Doorlont projecten - Foto's

Hier mijn projectje

image.jpg

Ik moet het nog dorlonten maar het is de bedoeling dat eerst de whistling cake en de flower thunder batterie als eerst gaan en als finale 1 multi thunderking en 4 binkie's tegelijk.

1 tip : het is natuurlijk leuk om ieder plankje te laten beginnen met een of meerdere fontijnen ,,,Maar deze zorgen ook voor veel vonken over je project waardoor ALLES in 1 keer begint te schieten .
Das natuurlijk veel mooier maar je project is ook na 1 minuut opgebrand!!

Bij deze dan ook maar mijn eerste project(je) van het jaar. 60x 10s romeinse kaars. Totaal 600 shots.

Dit is een beetje het idee. Een al afgeschoten pot met veel kleine tubes vullen. (pot is war-zone van 1/2 jaar geleden).
IMG_20121229_123906.jpg

Hier staat de cake al vol met romeinse kaarsen, 6 van de 10 rijen zijn al doorgelont:
IMG_20121229_152042.jpg

En klaar is ie. Heeft ongeveer 1,5-2 uur werk ingezeten. Was nogal een irritant werkje om eerst alle lontjes vrij te krijgen, dan kwa hoogte een beetje de goeie bij elkaar plaatsen (zit soms veel verschil in per kaars hoe hoog die is). Daarna per rij van 6 (10 rijen) vast getaped zodat ze bij elkaar blijven staan in rijen. lontje voor lontje vast getaped.
Uiteindelijk alle visco lonten die uit staken per rij met snel lont aan elkaar gemaakt. Stukje gewoon lont om af te steken.
IMG_20121229_160738_1.jpg

Filmpje volgt!

Ziet er inderdaad mooi uit. Ben vandaag hele dag (10;00 tot 23:30) bezig geweest met het ophalen van vuurwerk, het passend te krijgen in de schuur en zo. Morgen ook doorlonten, en wil ong. hetzelfde doen, alleen dan wat groter (zie 36-60 shots). Heb je ook foto's die je tussen het maken door hebt gemaakt?

Ik ga vanavond nog wat potjes maken

Ik kan wel wat foto's daar van maken als je ze wilt

ik stuur ze dan via PM

Over de romeinse kaarsen, gewoon een oude doos gebruiken (waar wijnflessen inzitten bijvoorbeeld) die vullen met kaarsen. Haal de kaarsen niet uit het plastic maar snij alleen de bovenkant eraf. Dan kan je er gewoon een lont over leggen en vast tapen, ben je zo klaar.

Zelf met wat single shots in de weer geweest, sommige zit wat sneller lont tussen.

SAM_0522.jpg

be7fk.jpg

Even afwachten wat de wind doet, anders helaas pindakaas

11tn4m1.jpg

10 uur 2012-2013 (deel van)

Even een kort vraagje. Dit is mijn 1e keer dat ik zelf een paar kleine projectjes wil maken. Wie zou me kunnen vertellen of dit gaat werken? En dan vooral kijkend naar het tapen van het doorlonten. Wil natuurlijk niet dat het niet aangaat haha;)Ik hoor het graag voordat ik met de rest verder ga.

2012-12-29 22.23.46.jpg2012-12-29 22.24.15.jpg

Even een kort vraagje. Dit is mijn 1e keer dat ik zelf een paar kleine projectjes wil maken. Wie zou me kunnen vertellen of dit gaat werken? En dan vooral kijkend naar het tapen van het doorlonten. Wil natuurlijk niet dat het niet aangaat haha;)Ik hoor het graag voordat ik met de rest verder ga.

Bekijk bijlage 11699Bekijk bijlage 11700

Het zal wel afgaan maar de kans dat het op deze mannier toch niet afgaat is aanwezig. Je kunt de lonten het best parallel tegen elkaar aantapen hierdoor wordt ontstekings oppervlakte velen malen groter en is de verbinding ook steviger. Ook kun je het begin van het lont van de apparte cakes het beste richten naar het begin van je hoofd/ basislont. Succes met je projectje en laten er nog velen volgen!

Dankjewel voor je super snelle reactie! Even een dom vraagje misschien.. Hoe bedoel je precies parallel tegen elkaar aantapen? Heb je eventueel miss voorbeeld/foto waarop dat te zien is. Dankjewel weer!

Back
Bovenaan