Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Nou, ik heb toch de vrees, dat het hele kerst- en nieuwjaarsgebeuren dit jaar ook weer niet doorgaat.
De nieuwe hoge coronacijfers voorspellen nu al weinig goeds (cijfers moeten we maar geloven he, want rivm en rutte liegen niet....).
Misschien moet zelfs de sint eraan geloven mbt intochten; komt de regering goed uit, geen protesten en ongeregeldheden.
Ik vond het al gek dat de vreugdevuren in den haag nu door mogen gaan. Ik geloof er niet in. Weet de burgemeester daar nu al dat het op het laatst wordt afgeblazen ? Kan hij achteraf zeggen: achhh ik had het de burgers zoooo gegund!
Ik ben dus bang dat ons het plezier opnieuw in december wordt afgenomen door de regering, beter gezegd... door brussel, dat alle landen als marionetpoppetjes dirigeert ehhh dicteert.

Maar net zoals vorig jaar wordt er hoe dan ook toch flink afgestoken, let maar op. Zelfs nu al dagelijks flinke harde knallen in de buurt door illegal spul, dat belooft wat...
Hoor je mij niet over klagen hoor haha

Laatst bewerkt:
kwa de staat is niks op agenda staan of debaten. over vuurwerk dit jaar of motie gepland nog . van groen links of party van dieren . dus dat vald mee klaver kreeg verleden jaar door die ene belasting deal te sluiten. en werd zo corona verbod er in gegooid . maar 2 partijen staan biuten spel nu nog .en daarom zijn . ze nu gemeeteen waar ze meesten macht hebben nu wel verbod he. spelen ander spel nu aleen corona wet kunnen ze weer misbruiken maar twijfel of ze dat wel doen maar als lockdown komt en winkels en zo gaan dicht ja dan wel

Ondanks alles heb ik dat gevoel niet. Las gisteren namelijk in de krant het AD dat van Dissel van het RIVM keiharde maatregelen niet nodig vindt. Mondkapjesplicht willen ze alleen invoeren omdat ook het griepseizoen weer begint kunnen ze er niet bij gebruiken. Verder heb ik niet de illusie dat ze weer gaan verbieden. Nee ik bestel er nog een dotje vuurwerk bij heb er zin in. Ze zijn immers ook gestopt met coronasteun voor bedrijven en alle maatregelen kosten te duur. Ze gaan echt niet weer met miljarden smijten en weer de branche compenseren en winkels sluiten gewoon omdat het niet kan. Eenmaal versoepeld spoedwet is weg men kan niets meer terugdraaien meer, spoedwet is vervallen helaas en in het gunstigste geval twijfel ik niet. Laat oudjaar maar komen nog een paar weekjes te gaan.

Verder vermijdt ik het negatieve over verboden kan van alles verzinnen, jammer van de gemeente verboden maar landelijk zie ik het dit jaar niet gebeuren. Ja het gaat slecht op het moment ziekenhuizen raken overbelast, maar dat blijft voorlopig wel even zo deze problemen niets nieuws aan.

5223 nieuwe besmettingen... Ben echt bang dat dit weer de verkeerde kant op gaat
Besmettingen zijn niet zo relevant.
Het argument wat gebruikt werd was de zorg, dus naar die cijfers moet je kijken.
Hoeveel besmettingen leiden tot ziekenhuisopnames, ik durf te wedden dat deze verhouding heel anders is dan afgelopen jaar.

Het licht eraan waar die besmettingen zijn natuurlijk. Als ze voornamelijk in ongevaccineerde gebieden zijn kan het alsnog hard gaan, is dat niet het geval zal het minder hard gaan in de ziekenhuisopnames.

Laten we vooral extra blijven genieten van de komende tijd en niet zo gespannen lopen doen over een verbod. Voor je het weet is de mooiste tijd van het jaar alweer voorbij en heb je spijt als haren op je hoofd dat je je sappig hebt lopen maken om een eventueel verbod (die niet kwam) en daardoor te weinig hebt genoten van deze mooie hobby.

Het licht eraan waar die besmettingen zijn natuurlijk. Als ze voornamelijk in ongevaccineerde gebieden zijn kan het alsnog hard gaan, is dat niet het geval zal het minder hard gaan in de ziekenhuisopnames.
Klopt, en in welke leeftijdscategorie.
Maar het sec oplopen van de besmettingen is nog niet zo’n schokkend iets.
Het wordt vervelender als dit de komende weken tot een forse toename van ziekenhuisopnames gaat leiden.

Welke datum kregen we vorig jaar te horen dat het verbod doorging ? Volgensmij was het vorig jaar rond deze tijd al veel erger gesteld met de corona cijfers.

Inderdaad eind oktober begin november kwam het aan het licht vorig jaar dat verbod. Vrijdag 13 november was een vreselijk ongeluksdag. Maar goed een totaal andere situatie dan vorig jaar toen was niemand gevaccineerd, nu is ruim 80% gevaccineerd. Mijn bekruipt het verbod niet voor dit jaar.

Realistisch gezien met alle argumenten die er zijn (Situatie is volledig anders dan vorig jaar. Weten we de avondklok nog?),kán een verbod niet. Maar de Tweede Kamer kan de laatste tijd alles en daar zit het 'm bij mij. Aan de andere kant, vergeet niet dat we vrij veel rechtse partijen nu hebben (of dat positief is, is een niet relevante discussie) die over het algemeen pro-vuurwerk zijn. Dat zorgt weer voor een sprankje hoop.

Je kan er niks aan doen, dus gewoon genieten op dit forum :)

Sterker en beter nog ken nog zoveel bedenken wel verboden/niet verboden. Ik merk dat ik mezelf gek zit te maken door al het negatieve. Ik vermijdt deze topic liever want zie het verbod gewoon niet komen dit jaar en lees berichten dat sommige het onzin vinden dit topic daar sluit ik me bij aan.

Verder iedereen is vrij te reageren mee eens er mag zorgen gemaakt worden maar sluit me er niet bij aan omdat het op den duur overslaat tot gekmakerij. Ja die zegt dit en de ander dat en die weer dat. Ik heb er zin in en laat het dit keer niet verzieken.

Heb vorig jaar mogen aanschouwen die gesprekken buiten het forum en binnen het forum en ga dat niet weer doen want wordt er zwaar overspannen van en zitten nu in een totaal andere situatie dat vorig jaar er niet eens meer toe doet. Politiek gezien maak ik me geen enkele zorgen.

En las ook iets als dat verbod kwam wachten tot het laatste moment wegens run op het illegale. Nou dat doen ze zeker niet tot het laatste moment want dan hadden we nu wel wat gehoord een run op het illegale laat me niet lachen ze knallen er lustig op los tot diep in de nacht.

Vorig jaar vervoersverbod, afsteekverbod, verkoopverbod.

Dit jaar vuurwerk naar huis vervoeren, naar de winkel bijkopen en lekker afsteken gewoon ik geloof niet in politieksprookjes met een verbod. Laat me dit jaar is een keer niet gek maken. Heb 6 keer het topic gelezen 6 keer teveel, en nog heb ik het verbodsgevoel niet en gaat niet komen ook.

Sterker en beter nog ken nog zoveel bedenken wel verboden/niet verboden. Ik merk dat ik mezelf gek zit te maken door al het negatieve. Ik vermijdt deze topic liever want zie het verbod gewoon niet komen dit jaar en lees berichten dat sommige het onzin vinden dit topic daar sluit ik me bij aan.

Verder iedereen is vrij te reageren mee eens er mag zorgen gemaakt worden maar sluit me er niet bij aan omdat het op den duur overslaat tot gekmakerij. Ja die zegt dit en de ander dat en die weer dat. Ik heb er zin in en laat het dit keer niet verzieken.

Heb vorig jaar mogen aanschouwen die gesprekken buiten het forum en binnen het forum en ga dat niet weer doen want wordt er zwaar overspannen van en zitten nu in een totaal andere situatie dat vorig jaar er niet eens meer toe doet. Politiek gezien maak ik me geen enkele zorgen.

En las ook iets als dat verbod kwam wachten ze zeker niet tot het laatste moment want dan hadden we nu wel wat gehoord een run op het illegale laat me niet lachen ze knallen er lustig op los tot diep in de nacht.

Vorig jaar vervoersverbod, afsteekverbod, verkoopverbod.

Dit jaar vuurwerk naar huis vervoeren, naar de winkel bijkopen en lekker afsteken gewoon ik geloof niet in politieksprookjes met een verbod. Laat me dit jaar is een keer niet gek maken. Heb 6 keer het topic gelezen 6 keer teveel, en nog heb ik het verbodsgevoel niet en gaat niet komen ook.

En zo ist, ik ga ook proberen volop te genieten. Als er een verbod komt merk ik het vanzelf wel. Gewoon verder gaan met lijstjes maken en plannen maken! Dit jaar wordt gewoon top!

En zo ist, ik ga ook proberen volop te genieten. Als er een verbod komt merk ik het vanzelf wel. Gewoon verder gaan met lijstjes maken en plannen maken! Dit jaar wordt gewoon top!

Zo is dat gewoon lekker genieten. Ik doe dat ook lijstjes maken en plannen maken. Hoop van de week nog een bestelling weg te doen als de webshop open gaat. Dit jaar wordt zeker top daar sluit ik me bij aan.

Besmettingen zijn niet zo relevant.
Het argument wat gebruikt werd was de zorg, dus naar die cijfers moet je kijken.
Hoeveel besmettingen leiden tot ziekenhuisopnames, ik durf te wedden dat deze verhouding heel anders is dan afgelopen jaar.

Als je puur kijkt naar Corona vs de zorg zijn de cijfers anders. Dat er onder capaciteit is in de zorg, dat Influenza zijn intreden doet in het ziekenhuis en dat er nu al operaties worden uitgesteld, betekent dat dat de zorg ook dit najaar weer bijzonder in de knel komt. Dat ervaar ik nu al indirect in diverse ziekenhuizen, waar mijn vrouw werkt en vrienden op de IC werken.

Het is nogal naief om alleen naar de coronacijfers te kijken. De situatie is in meerdere opzichten compleet anders in vergelijking met vorig jaar.

En nee, ik ga en kan niet optimaal genieten van mijn hobby nu. Dat voelt hetzelfde als me maanden verheugen op een vakantie, die mogelijk/wellicht niet doorgaat. Ik ga mezelf niet lekker maken en verlies de realiteit niet uit het oog. Hoe meer je ervan hoopt/verwacht, des te groter zal de teleurstelling zijn.

Ja, tuurlijk is dat zo. Ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat besmettingscijfers op zich niks zeggen. Het is niet zo dat oplopende besmettingscijfers leiden tot een forse toename van de opnames.
De druk op de zorg is van zoveel meer factoren afhankelijk.
Als je puur kijkt naar Corona vs de zorg zijn de cijfers anders. Dat er onder capaciteit is in de zorg, dat Influenza zijn intreden doet in het ziekenhuis en dat er nu al operaties worden uitgesteld, betekent dat dat de zorg ook dit najaar weer bijzonder in de knel komt. Dat ervaar ik nu al indirect in diverse ziekenhuizen, waar mijn vrouw werkt en vrienden op de IC werken.

Het is nogal naief om alleen naar de coronacijfers te kijken. De situatie is in meerdere opzichten compleet anders in vergelijking met vorig jaar.

En nee, ik ga en kan niet optimaal genieten van mijn hobby nu. Dat voelt hetzelfde als me maanden verheugen op een vakantie, die mogelijk/wellicht niet doorgaat. Ik ga mezelf niet lekker maken en verlies de realiteit niet uit het oog. Hoe meer je ervan hoopt/verwacht, des te groter zal de teleurstelling zijn.

Nou ik ben er niet gerust op met de oplopende cijfers.
Wat mij betreft mag mijn leverancier wel alvast beginnen met uitleveren...

Even nieuws vanuit het Isala uit Zwolle. Het toont aan hoe de msm werkt. Ongelooflijk dit, ze verspreiden gewoon pure leugens. Er wordt dus gewoon enorm overdreven in de msm wat corona betreft. Kortom: de druk in de zorg is hoog, maar corona is daar een ondergeschikte oorzaak van. Knap dus van de politiek als ze corona weer willen gebruiken voor een verbod…

https://www.isala.nl/nieuws/waarom-is-het-zo-druk-in-isala/

Fragment vanuit het artikel:

Isala was de afgelopen dagen volop in het nieuws omdat wij vijf Covid-patiënten hebben moeten verplaatsen naar andere ziekenhuizen. Maar zo veel patiënten met corona liggen er toch nog niet in Isala? Bestuurder Ina Kuper: ‘Nee, maar naast coronapatiënten is er een geboortegolf, veel traumapatiënten, reguliere zorg en wij halen uitgestelde zorg in. Kortom, de druk is hoog.’

Back
Bovenaan