Tank [Novelties]

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
6012.jpg

Artikelnummer: 6012
Artikelnaam: Tank
Effectomschrijving: Deze tank rijdt, draait en schiet er op los. Een meesterlijk bouwwerk.
Richtprijs: €5,-
Afmetingen Box: 19.5 x 13 x 12cm
O.a. te koop bij: Vuurwerkshopping.nl

Wij danken Beko Vuurwerk voor deze informatie.

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze heb ik afgelopen jaar gehad, puur voor erbij gekocht aangezien het uiterlijk natuurlijk top is van dit stukje vuurwerk. Voor een prijs van €5,- ben je snel in de verleiding gebracht en ik moet zeggen, van de berg vuurwerk die ik had, vond ik dit nog het mooiste artikel ook, de Tank. :rolleyes:

Er was helaas 1 nadeel, het zijn behoorlijk fragiele constructies en met het vervoer is er wat op gevallen waardoor een setje wielen geheel krom was. Heb het terug kunnen buigen, maar het mocht niet baten, hij zou niet gaan rijden helaas.
Effect is top, althans, dat vind ik, alle kanten van de tank worden gebruikt voor effecten en als je denkt dat ie klaar is, dan gaat ie gewoon verder. Het bevat veel effecten, reken je totaal niet op, in de film zie je dat terug, ik had de camera al uitgezet en ineens begon de bovenkant als een gek te draaien met wat effecten waarna er nog fonteintjes uitkwamen welke zeker niet slecht te noemen zijn.

Welliswaar korte effecten, maar genoeg bij elkaar in een enorm leuke verpakking om het geld dubbel en dwars waard te zijn, iedereen vind alleen het uiterlijk al top. Let dus wel op dat je afstand neemt, werkelijk aan alle kanten komen de effecten eruit en voor je het weet heb je vonken bij je voeten (ja, spreek uit ervaring, zie de film). :wink:

Volgend jaar wil ik dit soort artikelen zeker weer, maar zal er dan zorgvuldiger mee omgaan dan de vorige keer.

Klik hier voor de film ervan. De instellingen van de cam waren niet bepaald goed, zelfs het geluid niet, maar het geeft een prima beeld weer van het effect. :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha mooi stukje tekst Mattenfreak.
Na het lezen van jou verhaal en het zien van het filmpje ga ik deze ook kopen dit jaar want voor de prijs hoef je het niet te laten.

haha grappig product. lijkt me wel geinig om dat op straat te zetten. Moet toch maar kijken of er hier een dealer van is

Ik vind hem wel lollig alleen hij komt niet in mijn collectie omdat er geen dealer in de buurt zit die dit verkoop:wink:

Fimlpje en foto's doen het bij mij niet.
Wil graag even een indruk krijgen hoe deze is.
Denk dat deze ook in mijn collectie komt,ik ben gek op gadgets.

Dat had ik eerder ook al gemerkt en gepost. Er ligt een server plat waardoor het downloaden nu even niet mogelijk is.

Net filmpje bekeken, ziet er voor die paar euro zeer vermakelijk uit!

Laatst bewerkt:
Haha, eindelijk heb ik het filmpje dan kunnen bekijken. Ik ben onder de indruk. Jammer dat hij, door de genoemde beschadiging, niet meer kon rijden. Maar het is een heel aparte verschijning. Eigenlijk zou hij helemaal aan het eind nog uit elkaar moeten knallen, met zo'n titanium look-a-like knal (veel vonken). Maar verder vind ik 'm top!

Bedankt voor het delen van de foto's en het fimpje :)

Cameo

De Tank
Wat een ding zeg :p
Heel spektakel en zeker voor de freak een hebbedingetje :D
Alleen zoals Cameo zegt: misschien uit elkaar knallen aan het eind alsof ie geraakt is :p
Maja dan kan je hem niet echt bewaren naderhand :p
Echt geweldig leuk :D
:bye:

Geweldig filmpje Marco, hier zullen die liefhebbers van novelties en ook vele kids weer van genieten en hij duurt ook lekker lang ook met die vele effecten erin :rolleyes:

Prima filmpje inderdaad en bovendien een superleuke tank :cool:

Ik verwacht eigenlijk een soort heropleving van de novelties in Nederland (en misschien ook Belgie?). Vroeger waren deze artikelen, die je wellicht het best schaart onder de noemer "funvuurwerk", heel gebruikelijk in de schappen. Pistooltjes, kikkers, lampen, raketten en vrachtwagens waren veelgebruikte thema's voor dit soort vuurwerkjes en als kind smulde ik ervan. Soms vond ik het gewoon jammer om ze af te steken, haha.

Toen kwam het grotere, beter gevulde vuurwerk in de schappen en dus moesten veel importeurs/winkeliers keuzes maken. Je kunt immers niet alles aanbieden. Samen met het gros van de bekende meterpakketten verdwenen ook deze artikelen bijna geheel van de markt. Nu is er gelukkig opnieuw ruimte voor deze bijzondere artikelen en zijn ze ook nog eens completer (soms zelfs groter) dan vroeger. Ik kan daar echt van genieten en hoop dat andere importeurs dit goede voorbeeld zullen volgen. Dikke pluim voor Beko! :bye:

Cameo

Het is inderdaad haast zonde om hem af te steken Cameo, ik zou hem liever op mijn kamer neerzetten als decoratie :p
Geweldig filmpje Ylke, prachtig stukje vuurwerk en hij blijft ook maar doorgaan! :)

Je ziet i9nderdaad langzamerhand steeds elk jaar weer 1 of 2 nieuwe(oude) "novelties" op de markt verschijnen. van mij mag dit zom door gaan. Het is erg leuk om deze dingen af te steken maar ook erg leuk om te bewaren. mijn zoon is er ook helemaal weg van (hij is 2).:p
"Quote: Papa, mooie vachtwagen (de r is nog moeilijk voor m) afsteken"..Heerlijk..

Erg leuk stukje vuurwerk vindt ik dit. Duurt behoorlijk lang. Hij staat ook op de vuurwerkmuseum DVD volgens mij.

Misschien dit jaar ook maar eens kopen:).

Back
Bovenaan