Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik lig dubbel hierHet lijkt bijna richting de 200grams regeling te gaan.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. De monsteride in huidige vorm kan dan dus niet meer?Dus het einde voor
Monster Ride cakes
Is ook weer wat zeg .Zeker Duitsland Belgie kan het wel . Gewoon daar laten ontkooien dan in voeren in Nederland is toch 1.4g
En ik maar denken dat handel met voorkennis verboden is...Precies wat ik wilde posten. Het stinkt aan alle kanten.
En hoe heb jij je ingezet voor vuurwerk behoud dan?Als of ze naar jullie gaan luisteren? Wat hebben jullie bereikt de afgelopen jaren?
Dus de nieuwe wetgeving is wat betreft de cakes nog niet zo'n probleem door deze in kleinere hoeveelheden per karton te verpakken voldoe je weer.. Dat wordt dan meer losse cakes schieten.Als je kijkt naar een karton met 6/1 of 8/1, dan zou de totale hoeveelheid gram flash per karton bepalen of er een kooiconstructie moet worden toegepast of niet. Dat wordt dan weer berekend aan de hand van aantal stuks verpakking * percentage flash.
Bij het uitpakken komen de losse producten dan niet aan de ‘drempelwaarde’ aan grammen flash om geclassificeerd te worden als 1.3. Die zijn dus gewoon weer keurig 1.4 en dan is er niks aan de hand. Dat vliegertje gaat dus niet op voor bijvoorbeeld producten die 1/1 in een karton zitten.
Het gaat wettelijk puur om die hoeveelheid flash die dicht op elkaar gepakt in een (afgesloten) karton zit, waardoor het karton 1.3 wordt. Of natuurlijk het aantal gram flash per los product, als het een groter artikel betreft.
Ik denk dat je even de tijd moet nemen om dit topic vanaf het eerste bericht aandachtig te lezen. het heeft niets met de diameter te maken en alles met de relatieve hoeveelheid flash in een product.Ik stress hem kapot mag je dus vanaf volgend oud en nieuw geen 30mm cakeboxen meer??
Als of ze naar jullie gaan luisteren? Wat hebben jullie bereikt de afgelopen jaren?
Helemaal goed las idd niet alles dacht te ver vooruit thnxIk denk dat je even de tijd moet nemen om dit topic vanaf het eerste bericht aandachtig te lezen. het heeft niets met de diameter te maken en alles met de relatieve hoeveelheid flash in een product.
uit emotie kan je soms wat geprikkeld reageren, kan gebeuren.Ik trek mijn woorden terug, heb me laten bijpraten dat het toch echt anders zit, sorry daarvoor.
In hoeverre gaat dat percentage over het gehele product? Of wordt het berekend per tube?
Je kan toch een compound maken met wat tails welke als eerste cake gaan en dan het flash wat je daar uitspaart verdelen over de andere cakes? Dan blijf je onder de 5% en kan je het aantal flash in de cakes welke dat wel nodig hebben wat hoger hebben, 6% bijvoorbeeld. Het totaal blijft dan onder de 5%.
En dan het andere ding, dat 1 compound van 2 kg / 4 cakes in 1 gaasverpakking zitten en daarmee 1.3 worden bij uitpakken. Maak er weer 2 compounds van 2 cakes van, dan pak je ze uit en zit je met dezelfde situatie als met cakes, dat het dan mogelijk niet 1.3 wordt, maar netjes 1.4 blijft.
Laten we hopen dat de Chinezen iets kunnen verzinnen. Uit een ander hobbygebied weet ik dat ze in China bijzonder creatief en innovatief kunnen zijn mbt productontwikkeling.De importeurs zullen met een innovatieve blik naar hun compounds moeten gaan kijken om er straks het maximale uit te halen en toch binnen de kaders van de nieuwe regelgeving te blijven. Of creatief omgaan met verpakkingshoeveelheden?
DE heb je bijvoorbeeld regels dat je van 1.3 een minder aantal netto kilo’s mag hebben staan tov 1.4g.Deels een goede analyse maar er wordt vergeten te vermelden dat de kooi daadwerkelijk effect had op het voorkomen van massa explosie en dus daadwerkelijk het transport en opslag veiliger maakte. Ook al is het een compound van 1 stuk dan nog met kooi was dit veilig gereduceerd naar1.4g ipv 1.3 en deze transport verpakking moest erop blijven zitten tot aan de consument. Dat de winkelier anders deed is Deen mooie service maar in principe een overtreding van de winkel. Losse cakes die als vol karton binnen komen met eenkooi geldt dit natuurlijk niet en wringt een beetje de schoen. Maar nu komt het..
Het gevaar van massa explosie zal er best zijn maar in het verhaal wordt ook geen rekening gehouden met de 25kg bruto regeling die een consument maximaal mee mag nemen. Voor massa explosie heb je wel massa nodig en geen 25kg bruto. Dit geldt dus eigenlijk alleen voor opslagen en transport.. vandaar dus ook de naam transport klasse.. je kan je dus afvragen wat het daadwerkelijke verschil in gevaar is bij de consument tussen 25kg 1.4g en 25kg 1.3 consumenten vuurwerk…Nihil dus..
De afkeur van de kooien bleek op artikelen te zijn met fluitartikelen en spinningtail. Deze effecten hebben een chemische samenstelling en met name de whistle mix wat het fluit effect geeft is erg explosief. In deze gevallen maakte de kooi de massa explosie zelfs erger en uiteindelijk niet door de hoeveelheid flash.. wellicht de combie maar het betekent dus niet dat alle artikelen in een kooi verpakking gevaarlijk zijn.
Ik begrijp simpelweg niet waarom er geen 1.3 klasse categorie 2 artikelen mogen worden opgeslagen in NL. In DE heb je bijvoorbeeld regels dat je van 1.3 een minder aantal netto kilo’s mag hebben staan tov 1.4g. Zo’n optie zouden ze moeten onderzoeken maarja… NL he…
Ow en ik ben dan ook benieuwd of dit dan ook het einde is van de pyropack…..
DE heb je bijvoorbeeld regels dat je van 1.3 een minder aantal netto kilo’s mag hebben staan tov 1.4g.
Heb je hier een bron van? Want ben zelf bbb lid en bezig met actie hierop voor de fractie.
DE heb je bijvoorbeeld regels dat je van 1.3 een minder aantal netto kilo’s mag hebben staan tov 1.4g.
Heb je hier een bron van? Want ben zelf bbb lid en bezig met actie hierop voor de fractie.