Dirk maas en zijn grote chaos!!!!! 2015/2016 12 inch etc!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteraard staat je mening vrij, net zoals ik mij een andere mening voorbehoud.
Overigens zegt het mij genoeg wanneer ik mijn en anderen hun genuanceerde reactie teruglees en daarna kijk hoe jij daarop reageert.

Overigens wat jij wellicht niet kunt weten, maar dit is geen illegaal vuurwerk, maar professioneel vuurwerk. Daar ik jaarlijks vele shows schiet als pyrotechnicus heb ik denk ik redelijk goed kijk op wel kan en wat niet. Dit, "hoe mooi ook" kan niet.

(uiteraard mag jij een andere mening zijn toegediend).

Ik zelf zou er NOOIT aan beginnen. Ik moet er ook niet aan denken dat mijn buurman dit afsteekt met oud en nieuw, maar goed, de reacties die hij dan krijgt, vind ik ook echt niet kunnen.

Zullen we met zijn allen proberen het inhoudelijk te houden, over het effect of over de risico's of van mijn part de plaats waar het wel kan....maar dan zonder het op de persoon te spelen....

eehm ja erg mooi :cool:, alleen niet echt verantwoord om een 12" shell met de hand aan te steken en er dan ook nog eens 10 meter af te gaan staan. Als ie niet de lucht in was gegaan was je dood geweest en dan was er dikke schade aan de omliggende gebouwen.

Hij weet wat de risico`s zijn neem ik aan?Mocht het mis gaan moet je de gevolgen ook accepteren zo simpel is het.

Prachtige shell kerel! zeer bruut om zo mee te mogen maken lijkt me :D.. mooie producten ook op je kanaal. fire event en blackboxx zie je niet heel veel in NL.

Hij weet wat de risico`s zijn neem ik aan?Mocht het mis gaan moet je de gevolgen ook accepteren zo simpel is het.

Als het mis gaat zijn de risico's niet te overzien.
Dit is weer een filmpje wat hier niet thuis hoort.
Mocht dit wel mis gaan dan is het verbod op vuurwerk weer een stap dichterbij.
Dit is immers professioneel vuurwerk dus niet geschikt voor de amateur.

Gepest vroeger? Of word je nog steeds gepest? Man, man, man. Dit gun je niemand, vind het een hele lage reactie.

Laat ik verstandig zijn om daar niet op in te gaan.

Verder wil ik alleen zeggen dat ik een liefhebber ben van vuurwerk en bij de Nederlandse traditie gewoon consumentenvuurwerk hoort. Om deze traditie in stand te houden moeten we ook laten zien dat wij ons aan deze regels willen houden. Met zulk vuurwerk verpest je het voor iedereen, mocht je hiermee gepakt worden dan kom je voorlopig niet vrij en mocht het fout gaan dan ben je gelijk klaar met je leven. Plus die van de omstanders zo te zien.

Om nou te zeggen dat dit verantwoord is, alles behalve. Niet alleen voor hem of zijn omstanders. Maar voor onze traditie om vuurwerk af te mogen steken. Nu mag het nog, laat dan zien dat we er ook normaal mee om kunnen gaan.

Al dat gezeur om een shell die allang afgestoken is en daar komt bij het is toch goed gegaan. Voor de rest een mooi ding :)

Mooie shell zeg, maar laat mij maar lekker genieten van de Nederlandse showtjes met een keer 8" hooguit! Dan laat ik het lekker de professionals afsteken en kan ik gewoon rustig kijken zonder risico!

Ikzelf ben een groot liefhebber van vuurwerk en wil absoluut niet de moraalridder gaan uitgangen hier, maar afgelopen jaar vierde ik O&N in een klein dorpje en daar werden links en rechts grote shells (minimaal 8-10 inch) gewoon afgestoken in de woonwijk. Dit vind ik toch echt onverantwoord. En ja het zijn prachtige effecten, maar als er iets misgaat dan gaat het ook goed mis en dan zijn we weer een stuk dichter bij het verbieden van legaal consumentenvuurwerk. Even afgezien van de persoonlijke en materiele schade die het aanricht.

"maar zodra het fout gaat heb je hier niet alleen jezelf mee"

Je mag het zelf wel accepteren als je dood bent en je vrienden ook, maar ik weet niet of andere mensen het zullen accepteren, en dan is het ook weer brandstof voor mevrouw bonte en het linkse circus, wat ons allen raakt.

Ik heb er niets tegen als freaks shells schieten op een veldje en iedereen veilig staat, vind het zelf ook prachtig. Maar 12inch (!) schieten in bewoonde omgeving, en dan ook nog met de hand aansteken, zit toch wel over de grens heen van wat ik acceptabel vind. Gaat nog een grote stap verder als jochies die cipollas in woonwijken afsteken.

De conclusie is dus gewoon:

Prachtig om te zien, alleen (te) gevaarlijk. Daarbij is dit een forum grotendeels gericht op legaal consumentenvuurwerk. Dus dat er discussies ontstaan lag al in de lijn der verwachting. Alleen jammer dat de fronten weer verdeeld worden. We zijn allemaal liefhebbers! De een vindt dit wel kunnen, de ander niet.. feit is dat napje wel meer medestanders vind op realpyro en fanaten dan hier... dus laten we de discussie gewoon stoppen en genieten van de beelden... het is tenslotte goed gegaan :)

Laat ik verstandig zijn om daar niet op in te gaan.

Verder wil ik alleen zeggen dat ik een liefhebber ben van vuurwerk en bij de Nederlandse traditie gewoon consumentenvuurwerk hoort. Om deze traditie in stand te houden moeten we ook laten zien dat wij ons aan deze regels willen houden. Met zulk vuurwerk verpest je het voor iedereen, mocht je hiermee gepakt worden dan kom je voorlopig niet vrij en mocht het fout gaan dan ben je gelijk klaar met je leven. Plus die van de omstanders zo te zien.

Om nou te zeggen dat dit verantwoord is, alles behalve. Niet alleen voor hem of zijn omstanders. Maar voor onze traditie om vuurwerk af te mogen steken. Nu mag het nog, laat dan zien dat we er ook normaal mee om kunnen gaan.

Met de Nederlandse vuurwerktraditie is het fout beginnen gaan nadat de regels veel te streng werden. Zie dat nu eindelijk toch eens in. Hoe strenger je de regels maakt, hoe meer mensen de kick voelen om die regels te overtreden. Daarover zijn honderden boeken geschreven.

Liefhebber van vuurwerk ...VAST!!! maar je hebt ook nog zoiets van het hooghouden van een traditie en vooral het in stand houden van de huidige traditie.

Dit zijn ook zaken die afbreuk doen aan de goede traditie van consumentenvuurwerk voor particulieren.
Jammer.
Als echte liefhebber heb je een voorbeeldfunctie, zou mooi zijn als een ieder die voor zichzelf neemt.

mvg.

een pyrotechnicus

Leg mij eens uit hoe je door het stoken van shells om 00u00 afbreuk doet aan de traditie? Heb je liever dat ze weken voor de jaarwisseling al consumentencakes zitten te stoken? Om 00u00 is er vuurwerk, zolang dat sier is maakt dat geen ene moer uit wat voor sier. Daar ligt de burger echt niet wakker van. Die harde knallen de weken voor oud & nieuw, die maken de traditie kapot.

Zou die shells in de toekomst wel gewoon op een grasveld afsteken. Met electronische ontsteking. En een stuk meer afstand :)

volgens mij kan je een discussie houden of je dit vind kunnen in Nederland of niet. Ik vermoed dat als je dit om 12 uur afsteekt in een gebied waar geen woningen zijn oid, of in ieder geval met de veilige afstanden dat veel mensen hier geen problemen mee zouden hebben.
Daarnaast heb je voor en tegenstanders van dit vuurwerk. Ik vind het mooi, echt waar. Maar dit hoort niet in woonwijken thuis. En ook niet op zo'n korte afstand. Persoonlijk vind ik dan dat degene die dit afsteekt de risico's niet goed inschat. Daar zou ik wel problemen mee hebben. Ik ben zelf volledig van het consumenten vuurwerk en daar blijf ik ook lekker bij. Als mijn buurman dit in de straat zou afsteken dan krijgt hij daar wel ff wat van te horen van mij. Voor de rest: op veilige afstand en alleen jezelf als eventueel slachtoffer als het misgaat heb ik minder problemen mee.
greetzzz

Geweldig hoor, maar 't is hier niet meer op z'n plek, meer iets voor fanaten. Maar vroeger, vroegâh toen we hier nog wel dit soort topics mochten waarderen.......

Dat is met alles in vuurwerk,kijk Maar 20 jaar geleden sprak niemand over vuurwerkresten opruimen,doe je dat niet tegenwoordig ben je een aso?Enzo zijn d'r Meer voorbeelden,wie heeft dr als kleine jongen geen strijkers afgestoken,ennu als je dat doet ben je iemand die een traditie omzeep help en ga zo Maar dooooorrr :sad:

Achja, de discussie is weer begonnen. Ik vind zelf inderdaad ook niet dat shells van dit caliber zich ook maar ergens in Nederland mogen bevinden (Tenzij in een bunker), maar ik vind het wel een ontzettend gaaf filmpje! Natuurlijk kan dit niet en ik keur het ook niet goed, maar uiteindelijk heeft Meneer Dirk alleen zich zelf ermee als het eventueel mis zou gaan. Ik kan dit meer waarderen dan het vele volk dat denkt dat shells op de grond in een woonwijk afgestoken behoren te worden. En ik ken er ook een aantal op dit forum die wel dommere dingen hebben gedaan betreft vuurwerk.

Hahaha g.v.d. lekker hoor pfff. En natuurlijk is het 'link' om deze zo aan te steken, maar maakt het afteken toch extra mooi/spannend. Electronisch is ook geen bal aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan