kort geding:
De poging om een kort geding te voorkomen is helaas mislukt. De staatssecretaris wil niet om tafel met ons en de vuurwerkbranche om tot oplossingen te komen voor de problemen welke ontstaan door de voorgenomen aanpassing van het RAC.
Op verzoek van VuurwerkCheck, BPN, HVLV en VEN heeft onze advocaat daarom stukken aangeleverd aan de rechtbank in Den Haag om een kort geding te starten. Zojuist is hiervoor de datum vastgesteld:
Datum: 22 oktober 2025
Tijd: 13:00 uur
In de laatste weken is er wel beweging geweest bij het ministerie. Zo blijft het nu voor consumenten toegestaan om vuurwerk wat in gaasverpakkingen zit/zat in bezit te houden. Tot 1 februari 2026.
Door deze aanpassing van de voorgenomen wijziging van het RAC is de kans groot dat stichting HVLV niet ontvankelijk wordt verklaard, daar er voor ons nu geen spoedeisend belang meer is. Dus is besloten dat het kort geding door VuurwerkCheck, BPN en de VEN wordt gevoerd. Uiteraard blijft HVLV op de achtergrond gewoon betrokken.
Meestal gaan daar wel een aantal dagen overheen op een enkele uitzondering na volgens mij...Komt er dan de 22e ook een uitspraak of duurt dat ook weer een enige tijd erna?
Kan direct of binnen 2 weken afhankelijk van de spoed en noodzaak..Komt er dan de 22e ook een uitspraak of duurt dat ook weer een enige tijd erna?
Simpel, gewoon stokenLekker logische datum ook, 1 februari 2026. Tot 1 januari 02:00 mag je vuurwerk afsteken. Laat dat verbod dan gelijk ingaan. Waar kan ik met een gekooid product heen als ik dat niet afsteek tijdens de jaarwisseling? Hebben ze daar al over nagedacht?
De overheid en nadenken dat gaat echt heel slecht samen....Lekker logische datum ook, 1 februari 2026. Tot 1 januari 02:00 mag je vuurwerk afsteken. Laat dat verbod dan gelijk ingaan. Waar kan ik met een gekooid product heen als ik dat niet afsteek tijdens de jaarwisseling? Hebben ze daar al over nagedacht?
Dat is precies de reden waarom we een kort geding hebben binnenkort.Én, bezit hebben van is in deze niet belangrijk naar mijn idee, veel belangrijker is het nog mogen vervoeren en uitleveren van " oude voorraad " toch?? En daar wordt dan weer niet expliciet over gesproken
Bedankt voor de info wederom en succesDat is precies de reden waarom we een kort geding hebben binnenkort.
Lekker logische datum ook, 1 februari 2026. Tot 1 januari 02:00 mag je vuurwerk afsteken. Laat dat verbod dan gelijk ingaan. Waar kan ik met een gekooid product heen als ik dat niet afsteek tijdens de jaarwisseling? Hebben ze daar al over nagedacht?
Klinkt allemaal nog niet heel positief ben benieuwd wat hiervan de uitkomst gaat zijn. Echter dacht ik dat hvlv aangaf dat jullie juist om tafel gingen met de staatsecretaris, hoe zit dit precies? Tevens nog de vraag wat is het doel van rechtszaak, dat restvoorraad alsnog verkocht gaat mogen worden?Update kort geding:
De poging om een kort geding te voorkomen is helaas mislukt. De staatssecretaris wil niet om tafel met ons en de vuurwerkbranche om tot oplossingen te komen voor de problemen welke ontstaan door de voorgenomen aanpassing van het RAC.
Op verzoek van VuurwerkCheck, BPN, HVLV en VEN heeft onze advocaat daarom stukken aangeleverd aan de rechtbank in Den Haag om een kort geding te starten. Zojuist is hiervoor de datum vastgesteld:
Datum: 22 oktober 2025
Tijd: 13:00 uur
In de laatste weken is er wel beweging geweest bij het ministerie. Zo blijft het nu voor consumenten toegestaan om vuurwerk wat in gaasverpakkingen zit/zat in bezit te houden. Tot 1 februari 2026.
Door deze aanpassing van de voorgenomen wijziging van het RAC is de kans groot dat stichting HVLV niet ontvankelijk wordt verklaard, daar er voor ons nu geen spoedeisend belang meer is. Dus is besloten dat het kort geding door VuurwerkCheck, BPN en de VEN wordt gevoerd. Uiteraard blijft HVLV op de achtergrond gewoon betrokken.
Dat is precies de reden waarom we een kort geding hebben binnenkort.
Zie bovenstaande berichtenKlinkt allemaal nog niet heel positief ben benieuwd wat hiervan de uitkomst gaat zijn. Echter dacht ik dat hvlv aangaf dat jullie juist om tafel gingen met de staatsecretaris, hoe zit dit precies? Tevens nog de vraag wat is het doel van rechtszaak, dat restvoorraad alsnog verkocht gaat mogen worden?
Klinkt allemaal nog niet heel positief ben benieuwd wat hiervan de uitkomst gaat zijn. Echter dacht ik dat hvlv aangaf dat jullie juist om tafel gingen met de staatsecretaris, hoe zit dit precies? Tevens nog de vraag wat is het doel van rechtszaak, dat restvoorraad alsnog verkocht gaat mogen worden
Had ik gezien inderdaad maar geeft nog geen antwoord op waarom ze niet om tafel zijn gegaan met elkaar terwijl dit wel het plan was, ben benieuwd wat hier gebeurd is?Zie bovenstaande berichten![]()
De staatssecretaris wil niet om tafel met ons en de vuurwerkbranche