Dooft jou kaarsje langzaam?

Voor begin April hoor en zie ik echt meer vuurwerk de lucht in gaan dan een gemiddelde april. Het lijkt wel alsof iedereen die van vuurwerk houdt even wil laten merken dat ze het er niet mee eens zijn. Bijna elke avond hoor ik wel wat de lucht in gaan. Ik denk dat bij de gemiddelde vuurwerkliefhebber er eerder olie op t vuur gegooid is dan dat het kaarsje dooft.

Zelf heb ik afgelopen jaarwisseling tot op de laatste cake weg staan stoken vanwege een verhuizing dit jaar. Ik heb alleen nog wat cat1 liggen. Anders had ik waarschijnlijk ook een kleine demonstratie gehouden. :p

Welke omgeving is dat?hier randstad alleen maar harde knallen af en toe van de ratjes die hetverkloot hebben

Hier aan de kust (Niet de zeeuwse 😏)

Zo goed als dagelijks gaat hier wel een cake of groter de lucht in.
Hoort niet en werkt ook niet mee aan de wellus niettus discussie.
Maar eerlijk is eerlijk het blijft leuk klappers tellen en een enkele keer wat zien.

Losse knallen zijn hier gelukkig zeldzaam.

Verwacht ook dat dit een beetje het nieuwe normaal gaat worden na konende jaarwisseling.

Vroeger begon het hier na september als de vakanties allemaal geweest waren weer een beetje te knetteren.

Al zullen de afgelopen stormachtige jaarwisselingen nu ook voor extra voorraad (stook) zorgen.

Ik moet zeggen, we begonnen dit jaar vol goede moed! Er zijn al veel bestellingen de deur uit en er is een mooie collectie samengesteld. Met in het achterhoofd een eventueel verbod volgend jaar gaan we nog maximaal een keer uitpakken in NL. Het verbod werd aangenomen zoals verwacht en dat betekend voor mij dat ik volgend jaar wss uit moet wijken met vuurwerk kopen.. We blijven stoken!

Toen kwam het concept verhaal over kooi (lag ook nog in de lijn van de verwachting) maar ook de fluiters en de spinners. Dit is in eerste instantie rondom kloten voor de importeurs, ik zag al hele mooie producten voorbij komen waar in geïnvesteerd is. Maar dit betekend ook dat er nog meer onzekerheid is ontstaan voor mijn eigen collectie. Dat is ronduit balen en we moeten dus maar even afwachten om te kijken wat er gaat gebeuren.

Ik hoop wel dat er snel zekerheid is. Ik merk dat momenteel de interesse op een laag pitje staat omdat je niet goed weet wat er gaat gebeuren. Alvast in DE bestellen of komt het toch nog einde jaar.. Ik weet het niet. Daarom staat momenteel het waakvlammetje aan.

Sterkte voor de importeurs. Die zitten in hetzelfde schuitje alleen dan veel erger. Hopelijk komt er snel duidelijkheid zodat we dit jaar in ieder geval nog een keer een heerlijk seizoen kunnen draaien!

En volgend jaar? Geen idee.. De traditie zal voor mijn kids blijven bestaan zolang dat mogelijk is. Zolang het te koop is blijven we afsteken, samen met de buurt. Omdat oudejaarsavond verbindt, terugkijkend op alle mooie en moeilijke dingen van afgelopen jaar en vooruitdromend op het nieuwe jaar!

🎆🎇🎆🎇

Back
Bovenaan