Demo Vleuten, 21-12-2013

Stad/dorp: Vleuten
Datum: 21-12-2013
Tijdstip: 19:30 uur
Schietbedrijf: Big Smile Fireworks
Max. kaliber: Consumenten vuurwerk
Bijzonderheden: Finale van 1000 cakes!

Info van FPM.
Dit klinkt wel heel bizar, ga er zeker even kijken:)
Iemand met meer info?

Laatst bewerkt:
het is te hopen dat het weer mee gaat vallen, er word windkracht 5 a 6 voorspeld met windstoten van 7a 8 en daarbij ook nog eens wat regen :(

Terug van deze demo, de finale was echt geweldig! Heerlijk tempo, verliep vloeiend en natuurlijk een geweldig gezicht een muur van 15 posten!

Mijn film van de finale volgt morgen.

Mijn filmpje. Sorry voor de autofocus dit is maar van een compactcamera. Daarnaast excuses voor get geluid door de wind. Ik heb geen dode kat en ook geen windruisfilter.

Zo dan wat een brute show was dit zeg! hier de video van deze show! Big Smile Fireworks bedankt!

Had nog niet door dat er al een topic bestond over deze giga finale show:)

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?34617-Grootste-vuurwerkshow-van-Nederland-in-Utrecht-Zaterdag-21-12-2013-!!!!!!

Mijn verhaal in dat topic zal ik hier dan ook nog maar plaatsen, met film:

En zo vertrokken me zoontje en ik ook richting Vleuten.
Planning was eerst Riezebos in Amersfoort, totdat ik hoorde van 1000 cakes.
Eerst langs de mc donalds natuurlijk weer, daarna snel door naar de locatie. Daar aangekomen regende het nog behoorlijk.
Waren ook nog veels te vroeg, dus even naar de kantine gelopen om te vragen waar het schietveld is.
Dat was snel duidelijk en onze filmplek opgezocht. Rekening houdend met de wind en de rook hadden we goede plek bedacht.
Snel terug naar de auto, wachten tot het wat drukker werd.

Rond 19:15 uur richting de plek gelopen.
Onderweg kwam ik Darksoul nog tegen, die ging weer richting schietplek, mazzelaar.

Eenmaal statief neergezet kwam MOH1975 aangelopen en bij ons staan.
Er riep ook nog ene Smilli van achter de hekken naar ons:)
Het wachten kon beginnen. Met nadruk op wachten.
Vanwege de wind denk ik werd het wat uitgesteld...

Maar was al bijzonder druk en de regen was gestopt!
Gratis vuurwerkbrillen werden uitgedeeld in publiek, heel goed.
Iets later moesten we een stukje naar achter ivm veiligheidsafstand.

En zo, al behoorlijk aan het rillen van de kou begon de demo.
Prima en weer wat films gemaakt.

Maar toen die finale, waaaahoooooo, die was echt bizar.
Dikke muur van 15 min vuurwerk.
Hoe hard het soms ging.
Heerlijk met die tequila´s, falling leaves en crossette´s tussendoor.
Einde van de finale voelde ik echt druk op me oren!
Wat een geweld.

Maar complimenten naar de bouwers met het weer, big smile fireworks en zena!

Na afloop nog even na staan praten en wachten tot de meeste auto´s weg waren.

Snel naar huis voor me filmpje:)
Onderweg begon het alweer te regenen, we hebben echt mazzel gehad en een top show gezien!

Hierbij mijn film:

Welke cake begint op 0:30 met de fanshape golden tail.
Echt een te gekke demo was dit, kreeg wel wat gruis in mn ogen helaas geen vuurwerkbril gekregen

Het was een te gekke show! Hier alvast de film, foto's komen zo snel mogelijk.

Let ook even op de reactie van Rob aan het einde van de show die helemaal uit z'n dak.

Het was een te gekke show! Hier alvast de film, foto's komen zo snel mogelijk.

Let ook even op de reactie van Rob aan het einde van de show die helemaal uit z'n dak.

Ook alweer zo´n heerlijke film!
Zag Rob ze reactie al bij Rocket-freaks film, maar terecht zeg, wat een geniaal geweld.
Stond ook meerdere keren te juigen tijdens te finale, kwam er niet eens bovenuit op me film:)

Ook foto´s van de opbouw? Ben zo benieuwd naar de aantallen en de produkten...
Sowieso aantallen van de Tequila blue en red, de falling leaves (welke was dat) en de crossettes (welke was dat)?

Op FPM heeft Tobias wat foto's van het opbouwen geplaatst. Niet in het show-topic, maar in een speciaal video-topic van de show.
De exacte aantallen en producten zijn waarschijnlijk alleen bij Rob op papier bekend. Met ruim 1000 cakes komt er zo veel door je handen heen, dat je op een gegeven moment de kluts kwijt raakt. Ik zal proberen om je iets op weg te helpen, maar ga een hoop vergeten.
Ik denk dat er ca. 12 Tequila Blue en een zelfde aantal Tequila Red zijn geschoten. Of was de Blue nou in een groter aantal dan de Red geschoten?
De falling leaves cake was van het huismerk Original, het betreft de cake Colourful Falling Leaves. Dit is een broertje van de cake Blink Blink die ook in veelvoud werd geschoten, maar eigenlijk erg slecht is.
De crossettes komen van een klein 10 schots cakeje van Orginal, met een lange naam wat in principe de effect omschrijving is. Iets van 'Pink and yellow crossette' ofzo, of 'gold crossette'.
Er zijn trouwens ook veel Exponentials geschoten. Een driehoekige knalcake. Knalde lang niet zo hard als de Mjölnir, maar met een groot aantal tegelijk toch erg prettig om aan te horen.

Ik heb wat foto's met mijn mobiel gemaakt, maar helaas niet de tijd om ze te uploaden hier.

Net als Jorik mee mogen bouwen en enorm genoten van de dag en de show, ondank het slechte weer.

Back
Bovenaan