Dringen in Duitsland..?

Over video's gesproken, dan kennen jullie deze vast nog niet :D

http://silvester.trasrv.de/

Afc Ajax: mag ik jou een topper noemen en jou heel hartelijk bedanken.
Gigantisch veel filmpjes van Duitse blokken/potten.
De meest gangbare staan er in.
Super van je.!!!

O ja voor de geinteresseerden: er staat ook een filmpje op van de
pot Red Baron en ook de pot met grappige hummerefecten: Monsterking

:droolthum :droolthum

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf om 12.00 naar Duitsland geweest.
Eerst maar de Aldi súd, ALLEs was uitverkocht, toen ging ik naar de buren: LIDL.
Daar was alles er nog, werd zelfs bijgevuld.
Zover ik het kon zien was er nog 1 Nederlander, kortom:

Geweldig ;)

Toen naar andere zaken in Duitsland gegaan, daar was het idd wel dringen en druk en hektisch.

Bron : De Gelderlander van 29 december 2006

Nieuwsbericht:

RIJK VAN NIJMEGEN - Duizenden kilo’s vuurwerk worden sinds gisteren naar huis gesleept om straks het nieuwjaar luidruchtig in te kunnen luiden. Bewoners van de grensstreek verdrongen zich in Duitse supermarkten.
Karrenvol vuurwerk worden in het Duitse stadje Kranenburg ingeslagen, hier bij de Rewe.

Kranenburg, 08.00 uur. De kille ochtend slaagt er amper in de schaduw van de nacht te verdrijven. Het wordt zo’n dag waarop het schemerig zal blijven. Werkelijk honderden Nederlanders zijn deze donderdagochtend de grens over gegaan. Op het industrieterreintje bij het stadje Kranenburg wemelt het van de gele nummerborden. De discounters Aldi, Pennymarkt en Rewe mogen zich normaal al verheugen in een groot aantal buitenlandse klanten, maar vandaag zijn het er uitzonderlijk veel.

Vooral bij de Aldi, open van acht tot acht, loopt het storm.
Winkelwagens vol met buskruit gevuld karton worden naar de auto’s geduwd. Binnen verdringen de klanten zich om de bakken met vuurwerkpakketten. „Achtung bitte“, roept een breedgeschouderde verkoopster, en kiept een grote doos vol vuurpijlen over de hoofden van de graaiers leeg in de bak.
Vuurwerk is een mannenzaak.
Zonder uitzondering zijn het vaders en zonen die met sterretjes in hun ogen van de voorpret het knal- en siervuurwerk uit de schappen grissen.
Vooral het sierwerk (superraketen) is hier veel goedkoper dan in Nederland.
Niet zo vreemd, hier moet elk verkooppunt beschikken over een peperdure bom- en terroristenvrije bunker. In Duitsland niet. Daar ligt voldoende buskruit om een burgeroorlog te beslissen, uitgestald tussen champagne en bloemkolen. Het mag alleen verkocht worden aan personen van achttien jaar of ouder. De caissière weigert een vuurpijlpakket aan een jochie te verkopen tot de vader verschijnt.

Bij de Penny (open van 07.00 tot 22.00 uur) verkopen ze alleen een pakket. Het ‘97-delig familiepakket’ kost 5,99 euro. Om half negen is het er erg rustig.

De Rewe, open van 07.30 tot 19.00 uur, tegenover Aldi en Penny, heeft verreweg het meeste vuurwerk. Hier ligt het hoog gestapeld op magazijnwagens. Voor vijftien euro heb je genoeg vuurpijlen om een hele schoolklas blij te maken.

Hier kijkt de caissière niet naar leeftijd, maar rekent alles lusteloos af met een blik van ‘wat doen al die debielen hier’.

Kofferbakken vol knalwerk passeren de landsgrens. Illegaal. Want vuurwerk met een Duitse handleiding mag in Nederland niet worden ingevoerd, laat staan afgestoken.

Hier kijkt de caissière niet naar leeftijd, maar rekent alles lusteloos af met een blik van ‘wat doen al die debielen hier’.

LOL ik wil de gelderlander thuisbezorgd krijgen:cool:

Als het hier toch zo druk is van de Nederlanders, dan weet de politie ervan af.
Toch controleren ze het niet, dat noem ik wel aardig van ze:wink:
:bye:

Is ook geen doen om te controleren, denk dat ongeveer 80 % van de nederlanders vuurwerk mee uit duitsland neemt, zie ook vaak opa's en oma's kijken en zeggen, oh dit is wel leuk voor die kleine van ons.
Egt iedereen laait iets in zijn karretje, lijkt me best lastig om zon 1000 auto´s aan te houden op een klein parkeerplaatsje :devil:

Je bedoelt hierbij 80% van de Nederlanders die op dat moment in Duitsland zijn?

Lijkt me niet dat 0.8x16.000.000=11.200.000 Nederlanders vuurwerk in Duitsland halen.:rolleyes:

Maar sowieso bij controle denk ik dan aan grenscontrole, niet controle op de parkeerplaats.:wink: Nederlandse politie heeft geen recht op controle in het buitenland, en de Duitse politie intresseert het geen zak.

grenscointrole is meesal ook op een parkeerplaats :wink:
Beetje moeilijk en langzaam zo midden op de snelweg :wink:
Daarnaast zijn er vaak genoeg controles hoor en worden vast genoeg mensen opgepakt :wink:

Hmm ik vind het echt jammer dat ik zover van de duitse grens af woon :cry:
Ik denk zelf niet dat me pa en naar Belgie en naar Duitsland wilt rijden..
Dusja het wordt kiezen:tongue2:

Hmm ik vind het echt jammer dat ik zover van de duitse grens af woon :cry:
Ik denk zelf niet dat me pa en naar Belgie en naar Duitsland wilt rijden..
Dusja het wordt kiezen:tongue2:

Als ik jou was ging ik naar Belgie. Want Duitsland is wel mooi , maar de topper blijft toch Belgie !!!:D

Nou dat hangt er echt alleen maar van af wat je wil hebben.
Qua knalvuurwerk en pijlen is belgië nummer 1, maar qua potten weet ik dat nog niet. Dutisland heeft veel meer te bieden als het gaat om goedkope kwaliteit.
Vindt maar eens een pot als heart breaker, voor 5 euro's in België. (30 shots met een leuk degelijk effect.)
Bovendien zijn de pijlen nog niet zó slecht, ze zijn zelfs heel goed. Zolang je de juiste neemt.

Nogmaals hangt er alleen maar van af waar je naar op zoek bent:wink:
En ohja Duitsland is wat minder berucht qua controle's.

Nou dat hangt er echt alleen maar van af wat je wil hebben.
Qua knalvuurwerk en pijlen is belgië nummer 1, maar qua potten weet ik dat nog niet. Dutisland heeft veel meer te bieden als het gaat om goedkope kwaliteit.
Vindt maar eens een pot als heart breaker, voor 5 euro's in België. (30 shots met een leuk degelijk effect.)
Bovendien zijn de pijlen nog niet zó slecht, ze zijn zelfs heel goed. Zolang je de juiste neemt.

Nogmaals hangt er alleen maar van af waar je naar op zoek bent:wink:
En ohja Duitsland is wat minder berucht qua controle's.

Volledig met je eens Invader. Correcte opmerking.
Alpeco heeft natuurlijk de topkwaliteit, maar dat kost natuurlijk wat.
Voor de freaks met een kleiner budget is Duitsland ideaal.
Het gaat om de eisen die je aan vuurwerk stelt en de wensen die je hebt.
Maar ook voor de vuurwerkfreak met een ruim budget blijft Duitsland interessant, want het scheelt aanmerkelijk in je kassa. En voor de heren doorlonters is het aantrekkelijk om een pallet vol met Aquila,s,Heartbreakers weg te schieten bijvoorbeeld
Maar wil je een grote show hebben met Oud en Nieuw dan is het natuurlijk mooi als je een paar grote blokken van Alpeco haalt.
Is mijn mening.!!

ja idd, voor de mensen met een kleiner budget is dit een ideale oplossing! ook voor de mensen met een groot budget, voor bijvoorbeeld het doorlonten ervan.

wil dit jaar ook weer gaan als ik vervoer kan regelen:bonk:

pyro-freak

Goedemorgen,

Ik heb ook nog een lading vragen:) Dit jaar eerste keer in Duitsland:)

- Klopt het dat je hoe verder je duitsland in trekt goe rustiger het word? Of zijn als zelfs daar Nederlanders?
- Wat zijn echte aanraders qua potten?
- Hoe duur dan?
- Hebben ze daar ook 100k?
- Zoja hoe duur dan?
- Hoe zit het met knalvuurwerk? Wat is aan te raden?
- En hoe duur dan?
- Zijn er naast de lidl en aldi nog echt (kleine) winkels die je aanraad?

Alvast bedankt he:)

Mvg,
Marc

- Klopt het dat je hoe verder je duitsland in trekt goe rustiger het word? Of zijn als zelfs daar Nederlanders?

Hoe verder je duitsland intrekt hoe minder druk het wordt idd ook heb je verder duitsland in ook andere merken te koop die niet bij de grens tekoop zijn.

- Wat zijn echte aanraders qua potten?
Dat is iets wat je zelf moet zien aan filmpjes maar een echte aanrader is toch we de fast and furious van weco kost 3 euro :)

Voor ervaring en prijzen zie

Keller vuurwerk
Nico vuurwerk
Weco vuurwerk

- Hoe duur dan?

Zie hierboven

- Hebben ze daar ook 100k?

Nee ze hebben helemaal geen matten in duitsland :(

- Zoja hoe duur dan?

Zie hier boven ^^

- Hoe zit het met knalvuurwerk? Wat is aan te raden?

Niks is een aanrader alles is 10 keer groter dan nederlands spul maar knalt slechter als je knalvuurwerk koopt dan koop je het voor de heb en het staat stoer :)

- En hoe duur dan?

240 super groter rotjes doodskopstrijker formaat +- 7/8 euro maar zoals ik al zei nederlandse knallers knallen harder :) het is puur voor de heb :p

- Zijn er naast de lidl en aldi nog echt (kleine) winkels die je aanraad?

Langs de grens zijn allemaal winkels elke straat wel een paar die vuurwerk verkopen alleen is het allemaal weco keller of nico vuurwerk en meestal iets duurder dan de lidl en aldi :)

Hoop dat je hier wat aan hebt ? anders hoor ik het wel :)

Ok bedankt:)

Ontopic:

Wat ik heb gezien ziet het er goed uit:) Mensen van paar huizen verderop hadden ze dutis vuurwerk zag er goed uit. Ze hadden van die touwdingen en die knalde hard. Weet iemand wat dat kan zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan