Dieren en vuurwerk

Bedankt voor de oude bijdrage!

Hier in de omgeving lopen altijd redelijk wat honden.

Om 10:00 is even een 'ik'-momentje, en moeten hondenbezitters maar even wachten, hoe egoïstisch het ook klinkt. Maar na mijn openingsknaller/project stop ik altijd als iemand een hond ziet en/of de bezitter het vriendelijk vraagt. Ik heb ook wel eens een hondenbezitter gehad die het ongewoon vonden dat wij hem en zijn hond niet zagen (beide zwart/zwart gekleed om 22:00) en begon helemaal te flippen tegen ons. Tja, daar zijn we hard tegenin gegaan, maar uiteindelijk uit respect voor de hond toch mar gestopt :wink:

Mensen, nogmaals, ik heb zelf een katje, ze is bijna 16 jaar nu zelfs, altijd als de dood geweest voor vuurwerk.(kleine schijterd hehe)

Halverwege 2009 ben ik filmpjes gaan kijken van vuurwerken: cakes, flowerbeds chinese rollen matten etcetc.

Niet met de bedoeling me kat gek te maken, of immuun te maken, voor de lol, maar tot mijn verbazing schrikt ze nu bijna niet meer!!

Het enigste wat ze doet is ze kijkt eventjes op, grote oogjes hehe en slaapt weer verder :):) alleen goede grote crackling moet ze nog aan wennen af en toe.

Echt, als een dvd of zo niet helpt, probeer internet filmpjes, kan misschien aan het geluid liggen van verschillende opnames of iets dergelijks, geen idee eigenlijk...

Maarjah met zware 5.1 upmixed naar 24bit 96Khz geluid via ffdshow & ac3 filter hier klinkt alles net echt ;)

Probeer het, je zal versteld staan, en je diertjes ook :)

Afgelopen jaar een eigen stekje voor de kat gecreeerd in een kast.
Hebben wij een dekentje neergelegd en zijn bakjes eten en water erbij gezet, zodat hij relatief veilig kon eten en drinken. Ook de kattenbak stond nadrukkelijk in de buurt voor hem.

mijn hond kijkt niet op of om als die een rotje hoord... maar ik wacht altijd tot de hond toch de straat uit is want je weet nooit wat die hond zou doen

Mijn 2 ratten liggen altijd te slapen, geluid reageren ze niet op en de flitsen van het vuurwerk zien ze niet omdat ik het licht aanlaat staan.
Mijn papegaai is er niet van onder de indruk, en zit na een aantal weken na oudejaars nog steeds de fluiten van pijlen en aanverwante artikelen na te doen totdat ik er gewoon horendol van word!

Mijn honden zijn er een beetje bang voor maar dat negeren we gewoon, de katten houden we binnen en die kunnen een plekje in huis opzoeken waar ze zich veilig voelen, mijn 2 konijnen weet ik nog niet die heb ik pas een kleine 2 of 3 maanden.

Mijn hond is als de dood voor vuurwerk (ook voor onweer trouwens). Zodra hij een knalletje hoort, begint hij hele tijd heen en weer te rennen, overal te kwijlen en helemaal te trillen. In de maanden november en december kan je s'avonds nauwelijks nog met hem eruit. Zodra hij een knalletje hoort, ook al is het ver weg, durft hij gelijk een week niet meer naar buiten toe. Gelukkig (niet voor ons) doet hij al z'n behoefte al van kleins af aan bij ons in de achtertuin. Wij gaan er daarom alleen maar met hem eruit voor z'n beweging en omdat hij het normaal gesproken wel leuk vindt.

Met oud en nieuw steek ik daarom overdags ook niks af in mijn straat. s'avonds geven wij hem altijd een kalmerinspil en dan ligt hij gelukkig helemaal dronken/high in de douche aangezien je daar het minste hoort.

Wij hebben thuis 5 katten waarvan 1 van 19 alweer en 2 broekies die vorig jaar hun eerste oud en nieuw hebben meegemaakt. Het oude beestje was vroeger altijd doodsbang voor Vuurwerk, maar volgens mij is haar gehoor flink achteruit gegaan want laatste oud en nieuw bleef ze gewoon in der eigen mandje liggen.

Bij de rest van de katten boeit het volgens mij vrij weinig, ze kijken wel eens op maar zichzelf verstoppen doen dus echt pas alleen op Oud en Nieuw om middernacht. Denk dat katten ook beetje net als honden reageren op wat hun baasjes doen, en als je ze gaat aaien als je bang zijn dat je ze juist beloond en denken ze dat dat hoort.

De dagen dat er Vuurwerk verkocht mag worden letten we altijd wel op met het naar buiten laten van die beesten. Vaak is het dan nog ff ochtends naar buiten, rond het avond eten en later op de avond wordt er vaak weinig vuurwerk afgestoken dus dan kan het wel.
Met oud en nieuw zelf ochtensvroeg nog ff maar ruimschoots voor 10en halen we ze weer binnen en dat blijven ze ook voor de rest van de dag.
Best lastig want zijn toch allemaal wel beesten die graag buiten zijn.

Verder vind ik het ook niet meer dan normaal dat je even stopt als iemand met een hond er langs wilt als je aan het stoken bent.
Je moet maar zo denken, die dieren hebben het slechter dan jou :D

Kan me voorstellen dat het erg irritant is dat je hond of kat bang is voor het vuurwerk. Onze hond gaat gezellig mee naar buiten om 00:00 en geniet van het vuurwerk en de knallen. Overdag zit hij meestal bij het raam het vuurwerk te bekijken. Een echte vuurwerkfreak hond dus :p

mijn kat kijkt achter het raam hoe ik me vuurwerk afsteek, hij lijkt altijd wel onder de indruk, vooral fontijntjes vind ie leuk

Mijn hamster slaapt eet waggelt en drinkt of toch nog even in zn ratje rennen.
Verder doet hij niks xD
Me konijn schrikt alleen van een aardig harde knal.
Hij staat in huiskamer, Maar toen had ik de achterdeur open en stak ik een thunderking af, Toen schrok hij wel.. :o

Wij hebben sinds een paar weken een kat, ik ben wel benieuwd hoe hij erop gaat reageren. Ik zal eens een keer flink hard een DVDtje opzetten haha, vuurwerk training voor mijn kater.

ik heb sinds kort een bengaals katje van 6 maanden oud , ik denk niet dat ze echt bang is voor vuurwerk .ze blijft zo ie zo altijd binnen (woon 8 hoog) dus dat scheeld al iets Ze is eigenlijk alleen maar bang voor de stofzuiger maar meer voor het apparaat dan voor het geluid.

De schuilruimte voor mijn kat wordt ingeruimd op 30 of 31 dec.
Hij moet in de ochtend al naar zijn plekje kunnen gaan in principe. Als dat niet kan, dan verwacht ik dat hij in de badkamer zal gaan zitten of onder de bank.

net een starkids fonteintje afgestoken in de tuin met mijn kat, beetje als voorbereiding op oud en nieuw. Ging prima, hij houdt niet echt afstand van het vuurwerk(meter van de fontein) en toen de fontein uit was liep hij nog een kwartier aan de fontein te snuffelen, misschien ook wel een echte freak: lekker kruitsnuiven:D

Dieren, als je ze goed opvoed schrikken ze er niet zo van. Vroeger toen ik een parkiet had schrok hij ook vaak in het begin van harde geluiden, maar naarmate je dan geen aandacht geeft of gare pilletjes of andere stuff leren zij eraan te wennen iets krijgen kan immers ook als beloning voor je gedrag zijn. Jammer dat hij dood viel toen wij het jaar daarna even boodschappen gingen doen..............bespaart weer geld aan voer :p

ik heb zelf geen huisdier maar me zus wel die heeft 2 jackrussels 1 is helemaal bang van het vuurwerk en de ander wordt op elke knal boos maar hij vindt het wel leuk.

Back
Bovenaan