Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Leg mij eens uit hoe je door het stoken van shells om 00u00 afbreuk doet aan de traditie? Heb je liever dat ze weken voor de jaarwisseling al consumentencakes zitten te stoken? Om 00u00 is er vuurwerk, zolang dat sier is maakt dat geen ene moer uit wat voor sier. Daar ligt de burger echt niet wakker van. Die harde knallen de weken voor oud & nieuw, die maken de traditie kapot.
Zou die shells in de toekomst wel gewoon op een grasveld afsteken. Met electronische ontsteking. En een stuk meer afstand![]()
Laat ik verstandig zijn om daar niet op in te gaan.
Verder wil ik alleen zeggen dat ik een liefhebber ben van vuurwerk en bij de Nederlandse traditie gewoon consumentenvuurwerk hoort. Om deze traditie in stand te houden moeten we ook laten zien dat wij ons aan deze regels willen houden. Met zulk vuurwerk verpest je het voor iedereen, mocht je hiermee gepakt worden dan kom je voorlopig niet vrij en mocht het fout gaan dan ben je gelijk klaar met je leven. Plus die van de omstanders zo te zien.
Om nou te zeggen dat dit verantwoord is, alles behalve. Niet alleen voor hem of zijn omstanders. Maar voor onze traditie om vuurwerk af te mogen steken. Nu mag het nog, laat dan zien dat we er ook normaal mee om kunnen gaan.
Geweldig hoor, maar 't is hier niet meer op z'n plek, meer iets voor fanaten. Maar vroeger, vroegâh toen we hier nog wel dit soort topics mochten waarderen.......
HAHAHHAHA Prachtig dit zeg, neem even de moeite en ga naar post 69. Ruben die geen medelijden met dirk zou hebben als zen hoofd eraf lag, reageert wel even mooi positief in dit topic!
Zegt onderhand ook wel genoeg?
Einde discussie lijkt me?
Bijzonder dat mensen niet van mening mogen/kunnen veranderen in het brein van sommigen.
HAHAHHAHA Prachtig dit zeg, neem even de moeite en ga naar post 69. Ruben die geen medelijden met dirk zou hebben als zen hoofd eraf lag, reageert wel even mooi positief in dit topic!
Zegt onderhand ook wel genoeg?
Einde discussie lijkt me?
Ik neem aan dat je uitleg verwacht op je niet gestelde vraag?
Dit is professioneel vuurwerk en dat hoort niet door de consument afgestoken te worden. Dus is het potentieel olie op het vuur gooien voor welke tegenstander van vuurwerk dan ook.
Wanneer je dat niet meer in kunt/wilt zien dan sla je enigszins door in je liefhebberij.
Daarnaast denk ik bij het zien van dergelijke beelden iets verder, hoe is dit naar Nederland gekomen hoe heeft het opgeslagen gelegen en vanwaar vooral de behoefte om dergelijke risico's te willen lopen?
Aan alle liefhebberij van wat dan ook zit een risico en dat is het moment dat je eigenlijk niet goed meer nadenkt wat mogelijke gevolgen kunnen zijn van je acties. In mijn optiek hier het geval.
Aanvullend: wanneer je dergelijke producten koopt, zou het wellicht ook een overweging kunnen zijn om een extra tripje Italië of Malta te doen. Niemand die er hier een mening over vormt, je plaatst vuurwerk als geheel niet in een negatief daglicht en loopt geen onnodige risico's van vervoer opslag en afsteken.
Zag trouwens een een vorige comment van iemand dat dit mooi is maar wel veilig in een bunker in Nederland zou moeten liggen, maar voor de duidelijkheid: dit mag dus niet in Nederlandse bunkers liggen!!
5 jaar geleden was er nog helemaal geen discussie omtrent het verbieden van consumentenvuurwerk. Nu moeten we er hard voor werken om dit van de baan te krijgen
https://arnobonte.wordpress.com/2012/01/08/tweederde-nederlanders-voor-vuurwerkverbod/Bonte en Rietveld zien de uitkomsten van het onderzoek als steun in de rug voor hun lobby om bij de jaarwisseling alleen nog professionele vuurwerkshows toe te staan. In 2009 verzamelden ze 65.000 handtekeningen voor een burgerinitiatief voor een verbod op consumentenvuurwerk. ‘Mensen zijn de overlast en ongelukken meer dan zat. De overgrote meerderheid van de Nederlanders wil dat Oud en Nieuw weer een feestje wordt’.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/26360/Geen-Kamerdebat-over-vuurwerkverbodDe Tweede Kamer gaat niet debatteren over het burgerinitiatief om consumentenvuurwerk te verbieden. De commissie die de verzoekschriften beoordeelt, heeft het initiatief van het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte afgekeurd.
Het zou niet voldoen aan de regel dat de Kamer in de laatste twee jaar geen besluit heeft genomen over het onderwerp.
De commissie wijst erop dat Kamerleden begin 2008 niets deden toen minister Ter Horst weigerde om maatregelen tegen vuurwerk te nemen. Dat zou gelden als een besluit.
Jammer ik durf bijna mijn filmpjes niet meer te plaatsen!.
Mijn straat genood heeft ook 12" geschoten..
Heb deze uiteraard gefilmd.
Maar of ik het hier op vwc zou plaatsen?...
Vind het erg jammer.
Bijna elk toppic waar illegaal in voor komt wordt bevuild met eindeloze discussies.
Voor of tegen stander maakt mij niet uit!!.
Maar laten we het AUB gezellig houden!!!.
Want vrede in onze sameleving is nog schaarser dan heel de anti vuurwerk lobby..
Laten we daar wat mee doen!!!.
Hebben we meer aan want dat draagt ook bij aan de tolerantie!!!#.
Ik wil bij deze dan toch nog vragen of filmpjes zoals deze nog een jaar getolereerd kunnnen worden, afgezien discussie rondom dit soort producten dan. Na 2017 wordt de hele Europe Vuurwerkwereld omgegooid en dan vind ik het zelf wel tijd dat dit forum zich alleen bezig moet gaan houden met Europees Consumenten Vuurwerk. Maar dat is mijn mening natuurlijk!Volgens mij is de discussie in dit topic wel klaar! Er wordt inmiddels op de persoon gespeeld.. dat is dus niet de bedoeling.
Eind januari hebben wij als crew een meeting waarin we gaan bekijken wat wel en niet wordt toegestaan dit jaar. Tot die tijd;
On-topic over de shell.. de rest laten we achterwege.
Ik wil bij deze dan toch nog vragen of filmpjes zoals deze nog een jaar getolereerd kunnnen worden, afgezien discussie rondom dit soort producten dan. Na 2017 wordt de hele Europe Vuurwerkwereld omgegooid en dan vind ik het zelf wel tijd dat dit forum zich alleen bezig moet gaan houden met Europees Consumenten Vuurwerk. Maar dat is mijn mening natuurlijk!