Dooft jou kaarsje langzaam?

Kaarsje blijft absoluut branden hier ,was voor het eerst in jaren weer in mijn eigen straat met oud en nieuw en waar ik eigenlijk had verwacht veel gezeik of klagende buren te hebben liep het geheel anders .

Veel nieuwe buren ,die zeg maar niet echt iets met vuurwerk hebben aangezien ik eigenlijk nooit vuurwerk restanten zie als ik zelf s'nachts thuiskom of de volgende dag .

Stak rond een uur of 8 mijn eerste potje af (riakeo toxic ) beste klapper om even de wind te testen wat ik eigenlijk altijd wel even doe ,kwam de 1e buurman al gelijk naar buiten waar ik dus gelijk dacht och daar gaan we maar hij vroeg of ik veel vuurwerk had want het was altijd zo dood hier in de straat .

Kortom ,de buren en de vele gasten die ze hadden stonden te genieten vanaf 12 uur ,veel duimpjes ,beste wensen en bedankjes gehad zelfs de volgende dag nog door meerdere bedankt voor het mooie showtje en het vele vuurwerk ,netjes alles weer opgeruimd uiteraard de volgende dag .

En het was voor mezelf eigenlijk ook wel weer een bevestiging om niet te snel een vooringenomen mening te maken en dat er ook nog ontzettend veel mensen wel van genieten ,en geloof me als ik zeg dat het toch echt wel een hoop mensen waren waar ik op voorhand me druk over maakte :angel:

Dus ik zeg op naar oud en nieuw 26/27 mensen !!!!

Een jaar heeft 8760 uur waarvan ik er 2 gebruik voor oud en nieuw, de andere 8758 hoor ik ook wel eens een hond blaffen, boormachine, grasmaaier of een blad blazer.
Vind ik dat erg?: Nee want zo is een samenleving, leven en laten leven.
Als er in die 2 uur dat wij ons feestje vieren gezeur krijg dan zeiken ze maar lekker in hun nest, en ik lach om al die leugens in het nieuws.
Ik ben gestopt me daar wat van aan te trekken want ik wil me niet laten beïnvloeden door linkse propaganda, ik gebruik m'n eigen gezonde verstand wel.
Ik betaal belasting, werk me te pletter, voed m'n kind met normen en waarden op, en ben verder niemand tot last.
Als een feestje vieren met vrienden en familie en een paar sier potten dan een probleem is, dan kan m'n gezonde verstand daar alleen maar om lachen.

Dat kon nog eens vies tegenvallen, de meeste mensen zijn gehersenspoeld door alle negatieve media berichtgeving omtrent vuurwerk. Denk dat er genoeg mensen zijn die er geen moeite mee hebben je erbij te lappen als ze de kans krijgen.
Hier maak ik mij geen zorgen over.. vooraf niet opvallen, dus zeker niets afsteken op andere dagen dan 31/12. Op oudejaarsavond heeft de politie, met de huidige structurele onderbezetting, écht andere prioriteiten dan vuurwerk dat wordt afgestoken. De komende jaarwisseling wordt allesbehalve rustiger dan die we net hebben gehad.

Hier ook! Afgelopen jaren echt wel een beetje gehad, dat gevoel dat het minder werd. Altijd het gevoel dat je rekening moet houden met mensen om je heen, dat er wel eens iemand tussen kan zitten die gaat lopen klagen. Regeltjes, regeltjes, regeltjes. En alle problemen met Oudjaarsavond, waar dan het vuurwerk de schuld van krijgt. Maar afgelopen Oud & Nieuw was één van de beste ooit. Het liep allemaal lekker, er was mooi en veel vuurwerk in de buurt. Ik ben wat landelijker gaan wonen - dat geeft (mij persoonlijk) ook meer rust dan in krappe straatjes in een woonwijk te staan stoken. Ik merk dat ik van het verbod alleen maar heel dwars wordt. Stoppen doe ik zeker niet. Pas als er Europees een verbod is wordt het denk ik echt ingewikkeld, dus laten we hopen dat het zover niet komt. En wie weet keert het gezond verstand nog eens terug, ook in de politiek. Verboden worden bijna nooit teruggedraaid, daar ben ik ook wel realistisch in. Maar het zal volgend jaar sowieso wel duidelijk worden dat het geen verschil zal maken voor de problemen, de overlast en het geweld. Dus vanaf dan weer (en blijven) duwen. Hoe dan ook - altijd blijven stoken!

Bij mij dooft het niet, sterker nog het vlammetje brand alleen maar harder met al het moois wat er afgelopen jaar te krijgen was! Ook de positieve reacties in mijn omgeving zorgen er mede voor dat het nog steeds leuk blijft!

het is afwachten wat hier in Nederland gaat gebeuren, maar mijn tickets naar China zijn geboekt voor in de zomer met op de planning bezoekjes aan fabrieken en winkels om daarna lekker stoken. Kaarsje zal nooit uitgaan want we verzinnen wel andere manieren om met de hobby bezig te zijn.

Vlammetje is zeker niet gedoofd! Maar het is afwachten dit jaar. Merk wel een omslag bij diverse mensen in mijn kring. Die eerst voor een verbod waren en die ik tot mijn verbazing nu hoor zeggen dat een verbod niet de oplossing is. Toch iets gebeurd in de beeldvorming dus.

Kaarsje is slecht voor t milieu :devil:
(daarom heb ik een waxine lichtje in de vorm van een kaarsje op zonnepanelen 😂 )

Echt uit zal die niet gaan,maar ik zie er ook niet veel in om voor een O&N te moeten verkassen naar een ander land,omdat men hier meer gebakken lucht dan hersens heeft uitgedeeld bij de bestuurders van dit land.
Ik heb nog geen idee wat ik exact zal gaan doen als er echt een verbod komt 🤔
Iets afsteken word hier moeilijk,oom agent woont vlakbij,meer deurbellen met camera's dan dat er huizen staan zo onderhand,je kan bijna niks zonder opgemerkt te worden :frusty:

na al die mooie compilaties die online staan /komen brand het vlammetje alleen maar hoger en harder ,in mijn eigen wijk in utrecht (zuilen) stond zowel de politie als de brandweer gewoon mee te genieten met in dit geval het jaarlijkse showtje van ptu .

aan het einde van mijn straat is de brandweerkazerne en ik heb ze zelf geen enkele keer horen uitrukken ,in de meeste buurten in utrecht gaat het gewoon goed en zo als het hoort en de wijken die wel problemen en ellende veroorzaken is niet perse aan oud en nieuw gerelateerd ,daar is elke dag van het jaar een probleem mbt gezag en respect tov justitie en zelfs de "eigen buurtvaders "die uit hun eigen gemeenschap komen .

het word gewoon tijd dat politie en justitie zelf weer de controle en respect terugpakt ipv het straattuig ,aanpakken met harde hand ,ouders laten betalen /boeten voor wat de "kinderen"veroorzaken en al die ongedocumenteerde zogenaamde asielzoekers die de boel hier verzieken lekker in een tentenkamp ergens op een waddeneiland hetzelf laten uitzoeken .

er is geen plek in nederland voor mensen die niet willen bijdragen aan een normale samenleving ,punt !!!!!!

Ongeacht je afkomst,kleur, religie, leeftijd of wat dan ook,je doet normaal en respecteer elkaar!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan