Dieren en vuurwerk

Ik heb hier een kat zitten die het helemaal te gek vindt vuurwerk.
Loopt elke keer naar buiten te kijken als hij iets hoort en slaapt zelfs op de vuurwerk producten:bonk:.

dieren en vuurwerk

dieren en vuurwerk

Mijn honden snurken door en hebben geen last van vuurwerk:rolleyes:

De jaarwisseling voor de deur? Wees er op tijd bij!
08 oktober 2009

ENKHUIZEN - Nog een paar maanden en de jaarwisseling staat al weer voor de deur. Met luid geknal en gefluit luiden we het nieuwe jaar in en het oude uit. Eén groot feest voor de meeste mensen, maar voor veel huisdieren is het een nachtmerrie. Om dit jaarlijkse feest geen jaarlijkse kwelling voor uw hond en uiteindelijk ook voor u te laten worden, is het goed de hond te begeleiden. Er is een gedragstherapie CD op de markt gekomen die bij Dierenkliniek Enkhuizen verkrijgbaar is, tezamen met nuttige tips en advies. De cd bevat vuurwerk- en onweergeluiden. In het begin draait u de cd heel zachtjes en speelt daarbij met uw hond of hem of haar iets lekkers. Op deze manier wordt het volume opgevoerd.

Mocht dit allemaal niet afdoende zijn, dan zijn er in de kliniek diverse middelen te koop om te kalmeren, eventueel in combinatie met de geluidstherapie. De cd is te koop voor € 12,50 in de kliniek.

Kijk voor verdere informatie op de website.

Dierenkliniek Enkhuizen
De Gouw 33E - 1602 Enkhuizen
Tel. 0228-317000
www.dierenkliniekenkhuizen.nl

http://www.webregio.nl/west-friesla...sseling-voor-de-deur-wees-er-op-tijd-bij.aspx

Ik zelf heb een parkiet, en of er nu vuurwerk wordt afgestoken of niet, hij tettert altijd lekker door. Hij heeft gelukkig nergens last van, ik heb wel eens gelezen dat je hem anders op zolder o.i.d. moet zetten met een doek over zijn kooi zodat hij gaat slapen, maar dat lijkt me ook geen pretje voor het beestje

Ik liet laatst onze Jack Russell uit en teon stak ik een Jumping Jack af..

Die hond vloog er op af want dat beest wou het gewoon pakken:shocked:

Ze vindt het helemaal geweldig, dat vuurwerk:D

Maar zelfs dan nog hou ik er rekening op Oudjaarsdag hoor:)

Er zijn altijd mensnen met dieren die het waarderen en dat is ook erg fijn om te horen:)

Ik heb een konijn. 2 jaar geleden heb ik de hele dag in de achtertuin(was eerste jaar) vuurwerk afgestoken. Voornamelijk rotjes. Dat konijn vond het volgens mij nog leuker als mij:p Hij ging helemaal tegen het gaas van zijn kooi zitten, keek me strak aan en als ik een rotje weggooide keek hij het rotje strak aan, en bij de knal veroerde hij geen vin. Dit jaar maar weer een paar rotjes in de tuin afsteken, heeft me konijn ook een mooi O/N:)

Ja, laat ik het maar eens hebben over mijn dieren. Lekker praten over een ding dat eigenlijk altijd negatief in het daglicht staat. Maar goed, hier ga ik dan:

Mijn hond Bruno (Geboren: 15-03-03/Mechelse Herder) is zelfs gek op vuurwerk. Rond oud en nieuw kost het me echt heel veel kracht om hem weg te houden van al die mensen, al dat vuurwerk en zo. Niet erg want ik heb genoeg kracht. Maar ja, dat is eigenlijk een voordeel:) Ik hoef niet bang te zijn dat ik hem mishandel xD Of gezeik daarover krijg. Want hij word toch tevens zover mogelijk van de troep vandaan gehaald en van al die derde rangs zielige mensen die graag dieren pesten in mijn stad. (Urg, mensen en dieren dan! Echt zo zielig...Stomme mensen).

Mijn katten (Droppy/Beffy, beiden geboren op 04-08-07) houden zelf niet zo van vuurwerk en zitten daarom elke dag rond oud & nieuw de hele tijd binnen. Maar goed, ik kan het ze niet blaimen, hun moeder is overleden rond oud & nieuw dus. Jap, Kitty heette ze, ze was zo bang, dat ze weg liep en ja, katten worden TE vaak overreden. Wel zielig thought. Maar hé...Er is meer nodig dan dat, tevens gebeurde het pas op 3 januari, dus niet de fout van vuurwerk.

Uhm ja de cavia's en vissen boeien me niet zo, ben toch allergisch xD

En feitelijk maakt het niet zoveel uit, door de omstandigheden hier. (Ik ga daar maar niet verder over in! Niet mijn fout thought!)

Agh ja! Ik let altijd op thought...Als er honden in de buurt zijn, dan ga ik ergens afsteken waar ze niet zijn...Dieren verdienen respect, niet zoals wij mensen die deze mooie planeet verzieken...(HAHA jap ik ben een milieuactivist, maar doe gezellig mee met het verzieken LOL xD Het heeft toch geen nut dus xD)

mijn katten boeit het inmiddels niet zo veel meer zitten beetje voor het raam naar buiten te staren en hebben bijna nergens last van, behalve als het baasje een nitraat op he balkon gooit dan peren ze hem wel ff xD

Mijn buurman staat gewoon om 12 uur met zijn hond buiten, terwijl de chinese rollen afgaan. Ik moet wel zeggen het is een jachthond maar hij is helemaal niet bang.
Ik heb eens met hem gesproken hierover en hij zegt, dat het eraan ligt hoe je een hond opvoed. Van nature zal de ene hond banger zijn als de andere maar vaak wordt door het overdreven gedrag van het baasjes en dat men vaak weinig kennis heeft van het karakter van een hond een dier verpest. Ik heb zelf geen hond maar katten en voor hun gaat het ook op. Ze zijn iets bang, maar als ik panisch ga doe worden zij ook helemaal wild.

Blijft natuurlijk wel altijd het aspect: heb respect voor dieren en als dieren bang zijn ga een stukje verderop stoken. Ik stop ook altijd even (behalve om 12 uur:D) als iemand langs komt wandelen om zijn hond uit te laten. Dit levert veel respect op van het baasje voor jou.

Ik zelf heb een parkiet, en of er nu vuurwerk wordt afgestoken of niet, hij tettert altijd lekker door. Hij heeft gelukkig nergens last van, ik heb wel eens gelezen dat je hem anders op zolder o.i.d. moet zetten met een doek over zijn kooi zodat hij gaat slapen, maar dat lijkt me ook geen pretje voor het beestje

Parkieten en valkparkienten zullen binnenshuis geen last van vuurwerk hebben.
Parkieten hebben een fijne eingeschap om overal bovenuit te willen tetteren.
Dus als het om 24:00 uur losbarst, dan gaan de parkieten famillies compleet los met hun gekrijs.

Wel hoor je soms verhalen van mensen die een buitenvoliere hebben, dat schurfterig tuig vuurwerk op of naast de volieres gooien.

Maar ja uitschot hou je altijd toch.

Tis gewoon een kwestie van geen aandacht aan besteden.
Het is wetenschappelijk bewezen dat honden (weet niet hoe dat bij katten zit) het gedrag van hun baasje over nemen.
Zij zien jou namelijk als de ''grote hond''.

Kijk als jij een pitbull hebt en je bent zelf redelijk aggresief aangelegen en je doet vaak aggresief tegen die hond, dan zal hij ook zo worden.
Ben je echter lief tegen die pitbull dan zul je er geen hond aan hebben.:p
Natuurlijk is de ene hond banger voor vuurwerk dan de ander, toch heeft het baasje hier wel veel invloed op, een hond die bang is voor vuurwerk maar die ziet dat zijn baasje er normaal onder blijft zal die angst overwinnen.
Ga jij echter schrikachtig doen en fel reageren op vuurwerk dan zul je snel een bange hond hebben.
Dvd's voor honden e.d is allemaal overdreven, oftewel geldklopperij.

Ja, laat ik het maar eens hebben over mijn dieren. Lekker praten over een ding dat eigenlijk altijd negatief in het daglicht staat. Maar goed, hier ga ik dan:

Mijn hond Bruno (Geboren: 15-03-03/Mechelse Herder) is zelfs gek op vuurwerk. Rond oud en nieuw kost het me echt heel veel kracht om hem weg te houden van al die mensen, al dat vuurwerk en zo. Niet erg want ik heb genoeg kracht. Maar ja, dat is eigenlijk een voordeel:) Ik hoef niet bang te zijn dat ik hem mishandel xD Of gezeik daarover krijg. Want hij word toch tevens zover mogelijk van de troep vandaan gehaald en van al die derde rangs zielige mensen die graag dieren pesten in mijn stad. (Urg, mensen en dieren dan! Echt zo zielig...Stomme mensen).

Mijn katten (Droppy/Beffy, beiden geboren op 04-08-07) houden zelf niet zo van vuurwerk en zitten daarom elke dag rond oud & nieuw de hele tijd binnen. Maar goed, ik kan het ze niet blaimen, hun moeder is overleden rond oud & nieuw dus. Jap, Kitty heette ze, ze was zo bang, dat ze weg liep en ja, katten worden TE vaak overreden. Wel zielig thought. Maar hé...Er is meer nodig dan dat, tevens gebeurde het pas op 3 januari, dus niet de fout van vuurwerk.

Uhm ja de cavia's en vissen boeien me niet zo, ben toch allergisch xD

En feitelijk maakt het niet zoveel uit, door de omstandigheden hier. (Ik ga daar maar niet verder over in! Niet mijn fout thought!)

Agh ja! Ik let altijd op thought...Als er honden in de buurt zijn, dan ga ik ergens afsteken waar ze niet zijn...Dieren verdienen respect, niet zoals wij mensen die deze mooie planeet verzieken...(HAHA jap ik ben een milieuactivist, maar doe gezellig mee met het verzieken LOL xD Het heeft toch geen nut dus xD)

Effe Offtopic maar het is niet thought maar though als je het engelse woord voor "echter" bedoeld :D

Maja mijn konijn is dood dus die heeft nergens meer last van xD

Bange honden trotseren voortaan vuurwerk

purmerend -
Een hond die zo bang is voor vuurwerk, dat hij de muren kapot krabt. Bevende beesten die bij het horen van een knal in hoekje wegkruipen. Of ze doen hun behoeften ineens midden in de woonkamer.

Allemaal verschijnselen die huisdieren kunnen vertonen rond de jaarwisseling. Ze zijn als de dood voor het lawaai van het vuurwerk. Genoeg baasjes die tegen die tijd bij de dierenarts langs gaan voor een kalmeringspilletje voor hun dier, weet Mark Kreutzelman van Dierenartsenpraktijk Purmerend. ,,Maar dat is niet altijd de beste oplossing. Want een dier doet dan misschien wel kalm, maar wie zegt dat het echt helpt? Misschien dat hij zich door het middel gewoon niet meer goed kan uiten maar wel bang is.''
Lees morgen, 13 november, meer in Dagblad Waterland.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/....ece/Bange-honden-trotseren-voortaan-vuurwerk

de ene wel de ander niet maar die van ons werden helemaal gek.
daarom hadden wij van die pilletjes gegeven waardoor ze rustig worden.
maar waar je die kunt halen zou ik niet weten

Onze stonden gewoon te kijken en hadden geen pilletjes nodig. Onze katten zijn er wel bang voor, maar hebben geen pilletjes nodig, die gaan lekker slapen:)

mijn kat krijgt hele grote ogen en een dikke staart , en spurt achter de bank.

het beste is om ze niet!te aaien. dan zeg je eigenlijk dat het normaal is om bang te zijn tegen je kat/hond maar je moet ze het juist afleren

Mijn kat hoeft dit jaar niet meer bang te zijn, ze heeft net een spuitje gekregen:sad:. Ze was altijd helemaal panisch als ze vuurwerk hoorde.

Back
Bovenaan