Eerste knallen al gehoord?

Het begint meestal in/rond de herfstvakantie met het geknal. Je kunt overigens wel merken dat je voor knalvuurwerk ook niet meer naar België hoeft te rijden

Het valt me hier nog heel erg tegen. Woon ook in een klein dorpje dus opzich logisch dat er nog weinig te horen is. Meestal begint het pas na de eerste afhaaldag dat er wat de lucht in gaat elke avond.

Sporadisch vanaf ergens in de loop van augustus hoor je af en toe wat, langzaam toenemend tot de verkoopdagen en dan begint het regelmatig te knallen in de omgeving.

Hier in het oosten des lands is dagelijks wel wat te horen, zodra de zomer op zijn eind loopt begint dat vaak al. Vanzelfsprekend in de weekenden wat meer, wanneer er soms al hele (groot kaliber) blokken de lucht in gaan. Vandaag bij thuiskomst van werk hoorde ik in de wijk babypijltjes met fluit en knal, lang geleden dat ik die gehoord had!

Het wordt langzaamaan meer maar veel is het nog niet. Ik merk wel dat het niet meer alleen laat op de avond is zoals eerder, valt mij op dat het vaak gewoon al tussen 17 en 19:00 is.

Ik woon vlak naast een fietstunneltje wat altijd een aantrekkingskracht heeft op knallende jeugd. En de laatste dagen zijn ze weer flink bezig hier met nitraatjes en dergelijke ook nu gewoon overdags. S'avonds laat beginnen de zwaardere dreunen meestal pas. Ik kan er wel om lachen maar ik weet zeker dat de meeste mensen die hier wonen dat niet doen.

Ik woon vlak naast een fietstunneltje wat altijd een aantrekkingskracht heeft op knallende jeugd. En de laatste dagen zijn ze weer flink bezig hier met nitraatjes en dergelijke ook nu gewoon overdags. S'avonds laat beginnen de zwaardere dreunen meestal pas. Ik kan er wel om lachen maar ik weet zeker dat de meeste mensen die hier wonen dat niet doen.

Hier woon ik aan een duingebied en je merkt dat naarmate we dichter bij 31/12 komen er steeds meer vuurwerk af gaat.

Wat mij meteen opviel was wat jij ook zegt: de zwaardere dreunen meestal wat later in de avond.
Dit is met de klok terugzetten minimaal verdubbeld haha.

begint hier idd elke avond wel wat de lucht in te gaan is wel te merken dat het in de herfstvakantie druk geweest is in baarle ,doe erzelf uiteraard niet aan mee ................. mag niet he :d:d:copper:

Back
Bovenaan