Double Whammy [Compound]

Goedenavond allen.

Ik moet zeggen dat na het zien van het filmpje bij mij ook wel lichtelijk de irritatie op doemde.
Echter kan er ik momenteel nog niet heel veel van zeggen.
Wel ben ik van mening dat echt goed vuurwerk in een stevig jasje hoort te zitten, ik ben persoonlijk namelijk niet van dat slappe maar ieder zijn mening en smaak.
Helaas is er door diverse 6c testen een kink in de kabel gekomen betreffende gebruik van een kooi/gaas verpakking welke een onbekende factor is geworden waardoor men veelal voor producten heeft gekozen welke max 5% burst hebben.
Dit is geen keuze van Evolution, echter begrijpen we ook waarom men hier voor kiest want als Nederlandse importeur ben je continue bezig met Russisch Roulette.
Je spendeert een vermogen aan CE testen en keuringen en hier bestaat dan nog de kans op afkeur wat een godsvermogen kost.
We doen altijd ons uiterste best om met de mooiste creaties te komen, en in de meeste gevallen lukt dit ons wel maar soms hebben we ook een product wat minder is dan beoogd.

gr
Marchel

Dus Evolution heeft hier niet voor gekozen, GBV-Weco wel dan? Heb jij zelf dan nog wel invloed over de artikelen, hoe het gemaakt wordt? De kruitsamenstelling, de kooi ja of nee etc.?

Dus Evolution heeft hier niet voor gekozen, GBV-Weco wel dan? Heb jij zelf dan nog wel invloed over de artikelen, hoe het gemaakt wordt? De kruitsamenstelling, de kooi ja of nee etc.?

Ik denk dat je het niet zo zwart wit moet zien.
Zie het als een verkeerde gok.
De overheid die bij de importeurs in de nek aan het hijgen is.
De kooi konstruktie is onzeker.. dit kan afkeur opleveren!
Echter een te harde burst of lang brandende sterren kan ook afkeur opleveren.
Dus hebben ze de keuze gemaakt om op Save te spelen!
Minder kans op afkeur!
Gezien de behaalde resultaten in het verleden heeft gbv de gok genomen.
In het verleden waren er een diverse tal producten zonder kooi die gewoon succesvol op de markt zijn gebracht.. ja zelfs bij de freaks.
Echter is dit helaas in China dit jaar niet zo lekker gegaan,
Dit resulteert in een product waar Marcel zelf ook niet gelukkig mee is.
Maar een product terug sturen is geen optie,
Prijs verlagen ook niet want het product is betaald geïmporteerd en er moet omzet gemaakt worden om de komende jaren gezond te blijven.
Enige wat ze nu kunnen doen is communiceren naar de fabrieken dat dit niet gewenst is en dat er verbetering moet plaatsvinden.
En bij de nieuwe productie extra badge testen.
Het is puur onmacht.
En ja dat is klote voor ons liefhebbers!
Maar geloof me dat is ook klote voor de importeurs!

Het is niet dat Evo dit bewust heeft gewild!!, anders har Marcel zelf niet gereageerd!!
Feit blijft wel dat niet goed niet goed is..
Dus ja je kunt als liefhebber je product proberen om te ruilen.
Gelukkig zijn er nog tal van goede producten!

Slechte quality control dus.
Ja kan, kan ook tijdgebrek zijn.
Afgelopen jaar is geheel Nederland voor een groot deel uitverkocht geweest.
Dus er moest extra veel geproduceerd worden,
Dus het kan meerdere oorzaken hebben uiteraard!
Hier kan ik natuurlijk geen uitspraak over doen want ik was er niet bij.
Maar ik geloof oprecht wel dat de impeurteurs dit niet bewust doen.
Ik zie dit probleem bij meerdere importeurs helaas!

Minder kans op afkeur!
In het verleden waren er een diverse tal producten zonder kooi die gewoon succesvol op de markt zijn gebracht.. ja zelfs bij de freaks.
Prijs verlagen ook niet want het product is betaald geïmporteerd en er moet omzet gemaakt worden om de komende jaren gezond te blijven.
Enige wat ze nu kunnen doen is communiceren naar de fabrieken dat dit niet gewenst is en dat er verbetering moet plaatsvinden.
Het is puur onmacht.

Het is niet dat Evo dit bewust heeft gewild!!, anders har Marcel zelf niet gereageerd!!

Kul verhaal! Bla bla met allemaal speculaties, dan moet je als sample gewoon schieten wat je gaat leveren. Dat kon in het verleden ook prima.

Minder kans op afkeur!
Het is puur onmacht.

Officiële productfilmpje dan maar vervangen door een demofilmpje van de afgelopen week, net zo eerlijk. Zeker omdat het dus toch een bewuste keus is, die verkeerd uitpakt. Straks denken nog meer mensen een mooi product aan te schaffen voor een dikke hoofdprijs en worden dan opgezadeld met een pruttelbakje wat er in de verste verte niet aan de officiële film voldoet.

Wat een teleurstelling dit product. Hoop dat de ILT hem nog afkeurt voor degene die hem hebben besteld. Sterkte mannen:thumbup:

Officiële productfilmpje dan maar vervangen door een demofilmpje van de afgelopen week, net zo eerlijk. Zeker omdat het dus toch een bewuste keus is, die verkeerd uitpakt. Straks denken nog meer mensen een mooi product aan te schaffen voor een dikke hoofdprijs en worden dan opgezadeld met een pruttelbakje wat er in de verste verte niet aan de officiële film voldoet.

Dat zou wel heel sociaal zijn, maar ik zie het niet gebeueren.

Kul verhaal! Bla bla met allemaal speculaties, dan moet je als sample gewoon schieten wat je gaat leveren. Dat kon in het verleden ook prima.
Kijk dit vind ik dan een hele jammere reactie.
Tevens kan ik hier uithalen dat de meeste liefhebbers geen benul hebben hoe het achter de schermen werkt bij een importeur.
1 de importeur maakt een product op papier en communiceert dit aan China.
Die maken dan een sample. En sturen een filmpje van het resultaat.
Hierop volgen nog aanpassingen indien nodig.
De chinees maakt daarop een nieuwe sample.
Bij goedkeuring start de productie.
De importeur vraagt een product/ badge filmpje, uiteraard doet een Chinees uiterst zijn best om een Beuker van een filmpje te maken!
Dit filmpje wordt vaak ook gebruikt als product filmpje.
vaak wordt er een badge test tussen de productie door gevraagd, dit is niet altijd mogelijk en ook niet altijd haalbaar.
De enige optie is voor de importeur om zelf na China af te reizen om zelf te testen.
Ook dit is niet altijd haalbaar!
Ik zeg niet dat het hier niet fout heeft kunnen gaan maar vermoed dat wel.
Uiteindelijk komt het product in Nederland aan.
En zal hier getest worden of bij veel vertrouwen op een demo.
Helaas pakte dit niet goed uit bij dit product.

Nogmaals ik zeg dit niet om Evo Gvb te steunen,
Want een kut product is een kut product.
Maar helaas is het de harde realiteit hoe het daar werkelijk gaat!
Geloof me het is niet altijd makkelijk voor importeurs of zo zwart wit als hier soms wordt beweerd.

Kijk dit vind ik dan een hele jammere reactie.
Tevens kan ik hier uithalen dat de meeste liefhebbers geen benul hebben hoe het achter de schermen werkt bij een importeur.
1 de importeur maakt een product op papier en communiceert dit aan China.
Die maken dan een sample. En sturen een filmpje van het resultaat.
Hierop volgen nog aanpassingen indien nodig.
De chinees maakt daarop een nieuwe sample.
Bij goedkeuring start de productie.
De importeur vraagt een product/ badge filmpje, uiteraard doet een Chinees uiterst zijn best om een Beuker van een filmpje te maken!
Dit filmpje wordt vaak ook gebruikt als product filmpje.
vaak wordt er een badge test tussen de productie door gevraagd, dit is niet altijd mogelijk en ook niet altijd haalbaar.
De enige optie is voor de importeur om zelf na China af te reizen om zelf te testen.
Ook dit is niet altijd haalbaar!
Ik zeg niet dat het hier niet fout heeft kunnen gaan maar vermoed dat wel.
Uiteindelijk komt het product in Nederland aan.
En zal hier getest worden of bij veel vertrouwen op een demo.
Helaas pakte dit niet goed uit bij dit product.

Nogmaals ik zeg dit niet om Evo Gvb te steunen,
Want een kut product is een kut product.
Maar helaas is het de harde realiteit hoe het daar werkelijk gaat!
Geloof me het is niet altijd makkelijk voor importeurs of zo zwart wit als hier soms wordt beweerd.

Zo'n groot verschil kan gewoon niet... Wat een farce zeg! Als het verschil tussen sample en productie kleiner is dan wel ja!

Gast, doe een beetje relaxed. Remco probeert het alleen maar uit te leggen, heeft geen banden met Evo ofzo.

Ik doe ook relaxt, heb een hekel aan onzin verhalen die hier worden opgehangen. Wees gewoon eerlijk, fout gemaakt en klaar. Verkeerde inschatting. Dat kan gebeuren en volgend jaar beter.

Ik doe ook relaxt, heb een hekel aan onzin verhalen die hier worden opgehangen. Wees gewoon eerlijk, fout gemaakt en klaar. Verkeerde inschatting. Dat kan gebeuren en volgend jaar beter.

Ik ben goud eerlijk.
Je hoort me niet zeggen dat dit een goed product is.
Je hoort me ook niet zeggen dat er geen fouten gemaakt zijn.
Ik leg enkel uit dat de liefhebber het niet zo zwart wit moet zien.
En leg de stappen van de productie uit..
Dit zodat er misschien niets meer respect voor de importeur (welke dan ook of het nu om lesli gbv Evo of wat dan ook is) opgebracht kan worden.
Ze doen alleen echt wel uiterst hun best!
Maar het zijn wel bedrijven!
Personeel wat hun gezin te eten moet geven..
Dus er moet geld verdient worden!

Gaan ook wat reisjes op en neer hè, om te testen en ter plekke invloed uit te oefenen. Lesli heeft zelfs een permanent kantoor in China, met vaste medewerker(s) ter plekke. Dus dat "van afstand" verhaal gaat niet altijd bij iedereen 100% op.

Gaan ook wat reisjes op en neer hè, om te testen en ter plekke invloed uit te oefenen. Lesli heeft zelfs een permanent kantoor in China, met vaste medewerker(s) ter plekke. Dus dat "van afstand" verhaal gaat niet altijd bij iedereen 100% op.

Dat op locatie werkt ook niet echt, kijk maar naar de kwaliteit van Lesli.

Goedenavond allen.

Ik moet zeggen dat na het zien van het filmpje bij mij ook wel lichtelijk de irritatie op doemde.
Echter kan er ik momenteel nog niet heel veel van zeggen.
Wel ben ik van mening dat echt goed vuurwerk in een stevig jasje hoort te zitten, ik ben persoonlijk namelijk niet van dat slappe maar ieder zijn mening en smaak.
Helaas is er door diverse 6c testen een kink in de kabel gekomen betreffende gebruik van een kooi/gaas verpakking welke een onbekende factor is geworden waardoor men veelal voor producten heeft gekozen welke max 5% burst hebben.
Dit is geen keuze van Evolution, echter begrijpen we ook waarom men hier voor kiest want als Nederlandse importeur ben je continue bezig met Russisch Roulette.
Je spendeert een vermogen aan CE testen en keuringen en hier bestaat dan nog de kans op afkeur wat een godsvermogen kost.
We doen altijd ons uiterste best om met de mooiste creaties te komen, en in de meeste gevallen lukt dit ons wel maar soms hebben we ook een product wat minder is dan beoogd.

gr
Marchel

Destijds werd aangegeven dat GBV-WECO de import, verkoop, verdeling en administratie van Evolution over zou nemen. De productie, ontwikkeling en kwaliteitscontrole van het vuurwerk zou wel bij Evolution blijven liggen.

Is hier iets in gewijzigd de afgelopen jaren of begrijp ik het niet helemaal goed?

Hetzelfde geldt voor Broekhoff / Magnum. Daar gaan degenen die over het assortiment gaan zon 2x per jaar naar China toe, en er zit iemand permanent.

Is het niet ook zo dat voordat de lading de containers in gaat er nog uitgebreid wordt getest zodat kans op afkeur in NL kleiner is? Of is dat enkel op veiligheid ipv kwaliteit?

Daarbij denk ik ook, dat als je als importeur filmpje A met een geweldige uitwerking te zien krijgt en vervolgens een product krijgt wat niet in de buurt komt je per direct afscheid neemt van deze fabrikant, blijf het een raar wereldje vinden, dat als iets niet voldoet aannwst je besteld hebt het er maar mee moet doen.

Back
Bovenaan