Dieren en vuurwerk

Onze hond is zo bang voor vuurwerk, bij elke knal rent ie de hele kamer door met de staart tussen z'n poten, we geven wel pilletjes maar helpen weinig bij hem. Wat een schijterd die Boris, voor hem is het goed dat die dagen snel voorbij gaan, voor mij jammer...

@ Forzz die pilletjes haal je gewoon in een dierenspecaalzaak hoor.

Gelukkig doet het mijn hond niks, zou hij ook wel een probleem hebben de 31e ;-) Hij staat zelfs voor het raam te kijken wat hij allemaal voor ""gekke"" dingen in de lucht ziet haha.

wij hebben thuis 2 honden. de 1 is al 13 jaar, die was altijd al bang voor vuurwerk(de knallen) maar afgelopen jaar heb ik die niet gehoord, wellicht omdat ze wat ouder is dat ze niet alles meer super goed hoort ofzo denk ik. de ander is nu 4 geloof ik :P die is heel druk en vind vuurwerk niet zo erg, hij heeft er geen last van en soms wilt hij er ook achteraan rennen :P laat ik hem dan niet doen want je weet maar nooit.

Ik heb thuis 2 katten, die de ene hangt aan t plafond als je boe zegt en de andere boeit vuurwerk niet, maar k hou ze wel zoveel mogelijk binnen.
Ook heb k 2 konijnen, mijn eigen heeft al een paar x O&N meegemaakt en nooit wat gemerkt, voor de andere wordt t de eerste keer, en dat geld ook voor mijn vissen.

Het ergste wat ik ooit gehoord/gezien heb is dit:
Ik loop buiten, hoor 200 M verderop een nitraat afgaan.
Later loop ik daar langs en zie ik wat roze en rood aan de bomen hangen, VERREK een eenden hoofd... Later hoorde ik dat iemand niet van eenden hield...
Als ik die gene tegenkom dan heeft ie een rotje in z'n onderbroek :P

Ongeveer een jaar geleden een Siberische Husky aangeschaft. Daar ben ik mee op training gegaan en daar hebben ze bij 2 lessen met knallen gewerkt, dus hoop dat het effect heeft gehad. En anders om pilletjes bij de dierenspeciaalzaak.

Laatst bewerkt:
ik had een hond en ja tis zielig maar bij mijn oude huis in leiden tja de huizen waren niet echt goed geisoleert en die knallen waren zo verdomde hard
ik heb gewoon keertje geen vuurwerk afgestoken en bij me hond gebleven en had gewoon wat lekkere kluiven gekocht mja mn hond leeft niet meer dus maar toch als er een voorbij ganger komt met een hond stop ik wel eventjes
en soms ook wel de gasten waarschuwen voor de hond

onze hond schrikt van knal maar kijkt er ook weer na.
zie je hem kijken (boem) schrik hij en blijft hij nog steeds staan kijken.XD
en als er sier word af gestoken gaat hij mee naar boven zitten kijken XD
die van ons is wel bang als hij voor het eerst naar buiten moet dan kijkt hij je aan van moet dit maar eenmaal een staat veder vind hij het erg leuk.

hij is wel bang voor illigaal, maar daar heeft hij geluk in dat heb ik toch niet.

Onze kat is als de dood voor vuurwerk. Wanneer de eerste knallers weer komen in eind december. Zoekt ze altijd een veilig plekjes op onder de tafel. Tijdens de jaarwisseling zelf is het wel het ergste. Wel zielig voor zo´n beestje. Maar ik steek er niet minder door af.

Koop speciale kalmerings tabs mix het door het water of eten klaar.
Gebeurt hier ook ieder jaar met de katjes

Kosten 4,95 ofzo bij dieren speciaalzaken.

ja mijn hond ruikt dat.
dieren zijn ook niet dom.
vooral met pillen, als ze de pillen niet op eten moet je ze achter in de bek douwen. maar dat valt ook niet mee.

ja mijn hond ruikt dat.
dieren zijn ook niet dom.
vooral met pillen, als ze de pillen niet op eten moet je ze achter in de bek douwen. maar dat valt ook niet mee.
Moet je dat pilletje in een stukje brood of ander klein etenswaren stoppen.
Die beestjes mogen die dag nog wel een keer voor de gek gehouden worden hoor :rolleyes:

Ikzelf heb momenteel 2 ratjes, die maakt het niet zoveel uit. :) Gedragen zich niet anders dan andere dagen.

Mijn ouders hebben een hond (westie), die blaft, maar is er niet echt doodsbang voor. En de vorige hond, ook een westie die ging achter het vuurwerk aan. Je moest goed opletten, gooide iemand een rotje (of wat dan ook) dan rende ze ernaar toe. :p

edit: en inderdaad, als je hond of kat doodsbang is, geen aandacht geven. Daarmee geef je namelijk aan dat het inderdaad eng en gevaarlijk is, hierdoor kan je hond of kat nog gekker gaan doen.

Ik heb een hond en als die het lontje van iets ziet branden sprint die er naar toe en begint er omheen te springen en te blaffen/happen.

Als er iemand met een hond of een ander dier aan komt lopen vind ik niet dat je gewoon verder moet gaan met stoken. Maar even rustig wacht totdat hij/zij weg is.

Back
Bovenaan