Nee, zeker niet, al veranderen de dingen wel door de jaren heen. Mijn hobby is al lang niet meer het afsteken van vuurwerk, maar met name bezig zijn met de voorbereidingen naar het seizoen en het seizoen zelf. De importeursbezoeken, de demo's, alles online zetten en speculeren hoe goed iets is, of juist niet.
Het kopen is voor mij vooral ook een verslaving en omepje zei het al, dit was twee jaar geleden gewoon een keer echt te gek geworden, dan is het bijna geen toevoeging meer. Het toeleven naar die prachtige afhaaldagen, op het forum de prijsvragen plaatsen, countdown en alle topics die ontploffen na demo's, dat vind ik echt fantastisch. Alles er omheen ben ik meer gaan waarderen en het daadwerkelijk afsteken is een kers op de taart, maar hoeft niet meer in grote hoeveelheden. De kosten die je bespaart kun je ontzettend veel andere leuke dingen mee doen, zoals tripjes Fallas en andere festivals, maar ook gewoon sfeer tripjes naar de kerstmarkt in Duitsland enzo, dat vind ik ook allemaal te vet voor de sfeer.
Helaas is sinds corona al langer een verandering gaande, qua demo's is het nooit meer geworden als voorheen en dat vond ik echt een fantastische periode altijd. Ook waren bezoeken vaak wat later in het jaar i.p.v. door het hele jaar heen.
Maar wat zijn we intussen ook verwend met kwalitatief vuurwerk, mooi om dit in de markt te zien veranderen. Kost wat, heb je wat, maar het maakt wel dat ik door die kosten echt er anders naar ben gaan kijken, ik weeg toch af om andere dingen met het geld te doen dan.
Maar het vlammetje blijft, ik heb er net zoveel lol van om straatvideo's van anderen te zien en de tripjes naar een festival zijn wellicht net even makkelijker te nemen ook. Zie je zoveel meer voor het geld en je hebt geen stress van het zelf sjouwen en afsteken hehe.
Verwacht dit jaar ook gewoon weer een prachtig seizoen, ik blijf het positief insteken en hoop van harte dat we weer helemaal los kunnen gaan in de Countdown met elkaar, aftellen naar die magische dagen!