Dieven roven bunker met vuurwerk leeg voor tienduizenden euro's

ylke

VWC lid
ARENDONK - Bij een inbraak in een dierenspeciaalzaak in Arendonk hebben dieven de bunker met vuurwerk leeggeroofd. De schade loopt in de tienduizenden euro’s. ‘De daders komen zo goed als zeker uit Nederland’, zegt de uitbaatster.

6513bc14-529d-11e3-aac1-ab1d84e3ae72_original.jpg

Winkelierster Janny Schippers (42) wist meteen hoe laat het was toen ze om 4.38 uur wakker werd gebeld door de alarmcentrale. ‘Er is beweging in het pand Dierenland Schippers aan de Grens in Arendonk’, luidde de boodschap. Toen de vrouw tien minuten later toekwam, was er geen spoor meer van de daders.

Dat er was ingebroken, stond buiten kijf. De glazen toegangsdeur was met een koevoet geforceerd. In hun haast hadden de dieven op het parkeerterrein nog pakken met vuurwerk achtergelaten. De geldlade van de kassa lag in het portaal.

Camera’s gesaboteerd

Alvorens hun slag te slaan hadden de daders in de winkel de veiligheidscamera’s gesaboteerd. ‘Ze zijn wellicht eerder op prospectie geweest. Ze hebben meteen de deur van de binnenbunker geforceerd’, zegt Schippers. ‘De daders moeten met meerdere personen zijn geweest. Het is een heel karwei om alle pakken uit de rekken te halen.’

In totaal verdwenen honderden stuks vuurwerk. Het gaat om onder meer siervuurwerk, pijlen, knalpotten en rotjes. Winkeljuffrouw Kim Hermans (23) was de hele dag zoet om een precieze inventaris op te maken. ‘De waarde van de buit loopt in de tienduizenden euro’s’, zegt Schippers.

De daders braken ook de kassa open. Ze gingen met het wisselgeld aan de haal. Een monteur herstelde gisteren de schade aan de toegangsdeur.

Derde zware inbraak

De uitbaatster is er nagenoeg zeker van dat de dieven in Nederland moeten worden gezocht. ‘De Belgen liggen nu nog niet wakker van het feestgedruis. Negentig procent van ons vuurwerk mag niet in Nederland worden verkocht’, zegt Schippers. ‘Bovendien ligt onze zaak op een steenworp van de grens. Het vuurwerk in onze buitenbunker bleef gelukkig onaangeroerd.’

Het is al de derde zware inbraak deze maand in de buurt. Op 5 november werden bij Elektro Verhagen in Reusel vijftig wasmachines en droogkasten gestolen. Bij Sercomat in Arendonk maakten dieven vorige week nog meer dan honderd machines buit. ‘We gaan er vanuit dat deze zaak los staat van de twee andere feiten’, klinkt het bij de politie. De speurders onderzoeken ook de beelden die door de camera van het tegenovergelegen asielcentrum zijn gedraaid.

Bron

Dat de daders nu meteen uit Nederland komen vind ik wel heel erg kort door de bocht gezegd door de uitbaatster, het kan namelijk iedereen zijn want ik denk niet dat deze kraak is gezet om eigen vuurwerk te hebben maar voor de verkoop. Dus hetgeen wat zei ook zegt dat Belgen helemaal nog niet bezig zijn met vuurwerk zou dan helemaal niet meer tot zijn recht komen.

Moet wel zeggen dat ze het dan wel heel snel zijn geweest als je een complete bunker met hondeden stuks aan vuurwerk kan weghalen binnen een tijdsbestek van 10 minuten.

Moet wel zeggen dat ze het dan wel heel snel zijn geweest als je een complete bunker met hondeden stuks aan vuurwerk kan weghalen binnen een tijdsbestek van 10 minuten.
Als je met dozen gaat slepen het je aardig snel honderden dingen met een handjevol mensen.

Ik ben benieuwd wat voor vuurwerk er lag als 90% niet in Nederland verkocht mocht worden..

Edit: niet van toepassing, zie nu pas dat Arendonk in Belgie ligt..

Buiten de vraag om wie het gedaan heeft; erg zuur voor de winkelier natuurlijk. Of er nou geld of een lading vuurwerk gestolen is, een beroving gaat je niet in de koude kleren zitten.

yaaaaaaaaaaaaaaaaaaah hoor moet ik geloven dat een dierenzaak vuurwerk verkoopt.
het lijk wel elk jaar of er 1 zo´n incident is.
waar een bunker word leeg gehaald.

geloof er niks van. propaganda van de linkse mensen.

yaaaaaaaaaaaaaaaaaaah hoor moet ik geloven dat een dierenzaak vuurwerk verkoopt.

???? zit je nu al aan de drank?

Ze hebben het snel gedaan, mijns inziens gewoon onmogelijk om in 10 min. tijd zoveel weg te halen. En Nederlanders de schuld te geven is bekrompen. Misschien moeten ze maar eens eerst het onderzoek dicht bij hun zelf gaan houden. Wie weet hebben ze het zelf gedaan.

Zijn denk ik personen die hier al langer mee bezig zijn geweest alvorens hun slag te slaan. Blijft gewoon triest. Het zal je maar overkomen.:sad:

Over dierenzaak gesproken. Koidream Veenendaal verkocht toch ook Vuurwerk???

Linkse mensen? Maar het is een opvallende combinatie die toch vaker voor komt. Dieren en vuurwerk gaan prima samen. Alleen Groenlinks en consorten willen ons geloven dat dat niet zo is

Der word hier gezegd dat het niet lukt om een bunker leeg te halen in 10 min?? ik weet niet hoor maar als ze mij 10 min geven en de vrachtwagen staat ernaast geparkeerd is die bunker leeg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan