Double Whammy [Compound]

En laten we niet vergeten. 95% vd vuurwerkkopers heeft geen flauw benul of enige kennis van zaken.
Die loopt een winkel binnen, koopt wat dingen die er kleurrijk en groots uit zien, betalen, hebben een fantastische jaarwisseling en lopen het jaar er na weer fluitend een winkel binnen.

Gaan ook wat reisjes op en neer hè, om te testen en ter plekke invloed uit te oefenen. Lesli heeft zelfs een permanent kantoor in China, met vaste medewerker(s) ter plekke. Dus dat "van afstand" verhaal gaat niet altijd bij iedereen 100% op.

Klopt veel importeurs hebben daar wel poppetjes zitten.
Geen idee hoe dat bij GBV weco het geval is.
Maar vergis je niet, GBV/weco heeft in combinatie met pangu en Evo behoorlijk wat producten.
Zijn er wel een paar honderd.
Uiteraard wordt niet alles getest, ik denk dat dat ook vooral steekproef geweis gaat.
Misschien lag hun belang dit jaar wel bij het assortiment van Duitsland, misschien lag hun focus wel bij de statement lijn etc,
Zullen wij helaas nooit weten natuurlijk..
Ik snap dat iedereen hier baalt over de slechte burst.
Ik zelf ook want dit was er een van me wishlist.
Maar helaas kunnen we niet alles hebben!
Ruilen en huilen is de enige optie!.
Dus ik heb nu me focus op een ander product gelegd.
Jammer maar helaas.
Ik schrijf Evo als merk nog niet af, daar is het nog te vroeg voor.
Hopelijk is dit wel een goede eye opener voor aankomend jaar.
En neemt GBV/Evo dit mee in het nieuwe jaar.
Maar dat is afwachten.

Nou doe je alsof alle importeurs niks kunnen doen aan een trend die overal duidelijk zichtbaar is. Beste voor je is te accepteren dat zeer weinig mensen dat gaan geloven. Eén product, prima, maar de verschuiving naar kooiloze en/of 20mm pruttelbakken ziet iedereen gebeuren. Zullen al die qc poppetjes van de importeurs nieuw werk moeten zoeken... :wink:

Ik denk dat je nog in de ontkenningsfase zit van wat er gaande is.

Ik snap het hele, risico voor de importeurs en lastige markt verhaal. Velen zijn ook liefhebbers die ook het mooiste vuurwerk op de markt willen brengen. Maar het is wel gek toch dat het risico zo bij de consument komt te liggen? Als een product niet is zoals een importeur had gehoopt heb je pech en kan je het 'hopelijk' ruilen. Als ik een auto koop die verreweg niet lijkt om wat mij is beloofd, gaan we er toch ook niet van uit dat ik genoegen neem met huilen of hopelijk ruilen voor een totaal ander model.

Waar de verantwoordelijkheid van (gebooste) sample videos ligt weet ik niet, maar die nepperij moet toch gewoon stoppen.

Nou doe je alsof alle importeurs niks kunnen doen aan een trend die overal duidelijk zichtbaar is. Beste voor je is te accepteren dat zeer weinig mensen dat gaan geloven. Eén product, prima, maar de verschuiving naar kooiloze en/of 20mm pruttelbakken ziet iedereen gebeuren. Zullen al die qc poppetjes van de importeurs nieuw werk moeten zoeken... :wink:

Nee hoor het kooiloze vind ik een hele jammere zaak!
Dat ontken ik niet.
En is geen leuke ontwikkeling.
Hoop dan ook dat het kooi probleem snel opgelost is, al vrees ik er voor!
Deze situatie doet me denken aan de jaren 80 waar het knalvuurwerk downgrade werd.
Het resultaat is helaas bekend.
Hopelijk gaat dit niet zo zijn bij onze kooi cakes.
Gelukkig is de kooi er nog niet helemaal uit.
Er zijn nog mogelijkheden.
Het is aan de importeurs of ze daar creatief genoeg mee om zullen gaan.
Toekomst zal het uitwijzen.

Zorgelijke ontwikkeling dit. En zo zie je maar dat het vrijwillig “inleveren” van allerlei producten je dus geen zak oplevert, behalve dat je steeds verder in de hoek gedreven wordt. En 20 kilometer verder (van mij uit) zijn de regels heel anders en gaan steeds meer importeurs zich daardoor op andere landen richten.
Zo hebben we helemaal geen verbod meer nodig straks :sad::rolleyes:

Nee hoor het kooiloze vind ik een hele jammere zaak!
Dat ontken ik niet.
En is geen leuke ontwikkeling.
Hoop dan ook dat het kooi probleem snel opgelost is, al vrees ik er voor!
Deze situatie doet me denken aan de jaren 80 waar het knalvuurwerk downgrade werd.
Het resultaat is helaas bekend.
Hopelijk gaat dit niet zo zijn bij onze kooi cakes.
Gelukkig is de kooi er nog niet helemaal uit.
Er zijn nog mogelijkheden.
Het is aan de importeurs of ze daar creatief genoeg mee om zullen gaan.
Toekomst zal het uitwijzen.
Loop je achter? 30mm verdwijnt überhaupt, 25mm met kooi is riskant, 20mm zonder kooi zal de hoofdmoot worden.

Dit is wederom een gevalletje oplichting. Ik weet niet wie er verantwoordelijk is dus ik wijs naar niemand. Maar zon groot verschil mag en kan nooit. Als importeur zou je dit product moeten terugtrekken en naar de fabriek terugsturen. Dit kan je zo niet verkopen.

Loop je achter? 30mm verdwijnt überhaupt, 25mm met kooi is riskant, 20mm zonder kooi zal de hoofdmoot worden.
Ik zie iedereen dat maar roepen, maar volgens mij zijn er dit jaar toch weer een hoop nieuwe 30mm bakken op de markt gekomen. Uiteraard minder dan de 20/25 mm, dat verkoopt makkelijker aan de gewone consument denk ik 288 schoten voor slechts 199 euro, ja 288x prut, maar daar kijken veel consumenten niet naar. Maar voor de liefhebber zijn er volgens mij nog genoeg mooie 30mm bakken op de markt en dat blijft hopelijk ook zo.

Ze kunnen er inderdaad niks aan doen dat de trend al jaren is, dat we in de toekomst helemaal geen vuurwerk meer af mogen steken. Beste voor jou is om te accepteren dat er straks mogelijk helemaal geen producten met kooi meer zijn. Het grote gros van Nederland interesseert dat niet. Het is slechts een klein groepje hier op het forum, die al jarenlang negatief zijn over iedereen ontwikkeling in de markt. Het liefst kopen ze voor 2x de helft een maximaal gevulde 30mm box en alles wat daar van afwijkt is slecht of te duur. Ik ben blij dat importeurs verder vooruit kijken en hun best doen om mij zo lang als mogelijk vuurwerk af te kunnen laten steken.

Dat de productfilm van de Whammy zoveel afwijkt van de demo, is een pijnlijke constatering. Iemand probeert dat hier netjes uit te leggen en heeft dat keurig gedaan, maar de local heroes hier op het forum weten het uiteraard weer beter.

Ze kunnen er inderdaad niks aan doen dat de trend al jaren is, dat we in de toekomst helemaal geen vuurwerk meer af mogen steken. Beste voor jou is om te accepteren dat er straks mogelijk helemaal geen producten met kooi meer zijn. Het grote gros van Nederland interesseert dat niet. Het is slechts een klein groepje hier op het forum, die al jarenlang negatief zijn over iedereen ontwikkeling in de markt. Het liefst kopen ze voor 2x de helft een maximaal gevulde 30mm box en alles wat daar van afwijkt is slecht of te duur. Ik ben blij dat importeurs verder vooruit kijken en hun best doen om mij zo lang als mogelijk vuurwerk af te kunnen laten steken.

Dat de productfilm van de Whammy zoveel afwijkt van de demo, is een pijnlijke constatering. Iemand probeert dat hier netjes uit te leggen en heeft dat keurig gedaan, maar de local heroes hier op het forum weten het uiteraard weer beter.
Dus jij bent blij dat de importeurs meewerken, zelfs faciliteren, dat vuurwerk minder, en minder mooi, gemaakt wordt en zij wiens hobby het hele jaar is, en er een vermogen in stoppen, de liefhebbers, moeten niet zeuren want de importeur verkoopt toch wel zolang het duurt en firekwakkers is blij met z'n knetterrotje en sterretje, of...?

Aan je posthistorie zie ik dat je gelieerd bent aan evo/gbv?

Goh en besef me nu dat 3xh dat vroeger ook was.

Plaatje is wel helder nu :cool:

Dus jij bent blij dat de importeurs meewerken, zelfs faciliteren, dat vuurwerk minder, en minder mooi, gemaakt wordt en zij wiens hobby het hele jaar is, en er een vermogen in stoppen, de liefhebbers, moeten niet zeuren want de importeur verkoopt toch wel zolang het duurt en firekwakkers is blij met z'n knetterrotje en sterretje, of...?

Daar ben ik niet blij mee, maar ik heb geen oogkleppen op en kijk naar het grotere plaatje. Al die afgekeurde producten kosten de importeurs een godsvermogen. Neem van mij aan dat ze ook liever een 30mm box met kooi tegen een goede prijs in de markt willen zetten. Het risico op afkeur in combinatie met de hoge prijs die het met zich meebrengt, dwingt men om andere keuzes te maken. Dan kan je moord en brand gaan schreeuwen op een forum, maar dat gaat niks veranderen. Als je het niet kan accepteren, koop dan nu of in januari zoveel mogelijk oude batches op of stop met je hobby. Ik steek in de toekomst met het oog op veiligheid liever iets mindere kwaliteit vuurwerk af, dan dat het eventueel helemaal niet meer kan. Of vuurwerk tegen de huidige prijzen, in plaats van nog hogere prijzen ivm het doorberekenen van alle afkeur en risico’s. Of denk je dat Broekhoff de lampen jaar in jaar uit kan laten blijven branden, terwijl het gros van de producten iedere keer wordt afgekeurd?

Goh wat een nare reactie.
Ik heb zoon 14jaar bij Orthen gewerkt
Marcel eigenaar van Evo ook.
Gilbert eigenaar Orthen is ook een man achter de schermen van Evo .
Net als toen der tijd Royal wat later Evo geheel zelfstandig is gaan doen.
Beetje jammer dit.
Heb ik bande met Evo.. uuh nee!
Ken ik de personen achter Evo.. uh ja!
En er is ooit een cakebox naar me vernoemd waar ik toen wel medezeggenschap bij had.
Dit hadden we zo goed gedaan dat het helaas bij het eerste jaar afkeur was.
Gelukkig het 2e jaar wel door de testen gekomen..
Natuurlijk hoorde we toen geen klachten want dat product was toen goed.

Maar ik als liefhebber van vuurwerk in het algemeen probeer ook opjectief te blijven.
Ik durf voor me mening uit te komen!
Dit is gewoon een kut product en geef ik toe .
Verder werk ik dit jaar niet bij Orthen .
Heb ik vanaf 2020 niets meer met Evo van doen . Mede door me gezondheid en mede door geen tijd..
En een belangrijk punt ik ben een liefhebber en niet meer dan dat!
Net zoals jou en 1000e andere hier op het forum!
Leuk dat voor jou het kwartje is gevallen!
Wel jammer dat er eigenlijk helemaal geen kwartje is!
Succes met je beleving van jou werkelijkheid!
Vind dit jammer te lezen!
Probeer enkel opjectief de situatie te schetsen hoe het achter de schermen in werkelijkheid gaat.
Dat heb ik gelukkig in het verleden voldoende mee kunnen maken.
Jammer dat er dan zo respectloos naar de diverse importeurs winkeliers en leden wordt gedaan.

Blijf rustig mensen. Respecteer elkaar.
Voor beide zijden valt iets te zeggen natuurlijk.

Laatst bewerkt:

Dit is precies dat ik bedoelde. Die negatieve mindset en niks voor waar aannemen, wat enigszins afwijkt van je eigen denkwijze. Je beseft dat 3xh een verleden heeft gelieerd aan Evo en dus beter is geïnformeerd dan de gemiddelde gebruiker van dit forum, maar trekt zijn verhaal volledig in twijfel. Ook ik heb geen financieel belang bij GBV, maar ken wel de juiste mensen die me de andere kant van de medaille laten zien. Dat er hier een groep zit die alles beter weten, alles te duur en slecht vinden etc heb ik allang geaccepteerd, maar je aanval op 3xh is volledig misplaatst.

De Whammy is al zo goed als uitverkocht, net als een aantal andere GBV producten. Ik hoop dat de Whammy in de straat beter presteert dan op de demo. Zo niet, volgend jaar beter.

Volgens mij is het heel simpel. Niemand dwingt je een bepaald (nieuw) product te kopen. Bij nieuwe producten is het altijd een risico, zeker als je 'm koopt voor er een demo / straat filmpje is, we weten allemaal dat officiële productvideo's nog wel eens af kunnen wijken van de realiteit.

Ik heb de Pretty Hardcore gekocht en ben erg benieuwd, als ie niet zo goed presteer als op de video heb ik pech en koop ik 'm niet nog een keer. Evo heeft de laatste jaren bewezen kwaliteit geleverd en als er nu een product tussen zit die wat minder is....tsja, helaas kaas.

Persoonlijk heb ik wat doordachte gokjes gewaagd met nieuwe items, rekening ermee houdend dat het tegen kan vallen en dat je hier en daar leergeld betaalt. Echter de goede kwaliteit van Evolution, Pangu en iets mindere mate Wolff waren inputfactoren bij deze gokjes. Dat is nu dus voorbij. Vanaf nu wordt het volledig cherry picking wat betreft bewezen goede en/of gekooide items.

Daarnaast ga ik het natuurlijk nog zien in de praktijk of het zo gaat tegenvallen als verwacht. Ze gaan in ieder geval voor 12-en de lucht in.

Positieve noot: in de jaren 80 was het helemaal de bom als je zo'n bakkie als dit in de straat had en was dit zelfs helemaal niet legaal te koop. :)

Back
Bovenaan