Dooft jou kaarsje langzaam?

Ik raad het je aan. Bevalt ontzettend goed. De wereld is gek, dat hoef ik niet iedere dag te horen.
Wel jammer in die wereld rond te lopen en dagelijks te werken met mensen die er helemaal in op gaan, en dat weer op mij afwentelen. Hoe vaak ik mensen laatste jaar nog heb moeten uitleggen hoe hoe het politieke systeem, en specifiek van wetgeving, werkt... 🫣

Op een of andere manier staat het kaarsje juist vol in vlam, zeker na weer een perfecte jaarwisseling met mooie producten. Waarom zou ik met iets moeten stoppen, omdat anderen mensen er niet mee om kunnen gaan. Ergens zou ik wel blij zijn met een verbod komende jaren, en dat ze dan inzien dat het totaal geen zin heeft. De mensen die uitzijn op rellen moeten gewoon een paar rubbere kogels koppen. Vind het triest om te lezen dat vele het echt zien als het laatste jaar, het zal zeker anders zijn dan hoe het was maar stoppen zit er voorlopig niet in. Ik begreep dat Cat1 vuurwerk wel gewoon doorgaat ivm europse regelgeving, dat word dus gewoon lekker stoken tussendoor en met de jaarwisseling compounds schieten.

Prachtig oud en nieuw gehad, helaas voor mij was dit de laatste keer hier.
Mij gaat het niet zo zeer om of hier wel of geen verbod is, maar ik ga me meer richten op vuurwerkshows in het buitenland.

Laatst bewerkt:
Vlammetje brand net zoals altijd. Oud en nieuw is met familie, vrienden en buren op straat gezelligheid. Met een vuurtje en vuurwerk. En dat gaat zeker de komende jaren echt niet veranderen. Het belangrijkste vind ik de kinderen deze traditie meegeven.

Ik zie mijzelf de jaarwisseling ook echt niet in het buitenland vieren omdat ik daar dan legaal vuurwerk zou mogen afsteken. Het hoort gewoon hier en ik ga me niet weg laten jagen. Bovendien is de politie toch druk bezig met alle mongolen die er echt een klerezooi van willen maken tijdens de jaarwisseling. Laat ze die nou maar eens een keer echt goed aan gaan pakken.....

Wij heb kaarsjes op batterijen, zolang de batterijen vol zijn brand het kaarsje.

Voor mij als persoon ben ik wel klaar met oud en nieuw in de vorm zoals ik die jaren heb gevierd.
Als er GEEN verbod komt ga ik terug naar de basis, wat mooie cakes, fonteinen en mijn dierbaren om me heen.
Daarnaast ga ik in maart de opleiding doen groot vuurwerk en PSE, de hobby heeft afgelopen jaar al een nieuwe afslag genomen richting het bouwen van shows.
Vuurwerk is een onderdeel van mijn leven die nooit zal verdwijnen maar naarmate ik ouder word een nieuwe dimensie krijgt.

Laatst bewerkt:
Helaas is hier het kaarsje ook aan het doven, illegaal spul is sinds ik kinderen heb voor mijzelf een no go.
Ik ga niet het risico lopen op straat gezet te worden vanwege vuurwerk hoe mooi dan ook.
Als het legale spul daadwerkelijk afgelopen is is het dus voor mij over.
Wat ik het ergste vindt is dat ik mijn kinderen niet de fijne oud en nieuw kan geven hoe ik hem vroeger beleefde.
Tassen vol met rotjes grondbloemen en babypijltjes en stoken maar.
Dit jaar voor het eerst en hopelijk niet voor het laatst samen met de kinderen vuurwerk kunnen halen (3 jaar)
Eerlijk ik kon wel janken toen ik daar stond te wachten op mn bestelling.
Voor mezelf tsja jammer maar shows etc had toch wel meer de overhand genomen, maar dat heerlijke gevoel van die laatste 3 dagen volgas stoken als blaag dat gun ik elk kind zo ook die van mij.
Uiteraard is er cat 1 maar dat is toch minder dan hoe wij het vroeger hadden.
Lekker met pa naar de vuurwerkwinkel dozen vol rotjes halen en hopelijk 1 of 2 potten voor 12 uur.
En dan stoken tot je naar binnen moest en je vergapen aan die potjes wie daar stonden te wachten terwijl je nog een aflevering van mr bean keek.
En die tijd vanaf de vuurwerkfolders al, 3 keer invullen tot die half onleesbaar was, vervolgens een nieuwe vragen en alles overschrijven in de winkel.
Heerlijke tijd was het...

Vlammetje brand net zoals altijd. Oud en nieuw is met familie, vrienden en buren op straat gezelligheid. Met een vuurtje en vuurwerk. En dat gaat zeker de komende jaren echt niet veranderen. Het belangrijkste vind ik de kinderen deze traditie meegeven.

Ik zie mijzelf de jaarwisseling ook echt niet in het buitenland vieren omdat ik daar dan legaal vuurwerk zou mogen afsteken. Het hoort gewoon hier en ik ga me niet weg laten jagen. Bovendien is de politie toch druk bezig met alle mongolen die er echt een klerezooi van willen maken tijdens de jaarwisseling. Laat ze die nou maar eens een keer echt goed aan gaan pakken.....
En zo is het.. oud en nieuw zonder eigen siervuurwerk kan ik mij niet voorstellen. Naar het buitenland gaan om daar af te steken is het laatste wat ik doe, onze NL traditie straks (geweldloos) verdedigen, dat is wat er moet gebeuren. Met z'n allen als liefhebbers laten zien dat een verbod (gebaseerd op non- en politiekcorecte argumenten) niet werkt en niet te handhaven is. Het zal op den duur met veel minder zijn maar de lucht zal hier kleuren tijdens de toekomstige jaarwisselingen.

Wel jammer in die wereld rond te lopen en dagelijks te werken met mensen die er helemaal in op gaan, en dat weer op mij afwentelen. Hoe vaak ik mensen laatste jaar nog heb moeten uitleggen hoe hoe het politieke systeem, en specifiek van wetgeving, werkt... 🫣
Ik ben daar mee gestopt, maar... We waren gisteren bij vrienden voor een nieuwjaarsborrel. Ging natuurlijk over vuurwerk. Of ik nog pijlen en knallers had afgestoken. Toen ik zei dat dat sinds 2020 verboden was werd ik iets te dom aangekeken en dat was niet zo want ze hoorden al heel lang die knallen.

Bijna de pleuris uitgebroken toen ik zei dat ze hun kutkrant niet zo moesten geloven (trouw).

Ff niet meer bellen 🖕

Ik lees hier wel een hoop drama. Ik denk als jij op oudjaarsdag wat potjes van de Duitse supermarkten afsteekt daar geen haan naar kraait.
Dat kon nog eens vies tegenvallen, de meeste mensen zijn gehersenspoeld door alle negatieve media berichtgeving omtrent vuurwerk. Denk dat er genoeg mensen zijn die er geen moeite mee hebben je erbij te lappen als ze de kans krijgen.

Dat kon nog eens vies tegenvallen, de meeste mensen zijn gehersenspoeld door alle negatieve media berichtgeving omtrent vuurwerk. Denk dat er genoeg mensen zijn die er geen moeite mee hebben je erbij te lappen als ze de kans krijgen.
Klopt. Ben het deels met je eens maar als jij de laatste 3 dagen pas in bezit hebt net als duizenden anderen dan is er alsnog te weinig bezetting om iedereen langs te gaan.
Ben je al in oktober dozen aan het schuiven dan word jouw pakkans groter. Daarnaast lijkt het mij dat er ook meerdere meldingen moeten zijn. 1 iemand die belt tussen alle duizenden lijkt mij net te weinig bewijs vooral met de hoeveelheid meldingen die zij in de laatste week van het jaar krijgen. Dan zou immers iedereen met 1x bellen al een inval bij de buren kunnen regelen. Lijkt mij erg oneerlijk en te makkelijk.
Dan kan beter iedereen op dit forum een valse meldingen doen zodat jouw eigen pak kans nog kleiner wordt. Is opzich wel handig als ik er zo over nadenk hahah. Als iedereen nou vals gaat bellen zullen zij het zo druk krijgen dat ze niet weten bij wie ze langs moeten hahaba

Dit was mijn laatste jaar, veel te veel gedoe in de wijk waar ik woon. Plan is nu met het gezin met oud en nieuw met vakantie te gaan.

De hele maatschappelijke discussie, dat maakt me gewoon moe. Het continu moeten verdedigen van mijn keuzes en het verhaal omtrent veiligheid.
Zelfde hier man de lol is er ver vanaf! Social media en raddraaiers hebben het verpest ik moet de heletijd op me tenen lopen heb zelfs anoniem melding gehad maar gelukkig stonden ze aan de verkeerde deur

Dan kan beter iedereen op dit forum een valse meldingen doen zodat jouw eigen pak kans nog kleiner wordt. Is opzich wel handig als ik er zo over nadenk hahah. Als iedereen nou vals gaat bellen zullen zij het zo druk krijgen dat ze niet weten bij wie ze langs moeten hahaba

Afsluitdijk 🙂

Tsja, als ze willen dat er gebeld wordt, dan gaan we toch bellen? Koekie van eigen deeg, de bedrieger bedrogen. En wie kaatst, kan/moet de bal verwachten.

Ik heb het overigens over overlast, niet over opslag/bezit. Overlast is subjectief, er kan om die reden nooit sprake zijn van een valse melding.

Vuurwerk liefhebber zijn is niet iets wat je zomaar uit kan zetten.

Wellicht veranderd de oud en nieuw viering in Nederland maar ook daar is wel wat voor te vinden. Wellicht op vakantie naar Duitsland aan het einde van het jaar om daar te stoken of het budget gebruiken om een week van Fallas te genieten. Er zijn genoeg opties :D

Back
Bovenaan