AirPainter
VWC lid
Haha, wat gaan ze beleven wanneer de volledige ban er door zal komen..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Juist door beginnen met inleveren,ofwel dingen laten verbieden waar niks mis aan was,heeft men (vrees ik) zelf de doodlopende weg gekozen die leid naar einde vuurwerk.Ja, we hebben in moeten leveren en dat is heel erg jammer.
Je vraagt je misschien ook wel eens af wat het volgende is wat verboden gaat worden.
Feit is wel dat de importeurs er hun geld mee moeten verdienen en je kan er dus wel vanuit gaan dat ze hun best doen om de vuurwerktraditie en daarmee onze mooie hobby te behouden.
Voorlopig moeten we blij zijn dat we nog geen totaalverbod hebben en misschien heeft het verbieden van sommige artikelen daar wel een substantiële bijdrage aan geleverd!?
Dat mogen ze. het is een vrij land. Maar met de huidige verdeling van zetels gaat dat echt niet gebeurenHet volgende is de Hengelsport. Daar zijn ze al fanatiek mee bezig.
Vergeet bbq’en ook niet.Het volgende is de Hengelsport. Daar zijn ze al fanatiek mee bezig.
Je vergeet alleen de optie dat wanneer je geen handreiking doet, ze je hele arm pakken.Juist door beginnen met inleveren,ofwel dingen laten verbieden waar niks mis aan was,heeft men (vrees ik) zelf de doodlopende weg gekozen die leid naar einde vuurwerk.
Er is niet voor niets een gezegde,geef ze een vinger en niet veel later pakken/hebben ze je hele hand.
Ik ben bang dat men die kant opgaat,door iets te geven en te hopen dat het er bij blijft,heeft de planning van de regering voor hun gevoel groen licht gekregen,en dus is men op jacht naar het volgende om af te schaffen.
Dat zou kunnen zijn gekooide producten,daar zal de branche dan waarschijnlijk op toegeven,want dan blijft er tenminste nog iets over.
Dan zoekt de regering weer iets,enz enz,net zolang tot men wellicht is niet toegeeft en dan komt men vanuit den haag met de dreiging van per direct algeheel verbod op alles.
Krijgen ze weer hun zin en over een paar jaar is er niks meer,kan iedereen gaan lopen janken.
In den haag is men dan blij, milieu wappies blij,dieren partijen en eigenaren blij,en kan men opzoek naar het volgende om te verzieken en verbieden,net zolang tot er geen tradities en leuke dingen meer over zijn.
Het enigste wat je straks nog mag,is werken tot je erbij neervalt en belasting betalen tot je laatste dag op deze wereldbol.
Dat is waar ik bang voor ben.
Nee hoor,zie hierbovennet zolang tot men wellicht is niet toegeeft en dan komt men vanuit den haag met de dreiging van per direct algeheel verbod op alles.
Ik ben het hier niet mee eens. Dat is precies de dreiging wat in het plan van de overheid hoorde.Je vergeet alleen de optie dat wanneer je geen handreiking doet, ze je hele arm pakken.
De overheid zijn alleen maar poppetjes, die een plan uit voeren. De media wordt ingezet om progaganda te voeren, met leugens of verdraaide feiten!Wellicht dwalen we iets te veel van het onderwerp af, maar het is wel erg simpel om alleen de overheid de schuld te geven.
Laten we niet vergeten dat de samenleving an sich erg verandert is de laatste jaren (in mijn optiek ten slechte van).
Men gunt een ander niets meer, men kan of wil geen begrip meer tonen voor een ander zijn standpunt, het is alleen nog ikke ikke ikke.
Ik geloof wel dat er achter de schermen meer gebeurt dan wij vermoeden en dat importeurs soms water bij de wijn moeten doen om onze liefhebberij uberhaupt nog mogelijk te kunnen maken..
Het zal me ook niet verbazen dat als het hele 'kooi moet verdwijnen' verhaal ook een dergelijk iets is.
Is er ook niet geroepen dat ' een vuurwerkopslag niet in woongebied mag liggen'?
Gelet op hoe de huidige maatschappij is, vrees ik wel dat onze hobby binnen een paar jaar geheel voorbij is. Cat 1 is geen waardig alternatief. Tot die tijd genieten we gewoon van ieder jaartje dat er op de 31e van december weer mooi vuurwerk de lucht in geschoten wordt.
Denk serieus dat dit ook de bedoeling is. Alleen accepteren wij dit allemaal? En praat nu over alles en niet alleen vuurwerk.Juist door beginnen met inleveren,ofwel dingen laten verbieden waar niks mis aan was,heeft men (vrees ik) zelf de doodlopende weg gekozen die leid naar einde vuurwerk.
Er is niet voor niets een gezegde,geef ze een vinger en niet veel later pakken/hebben ze je hele hand.
Ik ben bang dat men die kant opgaat,door iets te geven en te hopen dat het er bij blijft,heeft de planning van de regering voor hun gevoel groen licht gekregen,en dus is men op jacht naar het volgende om af te schaffen.
Dat zou kunnen zijn gekooide producten,daar zal de branche dan waarschijnlijk op toegeven,want dan blijft er tenminste nog iets over.
Dan zoekt de regering weer iets,enz enz,net zolang tot men wellicht is niet toegeeft en dan komt men vanuit den haag met de dreiging van per direct algeheel verbod op alles.
Krijgen ze weer hun zin en over een paar jaar is er niks meer,kan iedereen gaan lopen janken.
In den haag is men dan blij, milieu wappies blij,dieren partijen en eigenaren blij,en kan men opzoek naar het volgende om te verzieken en verbieden,net zolang tot er geen tradities en leuke dingen meer over zijn.
Het enigste wat je straks nog mag,is werken tot je erbij neervalt en belasting betalen tot je laatste dag op deze wereldbol.
Dat is waar ik bang voor ben.
JuistDe overheid zijn alleen maar poppetjes, die een plan uit voeren. De media wordt ingezet om progaganda te voeren, met leugens of verdraaide feiten!
Check je feiten. In de geldende avp vd gemeente staat dat vuurkorven een bbq's gewoon toegestaan zijn:Je ziet het bv in het linkse Utrecht. Geen vuurkorf en bbq mag daar niet meer. Het zijn allemaal dingen die mensen samenbrengt net zoals vuurwerk met oud en nieuw.
het grote probleem zit hem ook wel in dergelijke denkbeelden. Dat media in hun drang naar likes te weinig factchecken oke, maar om alles nu af te doen als 1 groot vooropgezet plan gaat wel erg ver.De overheid zijn alleen maar poppetjes, die een plan uit voeren. De media wordt ingezet om progaganda te voeren, met leugens of verdraaide feiten!
Ok ok maar dat wil men daar wel in de politiek. Dus zie dat nog wel gebeuren daarCheck je feiten. In de geldende avp vd gemeente staat dat vuurkorven een bbq's gewoon toegestaan zijn:
Afdeling 5.5 Verbod vuur te stoken
Artikel 5:17 Verbod afvalstoffen te verbranden buiten inrichtingen of anderszins vuur te stoken
- 1.
Het is verboden in de openlucht afvalstoffen te verbranden buiten inrichtingen in de zin van de Wet milieubeheer of anderszins vuur aan te leggen, te stoken of te hebben.- 2.
Het verbod geldt niet voor het betreft:
- a.
verlichting door middel van kaarsen, fakkels en dergelijke;- b.
sfeervuren zoals terrashaarden en vuurkorven, indien geen afvalstoffen worden verbrand of- c.
vuur voor koken, bakken en braden, voor dat geen gevaar voor de omgeving oplevert
Uit eindelijk is het de overheid die beslist over iets,en daar heeft de rest van NL zich dan maar aan te houden.het is wel erg simpel om alleen de overheid de schuld te geven.
Men gunt een ander niets meer, men kan of wil geen begrip meer tonen voor een ander zijn standpunt, het is alleen nog ikke ikke ikke.
Is er ook niet geroepen dat ' een vuurwerkopslag niet in woongebied mag liggen'?
Alleen accepteren wij dit allemaal?
Het zijn allemaal dingen die mensen samenbrengt net zoals vuurwerk met oud en nieuw.
Ben bang dat de nieuwe regering ook weinig tot niets voor ons gaat betekenen.
Yup! Veel praten maar geen actie ondernemen. Hoor niet bij die groep. Ben bereid tot actie voor waar ik echt in geloof.Uit eindelijk is het de overheid die beslist over iets,en daar heeft de rest van NL zich dan maar aan te houden.
Dat mensen elkaar niks meer gunnen,dat is al jaaaren aan de gang en word steeds erger,maar goed ,b.v. een buurman die zeikt over iets wat je doet,is wellicht vervelend,maar die kan je niks verbieden,alleen azijnzeiken,mik je je deur dicht,is t klaar
Ja dat klopt,dat is ook weer iets waar men aan is begonnen om iets mee te gaan willen doen,geen opslag meer in woonwijken.
Nu snap ik dat je geen grote permanente opslag zou moeten willen het jaar door in zo'n omgeving,maar het gaat hier dan ook zelfs over de eventuele kleine tijdelijke opslag gebruikt voor verkoop O&N door winkels.
En daar gaat het dan ook op meer fronten "fout" ,wil men dat daar niet meer,want "gevaarlijk" ,waar ga je er dan mee heen ?
-Industrie terrein met div chemische bedrijven,pijpleidingen met inhoud,soms ontvlambare dingen,grote magazijnen met allerlei brandbaar spul,is dat dan de plek en ineens niet meer gevaarlijk ??
-Wat als je daar dan ook niet terecht kan,wat blijft er dan over,een eiland met hoge muren en bewaking midden in de noordzee ??
-Stel je hebt een plek gevonden waar die opslag dan wel mag,wie zegt dat die plek straks niet word ingebouwd door woonwijken,en wat dan ?
Afijn,dat word ook nog wel een dingetje,maar dat is iets voor t.z.t. een ander draadje
Of wij(als in alle bewoners van NL) dat zouden pikken,dat is een ander verhaal,al moet ik zeggen dat vele wel lullen maar er niet bereid toe zijn om ervoor de straat op te gaan,dat is wel een puntje wat niet helpt zeg maar.
Samenbrengen,daar zeg je is wat,als vele mensen dezelfde hobby hebben dan brengt zoiets mensen samen ja.
Maar er zijn 2 dingen waar we rekening mee moeten houden,de groep met mensen die vuurwerk hebben als "hobby" ,die is niet zo heel groot.
De groep die overal "last" van heeft en anderen niks meer gunt,die groeit met de dag.
Evenals de groep die helemaal niks wil met samen zijn met anderen ,die doen dingen liever alleen.
De regering zowel de huidige als die uit het verleden,die luisteren eerder naar partijen die roepen over het milieu en wat daar allemaal wel niet slecht voor zou zijn,dan dat ze zich bezig houden met zich laten voorlichten door mensen die weten waar ze het over hebben.
Als een boomknuffelaar roept naar den haag dat mensen op een fiets de boom bang maakt,dan is men in den haag te porren om de fiets te verbieden ipv dat ze zich er zelf in gaan verdiepen om te zien of t wel klopt.(kans op tegenwerking is gering,dus makkelijk uit te voeren)
Als mensen roepen al jaren dat pfas slecht is voor mensen en dat je er ziek van word,dan word er weinig tot niks gedaan,want de producenten daarvan zijn grote concerns en die zullen gaan tegenwerken,wat de regering dus veel moeite en geld zou gaan kosten. (ofwel kans op tegenwerking is groot en gaat geld en veel moeite kosten,dus dat doen we maar niet)
Maargoed ook dit gaat ver afdwalen van de topic titel,dus laten we het hier maar bij houden![]()
Zo heej… mag wel leesbril op, pijp in de mond en in de dikke lederen stoel zitten om dit levensverhaal te lezenHeel lange tekst
Deze gedachte deel ik! Focussen op de leuke aspecten van onze hobby. Na 1 Jan kijken we weer verderDit topic bewaren we wel even voor januari ofzo, niet nu![]()