Draaizonnen

Blijven toch geweldige stukjes (nostalgisch) vuurwerk! Helaas in NL heel moeilijk te krijgen, bijzonder dat ze in Duitsland blijkbaar wel veel te vinden zijn. Het setje hierboven bij Vuurwerk AH ook besteld voor de fun.

Aantal keer de Hypnotica Wheel van Broekhoff gehad, laatste keer al in de op=op. Hoop dat ik er nog eentje kan vinden. Vergt natuurlijk wel iets meer voorbereiding, flink klussen.:p. Misschien is dat de reden dat er zo weinig animo voor is onder het algemene publiek? Dit terwijl juist dat publiek ook erg van bijzondere stukjes vuurwerk kan genieten.

Niet helemaal strak, dus had een zetje nodig...

20171228_222656.jpg

Nou ja zeg, jarenlang overal voor een habbekrats te krijgen en niet aan de straatstenen kwijt te raken en nu zijn het opeens felgezochte wannahaves?! :bonk:

Of zelf maken :angel:

Frame is gemaakt met een 3d printer. Credits naar 2 vrienden die er druk mee zijn geweest.

Laatst bewerkt:
Gaaf Bizzle, en goed gelukt! Heb wel een idee welke producten er gebruikt zijn, maar toch benieuwd. Lijkt me leuk om te proberen. Het belangrijkste lijkt me dat het frame zo licht mogelijk is!?

Die dingen van Zena hebben aardig wat power. Zijn de Surtidor Rojo of Silbador :) en de Borrachos. Qua sier kan je zelf wat invullen :angel:. Funke bengals voor de kleur in de 'kern' kan ook nog!

Ontzettend gaaf gedaan en uitgevoerd zeg. Ziet er heel gaaf uit zo op de films:applause:

Vind vooral #2 heel vet. geel met groene sterren is een toffe combinatie. Zijn allebei natuurlijk erg goed gelukt, complimenten!

Ontzettend gave uitvoering zo inderdaad. Vet om te zien als die kracht loskomt!

Ik heb er ook een aantal gemaakt. Hier zie je een beetje het idee.
Het is een frame van staal met een fietswiel er aan. Werkt perfect!

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Grtz

Leuk al die creatievelingen, Ik loop al jaren met het idee om zoiets zelf te maken met en zonder elektrische aandrijving. wie weet dit jaar eens werk van maken/

Weet iemand toevallig waar (liefst Noord NL) er setjes draaizonnen te koop zijn.
Ben ze eigenlijk alleen in meterpakketjes tegen gekomen, maar nergens los..

Overigens heb ik al 2 Siberian Wheels van Pyro, maar ik zoek eigenlijk wat kleinere zonnetjes.

In Vulcan shops kom je dat setje van 3 nog wel eens tegen. Wheels of Fortune heet dat setje.

Dank! Dat setje was ik inderdaad ook tegengekomen, helaas niet erg in de buurt.
Vreemd dat er maar zo weinig opties zijn voor dit toch wel aardige vuurwerk.

Hoi Guusje, is Almere haven misschien noord nl genoeg? Meer centraal vind ik, maar meeste randstedelingen vinden ons flevolanders al noorderlingen :bonk:

Hoi Guusje, is Almere haven misschien noord nl genoeg? Meer centraal vind ik, maar meeste randstedelingen vinden ons flevolanders al noorderlingen :bonk:

Dank voor de tip. Inmiddels ook via ander forumlid ook aanbod.

Voor degene die net als ik fan zijn van draaizonnen hieronder filmpje van een Siberian Wheel (pyrostar) afgelopen zomer afgestoken.

Back
Bovenaan