Mijn kaars brand nog even hard als normaal. Voor mezelf heb ik de gekke jaren wel gehad en draait het steeds meer om de sfeer. Twee jaar geleden hadden we echt veel en veel te veel vuurwerk, was daar toen zo klaar mee dat afgelopen jaar flink minder was qua hoeveelheid en dat is me donders goed bevallen. Dus met of zonder verbod, het zal dit jaar sowieso nog weer minder worden qua hoeveelheid. Ik hoef die gekke hoeveelheden niet meer, het voegt voor mij echt niets meer toe. Ik wil gewoon wat te stoken hebben in goed gezelschap, de sfeer is waar het om moet draaien. En daar veranderd voor mij niets in dus ik heb ook niet zon naar gevoel als velen hier.
Verder ging de focus op de buitenlandse tripjes de laatste jaren sowieso al omhoog, en met het vrijgekomen budget wordt dat alleen maar meer. Ik vind sowieso de tripjes ook mooier dan oudjaarsdag zelf, je haalt er qua vuurwerk beleving zoveel meer uit. Ik geef liever 400 uit aan een tripje Adelfia bv waar de dikste bommen je om de oren vliegen tm 16'' dan dat ik 300 uit moet geven voor een Great Wall. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard, maar ik vind een tripje met je vrienden naar het buitenland veel meer bijdragen aan mijn hobby. En die hobby zal nooit overgaan, hij wordt juist sterker