Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voornamelijk knetter vuurwerk.

In het weekend/ vrijdag vaak wel een cake ergens in de verte.

Verder is het ten opzichte van andere jaren echt stil.

Woon dichtbij een middelbareschool en dat zit tegen een park aan daar komen elke dag wel harde knallen vandaan

Laatst bewerkt:
Eerste keer in nieuwe woning.

Dagelijks knalvuurwerk. Cat. 1 ook dagelijks.

Weekend geregeld wat cakes en een enkele keer een compoundje.

Ik heb serieus maar 1 keer 1 knal gehoord. Het zal wel aan mijn wijk liggen want in de buurt app van mijn stad wordt er al maanden lustig op los geklaagd

Hoor echt veel meer knallen en cakes dan de vorige jaren in november/december. Een heel goed teken!

Ik ben benieuwd of we de laatste dagen (29/30) ook echt twee knallen gaan horen ipv 1 knal. Omdat de 'single shots' natuurlijk niet meer mogen.

Hier gister een stuk gewandeld, toen veel knallen gehoor. In de buurt liep een groep met Thunder kings te stoken, zag nog 2 gastjes met cat1 in de weer en we hoorden een eind verder een dik blok gaan. Was een mooi sfeervol avondje.

Gisteravond laat helaas veel zware cobra/oostblok knallers hier in de wijk. Ik geniet er persoonlijk erg van, die zware doffe dreunen maar hoor het liever niet.

Andere buurtbewoners gaan zo niet positiever tegen vuurwerk aankijken richting de jaarwisseling...

Bij ons gaat het ook eigenlijk het hele jaar wel door. Bijna elk weekend hoor je wel iets. In de zomer word er ook best veel siervuurwerk afgestoken.

Ik ben benieuwd of we de laatste dagen (29/30) ook echt twee knallen gaan horen ipv 1 knal. Omdat de 'single shots' natuurlijk niet meer mogen.

Denk dat je genoeg single shots gaat horen. Zowel de 1 als 2 knallers. Heel veel mensen gaan ook naar België en Duitsland voor de normale single shots en vuurpijlen. Denk dat je sowieso wel veilig single shots kan afsteken komende jaarwisseling als je er normaal mee omgaat. Is bijna niet te doen om het te handhaven. Zeker nu de 2 knallen single shots wel legaal is.

Het is hier eigenlijk tot mijn verbazing best rustig de laatste tijd. Stiekem ook best een beetje jammer.

Ja hier ook sinds gisteren avond voor het eerst cobra achtige knallen, m'n zoontje vond ze wel indrukwekkend klinken. Gelukkig gewoon in de avond en niet 's nachts.

Soms heb je van die dagen in december dat het overdag al zoveel knalt dat je bang bent dat het op een of andere manier ineens al oudejaarsdag is.
Vandaag is zo'n dag. Gaan al heel de middag (knal)cakes of, maar hoor inderdaad net als mijn voorgangers ook diepere knallen, lucht en grondwerk.
Echt meer dan überhaupt de laatste weekenden in de avonden.

Bijzonder.
Mooi ook dat het nog geen oudejaar is, met al die mist vandaag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan