Doorlont projecten - Foto's

Ondertussen al een aantal vorderingen gemaakt in mijn doorlont project....

ziet er erg goed uit!! en bedankt voor de tip over de voetjes, dit jaar wil ik ook een aantal single shots doorlonten maar elk jaar zaten de voetjes in de weg haha.

succes nog verder met het knippen en plakken :)

Weer een update van mijn AsianBinkie cake en hij begint al aardig vorm te krijgen. Hier de foto's. Met de binkies erop plakken was ik eerst wat aan het uitvogelen hoe ik ze het beste erop kan maken uiteindelijk kwam ik dus op het idee om de ducktape dubbel te rollen zodat je tweezijdig tape krijgt:
img9186m.jpg

Vervolgens alles binnen de lijnen erop plakken en daar overheen weer een stuk tape voor de stevigheid.
img9190.jpg

img9194c.jpg

En als je dat een aantal keren doet krijg je het volgende resultaat:
img9196ib.jpg

Ziet er al aardig uit dacht ik zo, maar hij word nog twee keer zo groot:)
img919891.jpg

Vervolgens komen de Asian Thunders aan de beurt dit is de vijfde rij die dus zo \\\\\\ schiet:
img92001.jpg

En de andere rij er nog bij die zo ////// schiet:
img9203a.jpg

En dan weer verder in Fan-shape. Heb de effecten van de Asian Thunders bij elkaar gezocht zo heb ik geel bij paars en groen bij rood vind dat zelf mooie kleurencombinatie's ook al zijn de kleurenboeketten van de Asian Thunders niet echt groot.
img92081.jpg

Leuk stapeltje zo:
img9211m.jpg

Zo gaat het er dan van boven af uit zien:
img92131.jpg

Heb nou twee rijen met de visco doorgelont:
img92171.jpg

Nu nog de rest doorlonten en een mooi label eromheen maken en dan heb ik alvast een top cake in huis voor O&N, maar ik ga nou weer snel verder:)

Ik krijg een Magic Whip van 10Mtr gratis, maar dat zijn voor mij te veel meters om door te lonten. Wat moet ik doen? Wat is verstandig? Doorknippen, of gewoon de hele 10 meter gebruiken voor 1 project van 7 potten?

@TLVD(G)

Ik vind het altijd zo lekker om die foto's te zien van doorlont projectjes. (Alleen jammer dat er zoveel reacties tussen de foto's zitten, dus je kan niet even goed de foto's bekijken).
En deze van jou is er ook weer een om met plezier naar te kijken. Je krijg toch dat gevoel er bij en de drang/zin om ook iets te ondernemen. Bedankt voor het delen en je zal het vast filmen?

@Bram95.

Ik ben niet echt bekend met de knetterlinten. Maar ik denk dat het gewoon mogelijk is. Je zal alleen een nieuw Visco-lontje aan het begin moeten plakken lijkt mij.
Maar wacht even af op andere reacties.

Klopt je kan ze knipper magic whip doe ik vaker anders is die in 1 keer op en kan je gewoon aansteken ook zonder lont alleen beetje voorzichtig doen natuurlijk want hij gaat wel weer gelijk af

Zo we zijn weer een aantal dagen verder dus ik ben ook een aantal stappen verder met mijn AsianBinkie project. Zo heb ik bij de blokker dezelfde transparant folie gehaald als die titanium gebruikte (nog bedankt voor die tip). erg mooi spul is dit om over je cake te spannen en al helemaal niet deur voor die 2euries:
img9220tu.jpg

Ik heb ondertussen ook alle rijen afzonderlijk doorgelont hier een voorbeeld van een rij met het roze wasaq lont:
img9221m.jpg

img9225i.jpg

Rechts het stapeltje met wasaq en visco lont wat al doorgelont is en links moet het stapeltje worden wat doorgelont is met quickfuse.
img92301.jpg

dat quickfuse is trouwens enorm gemakkelijk om mee door te lonten. gewoon een hoekje eruit knippen, lontje erin en plakbandje eroverheen wist niet dat dat zo snel ging:)
img9238x.jpg

img9240p.jpg

Hier is de finale in de maak de laatste 3 rijen gaan te gelijk doormiddel van quickfuse:
img9256p.jpg

Ik heb tussen de finale en de 9e rij nog even een vertraging erin gemaakt zodat het net iets langzamer gaat:
img9258v.jpg

en dit is dan uiteindelijk het finale gedeelte:
img9259hn.jpg

img9261w.jpg

Nu het wasaq gedeelte en de rest nog aan elkaar vast maken en de AsianBinkie cake is klaar. dus binnekort meer!

bgdxlv.png

Mijn project voor dit jaar, alleen nog even kijken hoe ik precies de cakes op ga stellen. Ik wil in principe deze volgorde krijgen 1-2-4. Ik begin bij de Messier en eindig bij de Silver Salute. In principe knip ik het einde van mijn magic whip af om nog een van de Heavy 5 Cakes aan te steken.

Inhoud nogmaals;

Messier E
Heavy 5
Silver Salute

Helaas moet ik zeggen dat ik het gefilmed had maar ben het kwijt geraakt door een computer crash:S

Dit jaar ga ik de vuurwerkpijlen weer gebruiken en de thunderkings de romeinse kaarsen laat ik dit jaar even zitten. Volgend jaar weer.. Ben namelijk ditjaar al 1000+ euro kwijt :)en heb W- V-shape plateaus gemaakt kijk maar bij het topic over veilig vuurwerk en dan overige rekken

Nog andere mensen met mooie foto's?

Dit jaar quickfuse gekocht. Als ik 4 cakes wil doorlonten met quickfuse. Ontsteken alle cakes dan? Gaat het quickfuse niet te snel? Waar moet ik op letten? Dit wordt de eerste keer dat ik quickfuse ga gebruiken!

Back
Bovenaan