Dringen in Duitsland..?

meestal aps 2é week van dec eerdar mag niet om 1 of andere reden

Klopt niet helemaal Gerwin :wink:

De eerste folders zijn er nu al :)
Het is wel zo, dat de Lidl en Aldi vorig jaar pas in de 2e week van december hun prijzen bekend maakten. Maar ook deze winkels hadden hun producten al wel begin december op de site staan.

Ik heb ooit ergens gehoord dat het pas de laatste 2 week mag vanwege kerst en dergelijke. Ik weet verder ook niet of dat klopt. Maar vroeg adverteren heeft toch geen nut daar want de prijzen zijn overal zo goed als hetzelfde en niemand doet aan voorverkoop op een paar winkels aan de grens van nl-duitsland na

welke datum begint de datum van verkoop in duitsland?
en wie heeft een goed adres in de buurt van maastricht - duitsland..:)

gr..! :)

Geen idee. Ik herinner me dat'k ook es naar duitsland ging en op 30 december was er in frankfurt allemaal kraampjes die vuurwerk verkochten.
Ik kocht een groot pakket (vergelijk het met een pack zoals blackbox) met allemaal fonteinen, batterijen, vuurwerk, fakkels, ... voor ... 8 EURO!
Ik was benieuwd en het was prachtig. Echt best geweldig, voor die prijs toch.
Niet slim van me dat we het van duitsland meehadden... Voort zelfde geld waren we gepakt aan de grens...

Duitsland heeft dezelfde verkoopdagen als Nederland.
29, 30 en 31 december is het dus riesen party bij de oosterburen :)

Ik heb ooit ergens gehoord dat het pas de laatste 2 week mag vanwege kerst en dergelijke.
Lijkt me eerlijk gezegd nogal sterk.
Er zijn op dit moment namelijk al aardig wat Duitse folders in omloop.
Ook Lidl, Aldi, Plus, enz zullen over 2 weken hun assortiment wel bekend maken, net als vorig jaar.
Maar misschien dat er inderdaad enkele winkels zijn die ivm kerst pas laat met vuurwerk beginnen.

Hoe zit het qua controles in duitsland?
Mag je het vuurwerk van de lidl en aldi in bezit hebben ( mee nemen naar nederland)?

hebben mensen hier ervaring mee of iets dergelijks?

Ookal is het vuurwerk niet echt zwaarder, wanneer er politie aan de grens staat voor controle en ze vinden je vuurwerk wordt dit zover ik weet gewoon in beslag genomen.
Iets wat ik persoonlijk de grootste onzin vind wanneer het om aldi lidl vuurwerk gaat. Maarjah:p.

Het vuurwerk is wel zwaarder.

Namelijk in nederland is een tube maximaal met 15 gram incl max 2 gram burst gevuld en in duitsland mag het tot 20 gram.

Zo ook met de vuurpijlen! dus er zit wel degelijk verschil in. :bye:

Ookal is het vuurwerk niet echt zwaarder, wanneer er politie aan de grens staat voor controle en ze vinden je vuurwerk wordt dit zover ik weet gewoon in beslag genomen.
Iets wat ik persoonlijk de grootste onzin vind wanneer het om aldi lidl vuurwerk gaat. Maarjah:p.

Voor de mensen die van plan zijn naar onze oosterburen te gaan is het ook interessant om een bezoekje te brengen aan een kauflandvestiging.Ze hebben enkele leuke produkten van Weco die bij aldi en lidl niet verkrijgbaar zijn.Zoals de heavy metal, thunder cat, magic moon en cosmic gate. :wink:

Het vuurwerk is wel zwaarder.

Namelijk in nederland is een tube maximaal met 15 gram incl max 2 gram burst gevuld en in duitsland mag het tot 20 gram.

Zo ook met de vuurpijlen! dus er zit wel degelijk verschil in. :bye:

Waar haal je dat vandaan ? Potten mogen gern 20 gram anders waren die er wel geweest!

En Pijlen MAX 20 gram waarvan de helft stijglading In nederland mag je 40 Gram zit dus wel degelijk VEEL verschil tussen NL en DE

eehm.. na mijn idee mag je in NL 40gr. pijlen hebben togh? :p

najah zal wel aan mij ligge denk ik :p

:bye:ciao:)

In duitsland mogen de potten wel degelijk 20 gram per tube bevatten. Kijk maar eens naar de regels van de BAM.

Zie voor RNEV nederlandse regelgeving, dat mag echt maar 15 gram per tube bevatten met max 2 gram burst (metaalhoudend) en 4 gram zonder metaal.

Groeten

Waar haal je dat vandaan ? Potten mogen gern 20 gram anders waren die er wel geweest!

En Pijlen MAX 20 gram waarvan de helft stijglading In nederland mag je 40 Gram zit dus wel degelijk VEEL verschil tussen NL en DE

Ik ga ook ieder jaar naar duitsland in het Kaufhaus in Dusseldorf geen Nederlander te bekennen :P
Maar ik heb altijd van die grote pijlen maar eigenlijk zijn het flutpijlen...gaan ze verdories hoog en dan plop en valt het boeketje eruit??

Laatst bewerkt:
Ik vind het vuurwerk niet bijzonder genoeg wat ze bij de Lidl en Aldi verkopen. Veel potten met alleen staarten, kometen kleine calibers etc. Ja de prijs is wel lekker goedkoop maar ik heb toch liever topspul voor weinig geld. Of is dat dit jaar anders ?

Ze hebben geen groot assortiment en veel is ook inderdaad met alleen staartten enzo... maar er zitten toch zeker wel leuke dingen tussen. (Bloody Mary, Dampfhammer, Alligator, Dragon Fire, etc...)
Ik maak in ieder geval mijn rondje Aldi, Lidl, Kaufland!

Altijd leuk om door te verbinden :D

Vuurwerk tussen bananen en jogginghose

KRANENBURG - Waar Nederlandse vuurwerkhandelaren verplicht zijn bunkers en sprinklerinstallaties te bouwen, ligt in Duitsland het vuurwerk opgestapeld tussen de bananen in de supermarkt.

'Ausweis bitte." Vriendelijk strekt de kassajuffrouw van de Hagebaumarkt in Kleef haar hand uit. "Bedoelt ze de ID?", vragen de twee jongens die zojuist de loopband van kassa 2 hebben gevuld met allerhande knal- en siervuurwerk.
Dat bedoelt de glimlachende juffrouw inderdaad.

Afkeurend bekijkt de Duitse het pasje van de 17-jarige Cas de Groot uit Arnhem. Beslist schudt ze het hoofd. Alleen 18 jaar en ouder, zegt ze. Dus overhandigt Cas zijn geld aan vriend Deen Molenaars, die als 18-jarige wel zijn vuurwerk mag afrekenen. Probleem opgelost, lacht de caissière.

Net als de twee Arnhemse buurjongens zijn veel Nederlanders de grens overgestoken. In Duitse grensplaatsen als Emmerik, Kleef, Wyler en Kranenburg wemelt het maandagmiddag van de gele nummerborden. Feuerwerk is in Duitsland spotgoedkoop. Nederlanders hebben daar echt een neusje voor, lacht de kassajuffrouw begrijpend. "Bij jullie is vuurwerk toch erg duur? Van degenen die hier vuurwerk kopen, is zeker 75 procent Nederlander" , weet zij.

Eigenlijk mag het vuurwerk niet mee naar Nederland worden genomen. Aan de grens wordt incidenteel gecontroleerd, zegt woordvoerder Moniek Voet van de Nijmeegse politieregio Gelderland-Zuid. De politie heeft de strikte grenscontroles losgelaten. De pijlen zijn dit jaar voornamelijk gericht op de illegale handelaren in zwaar gevaarlijk vuurwerk.

Waar Nederlandse vuurwerkhandelaren verplicht bunkers moeten bouwen en rotjes en vuurpijlen alleen onder een sprinklerinstallatie mogen afrekenen, nemen de Duitsers het niet zo nauw.
De vuurwerkpakketten liggen gewoon midden in de winkels opgestapeld. Zoals in de Edeka. In de smalle supermarkt liggen de Bombastics Rockets, negen dikke vuurpijlen voor 15 euro die een spetterend bomben-effekt beloven en de 'waanzinnige' Speed Thunder, (900 knallen en 30 meter hoog) temidden van de bananen, wijnen en tijdschriften. De Edeka-medewerker wappert enthousiast met zijn armen. ,,Boem, boem, boven Arnheim", prijst hij lachend zijn vuurpijlen aan.

Om de hoek in warenhuis Woolworth is nabij de entree, naast de afgeprijsde Nicky-hosen (een soort joggingbroek), een speciale vuurwerkhoek ingericht. Dit jaar zelfs met een aparte vuurwerkkassa, zodat winkelende Duitsers minder last hebben van de Nederlandse toeloop.

Kort na de middag is het in het warenhuis zo druk dat de oudere winkelbediende nauwelijks de kans krijgt om de schappen bij te vullen. Hij plaatst de pallet vol dozen tussen de joggingbroeken. Van een afstandje gooit hij de sierpotten met een boogje over de klanten heen in de winkelbakken.

,,Het ontbreekt er nog maar aan dat die man een sigaret in de mondhoek heeft bungelen", merkt een vrouw lachend op. Ze wacht op haar man, die een grote witte tas vol vuurwerk afrekent. Ze komen uit Nijmegen. ,,Wij doen hier vaak boodschappen. En elk jaar ook vuurwerk. Scheelt nogal wat centjes he", maakt ze het overbekende gebaar met duim en wijsvinger.

In Wyler (gemeente Kranenburg) wrijft vuurwerkhandelaar Ignas Kuppens zich in de handen. Drie jaar geleden startte hij vanuit de meubelhal met de verkoop van vuurwerk op Duits grondgebied. De Nederlander verwacht dit jaar 20.000 kilo vuurwerk te verkopen. Vorig jaar was dat ongeveer 13.000 kilo. Op de eerste verkoopdag is hij omstreeks twee uur 's middags al door de helft van zijn voorraad heen. "Ik heb net moeten bijbestellen", zegt Kuppens. "Hier zijn er ook wel regels, maar minder streng dan in Nederland. Daarom kunnen we ons vuurwerk in Duitsland ook 30 procent goedkoper verkopen."

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/4270369/Vuurwerk-tussen-bananen-en-jogginghose.ece

Back
Bovenaan