Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Maar een nieuwe traditie via omwegen word geboren, dat is de andere kant. Een diepgewortelde traditie dooft niet heel snel. Maargoed ik wacht niet meer af, koop gewoon in en go back to the 90's.Gemengde gevoelens, leeft in mij nog steeds enorm maar loop ook met het gevoel dat het afgelopen is.... ik verwacht geen wonderen meer.
Weet je wat het absurde is, vermoedelijk is het daadwerkelijk nog ""gevaarlijker"" ook. Niet levensgevaarlijk, wel letselgevaarlijk. Cat 1 heeft de naam 'kinder- of feestvuurwerk' te zijn. Het doet vermoeden (of staat bekend) ongevaarlijk te zijn. En juist dat maakt het gevaarlijk. Mensen gaan ermee om alsof het geen kwaad kan. Sterretjes zijn koud vuur, toch? Ijsfonteinen zijn feestelijk en kunnen prima binnenshuis of in een vol café of restaurant, toch? Afstand nemen? Welnee joh, moet je kijken wat voor klein ding dat is.. (altijd lekker, een orc in je giechel) Het nodigt uit tot kloten, want wat kan er nou helemaal gebeuren? En standalone is het toch wel een beetje saai...Categorie 1 vuurwerk zal hierna worden geslachtofferd want ook dat zal als levensgevaarlijk worden bestempeld
Dat was inderdaad een situatie waar ik ook op doelde. Klopte er in Zwitserland meer niet? Uiteraard. Maar men waant zich ten onrechte 'vanzelfsprekend veilig'. Zelf nadenken/uitkijken hoeft niet. Tja...In Zwitserland weten ze helaas ook dat Cat1 vuurwerk, de ijsfontein dodelijk is. En sterretjes, in Volendam.
Genoeg voorbeelden van ook minder erge incidenten (gelukkig).
Maar belangrijk is dat je je kind leert om te gaan met vuur, en dat het altijd gevaarlijk is. Dat volwassen dat helaas nog niet weten kan je wel opmaken uit deze dodelijke tragische incidenten.