Dringen in Duitsland..?

k ga 27 december naar duitsland met familie een dagje, hebben ze dan al vuurwerk bij aldi en lidl ?

Jazeker !! Containers vol !!
Ligt alleen nog niet in de winkel .

4 berichtjes terug is er door Gerwin alle benodigde info gegeven.

prachtig

prachtig

het is toch mooi dat mensen een forum niet goed lezen.
maar voor de duidelijkheid:
vuurwerk uit duitsland is illegaal, maar als er een nederlandse gebruiksaanwijzing op zit is er geen probleem. want dat is een eis in nederland en het vuurwerk is niet zwaarder dan in nederland.
voor de rest:

noord nederland:
ga na de famila in Leer. dat is vlak over de grens bij nieuweschans.

en ga in het vervolg een forum goed lezen voordat je vragen stelt, dat scheelt veel zoekwerk voor mij.

groeten

Kun je beter naar bunde gaan is 5 km dichterbij en verkopen zelfde producten als familia / familia verkoopt weco alleen net wat duurder als lidl :)

fliesenparadies

fliesenparadies

Eerder in dit toppic heb ik over fliesenparadies in kleve gelezen.
Ik mijn tomtom erbij en kon het adres tackenwiede 27 niet vinden.

Later kwam ik erachter dat het adres uit emmerich afkomstig is!

Nou hier dan ook maar even onze beleving met vuurwerk in Duitsland halen dit jaar....
Sochtends om 7uur met Mek en een maat afgesproken in de buurt en vanuit daar naar een Aldi gereden...
Niet naar de standaard adresjes maar Mek had een goeie gevonden in een wat kleiner plaatsje wat maar goed was dat we een tomtom hadden want zelf had ik het nooit gevonden op die manier...

Aldaar aangekomen was het immens en immens.......rustig..... :cool:
Daar nog een kwartiertje over vuurwerk staan ***len en naar binnen kijken waar alles stond...

En toen ja hoor kwam de enorme stoet mensen.... niet :p

Resultaat:
4 man 3 karretjes vol...
Haha hier zie je de winkel 5 minuten nadat ie open was...:

Aldi_leeg.JPG

Aan de lege rekken is precies te zien wat de goede dingen waren...
Reno rek met 12 stuks was meteen leeg en ook de phoenix moest het natuurlijk meteen ongelden...
Ook de nodige Toronto's San Remo's en Seattles verdwenen in onze karretjes...
Aangezien de Aldi maar 1 karton van een product in de winkel mocht hebben was het wachten op het volgende karton phoenix en bovenal Reno...
En in plaats van te moeten vechten om een enkele pot was het bij ons gewoon: "hey neem jij dit karton dan pak ik de volgende wel..."
Geweldig ze hoefde niet eens uit te pakken we pakten gewoon het karton aan haha...

Zo zag de winkel eruit tijdens onze plundering wat een drukte zeg pffff

Aldi_overzicht_copy.jpg

Ja en dan ga je afrekenen en dan merk je pas hoe raar het eigenlijk is...
Je zet gewoon je potten op een lopende band terwijl er achter je iemand rustig zijn groente en fruit erbij zet... GEWELDIG :D

Aldi_lopende_band_-2_copy.jpg

Aldi_lopende_band_copy.jpg

En dan na een totaal bedrag van rond de 450 euro heb je drie karren vol met vuurwerk zoals die hieronder

Aldi_kar_3-copy.jpg

Vervolgens hebben we het hele boeltje in de auto geladen en voor 450 euro kan je toch wel redelijk een auto volladen hebben we gezien:

Aldi_inladen.jpg

Mek_kofferbak_-3.jpg

Kofferbak_Aldi.JPG

Vervolgens met een lege auto voorop teruggereden waarbij we nog de nodige nederlanders tegenkwamen en iets over de grens zagen we ook 3 Marechaussee busjes richting grens rijden dus we waren zo te zien precies op tijd.

En hieronder het voorraadje dat wijzelf hebben ingeslagen dus je kan je voorstellen dat Mek en zijn maat zich flink hebben uitgeleefd aldaar haha

Kofferbak.JPG

Overall een geweldige gehad en niks knokken om een potje gewoon lekker inladen zoveel als je wilt super!!!
Volgend jaar zeer zeker weer!!!

Staan hele leuke dingen tussen Firespree, en een leuk verslag.
Dat kan je wel zeggen ja voor die 450 euro veel vuurwerk:shocked:
Hahaha echt geweldig dit na 5 minuten was er gewoon bijna niets meer over:p

Erg leuk verslag Firespree!
Ik laat helaas mijn vuurwerk uit Duitsland altijd halen, dus ik heb geen echt goed idee hoe het daar aan toe gaat. Gelukkig kan ik uit zo´n posts mijn idee scheppen.:rolleyes:
Echt sjiek hoe je je vuurwerk gewoon op de band legt, doodleuk!:cool:
:bye:

Uhmmm wij waren als eerste binnen dus vraag me niet door wie die zo snel leeg was...
*wijst naar Mek*
Enne moet je zeker doen!!!
Wij vinden toch wel een rustige haha

Inderdaad Daan, keurig en leuk verslag van jullie Duitsland trip.
Onvoorstelbaar lucratief om daar je vuurwerk te gaan halen.
Handig zo,n man als Mek die wijs gekozen heeft om iets verder weg te gaan.
Hoe was het met de kwaliteit van het vuurwerk gesteld?

Ik heb er jammer genoeg bijster weinig van gezien aangezien eigenlijk alles op de foto tegelijk ging op een paar Reno's en Seattles na :angel:
Daarnaast was het mistig en was ik met anderen dingen bezig at that moment...
Maar het geweld was ondanks dat zeker goed hoorbaar...
De seattles waren goed ondanks dat het eigenlijk gewoon 7x 30 schots romeinse kaars bij elkaar is...
Ik denk dat Mek beter reactie kan geven over de precieze kwaliteit...
Ik weet in ieder geval wel dat prijs-kwaliteit super is!!!
Volgend jaar zeker weer

Inderdaad Daan, keurig en leuk verslag van jullie Duitsland trip.
Onvoorstelbaar lucratief om daar je vuurwerk te gaan halen.
Handig zo,n man als Mek die wijs gekozen heeft om iets verder weg te gaan.
Hoe was het met de kwaliteit van het vuurwerk gesteld?

Ja Moontan , zoals Firespree al vermeldde , de prijs/kwaliteitsverhouding is
gewoon super.
De 3 meest gangbare blokkies Reno, Ohio en Phoenix zijn van ongekende klasse!!
We hebben het hier over blokkies van resp. 2,99 / 4,99 en 5.99 .
Allen hebben een uitklapbaar voetje , waardoor deze zeer stabiel staan .
Dus de Heren en Dames van het VROM.............Het vuurwerkwerk uit Duitsland is veel en veel veilger (en goedkoper)dan het nederlandse.
En over de NL gebruiksaanwijzijng....iedereen die ouder is dan 16 jaar weet wel hoe een blokje aangestoken moet worden , en die hebben ook Duits geleerd op school hoor !!

Cheers:bye:
Mek

Mijn oren staan echt te klapperen Mek.
De drie cakes die jij noemt heb ik meerdere malen op film gezien en ze zijn steengoed. En dan voor die prijzen. Niet normaal meer.
Als je het slim aanpakt kan je uren stoken voor maar een paar honderd euri.

Ook mijn beste vriend heeft deze spullen uit de Helios selectie gehad en was er over te spreken. Hij bracht voor mij 2 souvenirtjes mee: Helix vulkan en 1 of ander vaag potje. Had een fontein die zeker 2/3 meter hoog kwam en een potje met fluitende tail overgaand in zilveren spinner.

Ik hoop dat mijn maat nog filmpjes heeft, ik heb helaas de vulkaan en het potje niet kunnen filmen.

Ik weet in ieder geval 100% zeker dat degenen die hebben ingekocht in Duitsland superspul hebben gehad voor een zeer schappelijke prijs!

Dus de Heren en Dames van het VROM.............Het vuurwerkwerk uit Duitsland is veel en veel veilger (en goedkoper)dan het nederlandse.
En over de NL gebruiksaanwijzijng....iedereen die ouder is dan 16 jaar weet wel hoe een blokje aangestoken moet worden , en die hebben ook Duits geleerd op school hoor !!

Cheers:bye:
Mek

En zelfs een analfabeet kan deze blokjes zonder problemen af steken zoals je op de foto kan zien:

Phoenix-2.JPG

kijk, en zulke veilighiedsflapjes vind je niet hier in NL.
Daarom weet ik zeker, dat nederlands vuurwerk nog lang niet zo veilig is als het buitenlands vuurwerk.

de topselection van lesli heeft ook deels van die flaps.
erg handig :)

dat spul uit duitsland blijft natuurlijk top en goedkoop ik ben ook elk jaar vaste klant bij de lidl en aldi duitsland.
dit jaar wilde ik het duitse vuurwerk filmen,maarjah de mist verpeste het:shocked: dus kon niks filmen.
dit jaar dan maar kijken of het weer meezit.

ik heb ook nog een aantal foto,s uit duitsland.

dsc00001640x480sx9.jpg

dsc00002640x480nr6.jpg

Back
Bovenaan