Dirk maas en zijn grote chaos!!!!! 2015/2016 12 inch etc!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spelfour

Spelfour

Leg mij eens uit hoe je door het stoken van shells om 00u00 afbreuk doet aan de traditie? Heb je liever dat ze weken voor de jaarwisseling al consumentencakes zitten te stoken? Om 00u00 is er vuurwerk, zolang dat sier is maakt dat geen ene moer uit wat voor sier. Daar ligt de burger echt niet wakker van. Die harde knallen de weken voor oud & nieuw, die maken de traditie kapot.

Zou die shells in de toekomst wel gewoon op een grasveld afsteken. Met electronische ontsteking. En een stuk meer afstand :)

Ik neem aan dat je uitleg verwacht op je niet gestelde vraag?
Dit is professioneel vuurwerk en dat hoort niet door de consument afgestoken te worden. Dus is het potentieel olie op het vuur gooien voor welke tegenstander van vuurwerk dan ook.
Wanneer je dat niet meer in kunt/wilt zien dan sla je enigszins door in je liefhebberij.

Daarnaast denk ik bij het zien van dergelijke beelden iets verder, hoe is dit naar Nederland gekomen hoe heeft het opgeslagen gelegen en vanwaar vooral de behoefte om dergelijke risico's te willen lopen?
Aan alle liefhebberij van wat dan ook zit een risico en dat is het moment dat je eigenlijk niet goed meer nadenkt wat mogelijke gevolgen kunnen zijn van je acties. In mijn optiek hier het geval.

Aanvullend: wanneer je dergelijke producten koopt, zou het wellicht ook een overweging kunnen zijn om een extra tripje Italië of Malta te doen. Niemand die er hier een mening over vormt, je plaatst vuurwerk als geheel niet in een negatief daglicht en loopt geen onnodige risico's van vervoer opslag en afsteken.

Zag trouwens een een vorige comment van iemand dat dit mooi is maar wel veilig in een bunker in Nederland zou moeten liggen, maar voor de duidelijkheid: dit mag dus niet in Nederlandse bunkers liggen!!

Laatst bewerkt:
Laat ik verstandig zijn om daar niet op in te gaan.

Verder wil ik alleen zeggen dat ik een liefhebber ben van vuurwerk en bij de Nederlandse traditie gewoon consumentenvuurwerk hoort. Om deze traditie in stand te houden moeten we ook laten zien dat wij ons aan deze regels willen houden. Met zulk vuurwerk verpest je het voor iedereen, mocht je hiermee gepakt worden dan kom je voorlopig niet vrij en mocht het fout gaan dan ben je gelijk klaar met je leven. Plus die van de omstanders zo te zien.

Om nou te zeggen dat dit verantwoord is, alles behalve. Niet alleen voor hem of zijn omstanders. Maar voor onze traditie om vuurwerk af te mogen steken. Nu mag het nog, laat dan zien dat we er ook normaal mee om kunnen gaan.

Ik zweer het me te herinneren dat paar jaar terug jij een filmpje van je 'consumentenshow' had geupload (gosammerhd? Op yt toen?) met 3 inch siershells in de finale? Weet het zelfs haast wel zeker.
Ik ken er nog wel een paar, die rustig hier op het forum consument stoken, alles afkraken en dan nu paar jaar later prof op hun kanaal hebben, want ze konden het niet laten. handig zo bepaalde kanalen terug herkennen. Als het echt niet zo is neem ik mijn woorden terug...maar herinner me dat echt zeg..

Verder,

Dirk Maas, dat je je mooie filmpjes hier nog op het forum deelt zeg, zou zelfs mijn filmpjes verbieden om op zown soort forum te zetten. Ik wil jou zelfs bijna een camera cadeau doen, zodat we nog beter van je filmpjes kunnen genieten.

We delen allemaal dezelfde hobby toch? Groot en klein maakt toch niet uit zeggen velen? vooral in een collectiefoto topic, aagjo klein groot veel weinig, als je maar geniet toch?

Iedereen heeft hersens gekregen, kijkend naar de filmpjes en spul wat hier de lucht ingaat, weet men wel waar het over gaat.

Over dat snel visco gebeuren, je kon ook perongelijk als legaal stoker verkeerde lont doen aan je doorlontbak, en je ogen kwijt zijn, of kom je er met een schrammetje vanaf dan

K ben heel lang niet actief geweest op dit forum maar kon het echt even niet laten.
Laat mensen hun hobby delen, liefhebbers kunnen gewoon reageren zoals het hoort, en mensen die tegen zijn, stuur dan netjes een prive bericht ipv alles afkraken.

Of moeten we een regel opstellen, dat enkel gereageerd mag worden onder videotopics waar lesli en broekhoff potjes worden gedeeld?

En over het opslag gebeuren, hou aub op daarover zeg, tuurlijk het is gevaarlijk. Maar het kan op 200manieren misgaan thuis bij iemand/buren, net als laatst een explosie bij iemand, iets met gas? Helft van die woningen stortten in

Geweldig hoor, maar 't is hier niet meer op z'n plek, meer iets voor fanaten. Maar vroeger, vroegâh toen we hier nog wel dit soort topics mochten waarderen.......

HAHAHHAHA Prachtig dit zeg, neem even de moeite en ga naar post 69. Ruben die geen medelijden met dirk zou hebben als zen hoofd eraf lag, reageert wel even mooi positief in dit topic!

Zegt onderhand ook wel genoeg?

Einde discussie lijkt me?

HAHAHHAHA Prachtig dit zeg, neem even de moeite en ga naar post 69. Ruben die geen medelijden met dirk zou hebben als zen hoofd eraf lag, reageert wel even mooi positief in dit topic!

Bijzonder dat mensen niet van mening mogen/kunnen veranderen in het brein van sommigen.

Ik zou inderdaad geen medelij hebben met Dirk inderdaad. Bij Chocoprins was dat wel anders toentertijd omdat het een bekende was van het forum. Maar daar zal jij weinig van af weten want toen kwam je net om de hoek kijken hier. En daarnaast, het is inderdaad 5 jaar geleden. 5 jaar geleden was er nog helemaal geen discussie omtrent het verbieden van consumentenvuurwerk. Nu moeten we er hard voor werken om dit van de baan te krijgen en het ziet er naar uit dat we ondertussen in onze laatste jaren zitten. Hoe je het went of keert, zulke beelden helpen daar allemaal bij mee.

Daarnaast is het raar om mijn beelden van de show erbij te pakken. Zoals je daar ook kan zien zijn de beelden daarvan er achteraf aangeplakt en is dit vuurwerk niet door mij geregeld, geplaatst en afgestoken. Ik ben ook zeker niet de moraalridder in dit verhaal maar wanneer ik ergens een 3" shell voorbij zie komen heb ik niet dezelfde gedachte dat wanneer ik ergens meerdere 12" shells zie. Het blijft onverantwoord maar gezien de impact niet met elkaar te vergelijken.

Ik neem aan dat je uitleg verwacht op je niet gestelde vraag?
Dit is professioneel vuurwerk en dat hoort niet door de consument afgestoken te worden. Dus is het potentieel olie op het vuur gooien voor welke tegenstander van vuurwerk dan ook.
Wanneer je dat niet meer in kunt/wilt zien dan sla je enigszins door in je liefhebberij.

Daarnaast denk ik bij het zien van dergelijke beelden iets verder, hoe is dit naar Nederland gekomen hoe heeft het opgeslagen gelegen en vanwaar vooral de behoefte om dergelijke risico's te willen lopen?
Aan alle liefhebberij van wat dan ook zit een risico en dat is het moment dat je eigenlijk niet goed meer nadenkt wat mogelijke gevolgen kunnen zijn van je acties. In mijn optiek hier het geval.

Aanvullend: wanneer je dergelijke producten koopt, zou het wellicht ook een overweging kunnen zijn om een extra tripje Italië of Malta te doen. Niemand die er hier een mening over vormt, je plaatst vuurwerk als geheel niet in een negatief daglicht en loopt geen onnodige risico's van vervoer opslag en afsteken.

Zag trouwens een een vorige comment van iemand dat dit mooi is maar wel veilig in een bunker in Nederland zou moeten liggen, maar voor de duidelijkheid: dit mag dus niet in Nederlandse bunkers liggen!!

Denk je nu werkelijk dat de burger wakker ligt van het feit dat er om 00u00 shells worden gestookt? 9/10 vinden ze die dingen zelfs nog mooi. De burger ligt wakker van al die zware knallen die weeeeeken voor oud & nieuw hun intrede doen en steeds harder worden. Om 00u00 is er vuurwerk want dat hoort er bij. Of dat nu een legale consumentenpot of een shell is, dat maakt ze echt niet uit. De tegenstanders van vuurwerk kennen, op een enkeling na, niet eens het verschil tussen een bolpijl en een shell.

Dit professioneel vuurwerk was in België trouwens ooit gewoon te krijgen als legaal consumentenvuurwerk. In Zwitserland tot voor een paar jaar ook, er zijn nog een paar landen waar dit kan, professioneel in Nederland is niet professioneel elders.

Mij maakt het allemaal niet uit, woon als jaren niet meer in Nederland. Als iemand met de nodige ruimte en afstand 12" gaat stoken maakt mij niks uit. Die Cobra's en BigBoy's in handen van kinderen vind ik veel gevaarlijker.

5 jaar geleden was er nog helemaal geen discussie omtrent het verbieden van consumentenvuurwerk. Nu moeten we er hard voor werken om dit van de baan te krijgen

Dat is je eigen ramen ingooien. Want nu gaan nog veel freaks die hier prberen illegaal vuurwerk te vervloeken om hun hobby te redden nig steeds naar Belgie om van de aanbiedingen gebruik te maken, stoken zelf nitraten en wie weet wat nog meer (" was niet van mij hoor ik film enkel") terwijl ze nu heilig klagen dat bv BPN zooo laat is met het redden van hun markt. Want ja; in 2009 was er al weldegelijk discussie over een vuurwerkverbod...

Bonte en Rietveld zien de uitkomsten van het onderzoek als steun in de rug voor hun lobby om bij de jaarwisseling alleen nog professionele vuurwerkshows toe te staan. In 2009 verzamelden ze 65.000 handtekeningen voor een burgerinitiatief voor een verbod op consumentenvuurwerk. ‘Mensen zijn de overlast en ongelukken meer dan zat. De overgrote meerderheid van de Nederlanders wil dat Oud en Nieuw weer een feestje wordt’.
https://arnobonte.wordpress.com/2012/01/08/tweederde-nederlanders-voor-vuurwerkverbod/

De Tweede Kamer gaat niet debatteren over het burgerinitiatief om consumentenvuurwerk te verbieden. De commissie die de verzoekschriften beoordeelt, heeft het initiatief van het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte afgekeurd.
Het zou niet voldoen aan de regel dat de Kamer in de laatste twee jaar geen besluit heeft genomen over het onderwerp.

De commissie wijst erop dat Kamerleden begin 2008 niets deden toen minister Ter Horst weigerde om maatregelen tegen vuurwerk te nemen. Dat zou gelden als een besluit.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/26360/Geen-Kamerdebat-over-vuurwerkverbod

Ook in 2008 dus al...is iedereen hier dus ook veel te laat maar beter laat dan nooit en natuurlijk is 12" een ander verhaal dan 3" of een nitraat maar dan wordt het met 2 maten meten en er is in deze discussie onder de freaks stiekem al hypocrisie genoeg hè :wink:

Jammer ik durf bijna mijn filmpjes niet meer te plaatsen!.
Mijn straat genood heeft ook 12" geschoten..
Heb deze uiteraard gefilmd.
Maar of ik het hier op vwc zou plaatsen?...
Vind het erg jammer.
Bijna elk toppic waar illegaal in voor komt wordt bevuild met eindeloze discussies.
Voor of tegen stander maakt mij niet uit!!.
Maar laten we het AUB gezellig houden!!!.
Want vrede in onze sameleving is nog schaarser dan heel de anti vuurwerk lobby..
Laten we daar wat mee doen!!!.
Hebben we meer aan want dat draagt ook bij aan de tolerantie!!!#.

Jammer ik durf bijna mijn filmpjes niet meer te plaatsen!.
Mijn straat genood heeft ook 12" geschoten..
Heb deze uiteraard gefilmd.
Maar of ik het hier op vwc zou plaatsen?...
Vind het erg jammer.
Bijna elk toppic waar illegaal in voor komt wordt bevuild met eindeloze discussies.
Voor of tegen stander maakt mij niet uit!!.
Maar laten we het AUB gezellig houden!!!.
Want vrede in onze sameleving is nog schaarser dan heel de anti vuurwerk lobby..
Laten we daar wat mee doen!!!.
Hebben we meer aan want dat draagt ook bij aan de tolerantie!!!#.

Helaas 3xh vrede en tolerantie is ver te zoeken op dit forum en in de wereld n(waar wij met zen allen ook verantwoordelijk voor zijn ik ook ).
Maar of ik het er nu mee eens ben of niet ik zal nooit iemand afkraken of zeiken omdat hij/zij een aantal filmpjes van grote Shells's post.
Mensen laat een ander gewoon in zijn waarde wat die gene hier ook post op het forum de wereld heeft al genoeg problemen.
vrede op aarde of moeten wij vuurwerk liefhebbers want dat zijn wij allemaal elkaar al de hersens inslaan.

als je tegenwoordig ergens VOOR of TEGEN bent , het lijkt wel of er dan een bom ontploft een normale discussie is niet meer mogelijk , beetje jammer

zeer leuke filmpjes !!
als je het ergens niet mee eens bent dan reageer je toch gewoon niet ?
aan al zijn filmpjes te zien zullen ze ongeveer wel weten wat ze doen denk ik.

en laat die hele discussie nou eens lekker achterwegen man !!

spreken is zilver zwijgen is goud !

Waarom zou je niet ergens tegen mogen zijn? Het is een illusie te denken dat er vrede komt door alles en iedereen te tolereren. Ik vind 12" niet iets wat zomaar door particulieren ergens in Nederland geschoten kan worden. Dat hoort op een veilige locatie met de nodige veiligheidsmaatregelen geschoten te worden door professionals.

Daarentegen vind ik sommige opmerkingen als 'Mocht je hoofd er wel afgeknald zijn bij dat andere filmpje dan zou ik weinig medelijden hebben hoor.' bijzonder zielig. Dat hoop je toch voor niemand?

Er is niets mis met een discussie, maar laat het niet uit de hand lopen. Je mening geven mag in dit land, daar is het een vrij land voor. Maar hou het forum óók gezellig, breng alsjeblieft wat respect op en probeer je te verplaatsen in de mening van de ander.

Volgens mij is de discussie in dit topic wel klaar! Er wordt inmiddels op de persoon gespeeld.. dat is dus niet de bedoeling.

Eind januari hebben wij als crew een meeting waarin we gaan bekijken wat wel en niet wordt toegestaan dit jaar. Tot die tijd;
On-topic over de shell.. de rest laten we achterwege.

Mooie shell. (met een handje vogelschreck?)

Wat je natuurlijk kunt verwachten momenteel is een discussie.
De vuurwerktraditie ligt onder vuur dus reacties volgen dan vanzelf.

Volgens mij is de discussie in dit topic wel klaar! Er wordt inmiddels op de persoon gespeeld.. dat is dus niet de bedoeling.

Eind januari hebben wij als crew een meeting waarin we gaan bekijken wat wel en niet wordt toegestaan dit jaar. Tot die tijd;
On-topic over de shell.. de rest laten we achterwege.
Ik wil bij deze dan toch nog vragen of filmpjes zoals deze nog een jaar getolereerd kunnnen worden, afgezien discussie rondom dit soort producten dan. Na 2017 wordt de hele Europe Vuurwerkwereld omgegooid en dan vind ik het zelf wel tijd dat dit forum zich alleen bezig moet gaan houden met Europees Consumenten Vuurwerk. Maar dat is mijn mening natuurlijk!

Zonde!

Denk je als topicstarter een topic te starten met leuke en vooral exclussieve producten wordt het hele topic vol gegooid met linkse Bonte praatjes...

Echt napje top shell! Ik raad je alleen aan iets verder weg te staan de volgende keer dan krijg je het effect namelijk helemaal op beeld :p

Ik moedig dit soort vuurwerk aan! Hell yeah!! Kan heel Nederland en de linkse forummers hier nog zo blèrren gewoon niks om geven en lekker doorgaan!!!

Ik wil bij deze dan toch nog vragen of filmpjes zoals deze nog een jaar getolereerd kunnnen worden, afgezien discussie rondom dit soort producten dan. Na 2017 wordt de hele Europe Vuurwerkwereld omgegooid en dan vind ik het zelf wel tijd dat dit forum zich alleen bezig moet gaan houden met Europees Consumenten Vuurwerk. Maar dat is mijn mening natuurlijk!

Ik denk dat je moet beperken tot vuurwerk wat is toegestaan voor de nederlandse consument.
Dus ook geen discussies meer over Cobra's of knallers uit België.
Gewoon de problemen benoemen van overlast en vernieling.

En wat San Quinton ook al aankaartte; waar komen deze shells vandaan, hoe zit het met transport en opslag?

Ik snap dat alles een kwestie is van verstand en ergens de ruimte voor hebben.
Maar niet voor niks zijn er diploma's, certificaten en veiligheidsafstanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan