Demo Varsseveld 19-12-2010

moontan

VWC lid
Waar: Varsseveld
Wanneer: 19 december 2010
Wie: Bombers Vuurwerk Evenementen
Opdrachtgever: Roenhorst Westendorp
Wat: demo consumentenvuurwerk
Tijdstip: 20.00 uur
Collecties: Marijn Vuurwerk en Bonfireworks

Hierbij zal ook een proffesionele show worden gegeven na de product demo.
Tot of t/m 3" dacht ik zelfs

Morgen deze demo :) Lijkt er sterk op dat ik aanwezig ben!

Er wordt inderdaad ook professioneel geschoten! Ik wil niet teveel verklappen, maar op papier heeft dit wel potentie. Een aantal profblokken, leuk aantal 3" shells, redelijk aantal cakes... Meer een show dan een demo!

Dan pak ik deze lekker mee. 't is toch rustig op de weg aangezien den Nederlander geen vlokje sneeuw gewend is.

Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Misschien kan iemand van roenhorst, of bombers vuurwerk hier wel antwoord op geven :)

ik weet niet hoe de verkeersomstandigheden zijn en daarbij wordt er sneeuw verwacht rond het tijdstip van aanvang. Ga er in ieder geval ook maar gewoon van uit dat het doorgaat!

Ik ben rond 20.00uur langs varsseveld gereden, het weer was zo slecht dat ik door ben gereden. Kan eigenlijk wel aannemen dat dit niet doorging. Zo wel, dan twijfel ik er niet aan dat het aantal toeschouwers bijzonder laag was.

Ik ben rond 20.00uur langs varsseveld gereden, het weer was zo slecht dat ik door ben gereden. Kan eigenlijk wel aannemen dat dit niet doorging. Zo wel, dan twijfel ik er niet aan dat het aantal toeschouwers bijzonder laag was.

De show is door gegaan, en het was er nog aardig druk.
De nieuwe menselijkheid lijn werd voorgesteld, en ik moet zeggen dat daar echt een paar toppertjes bijzitten.

Ik was er ook bij (toch lekker rustig op de weg)
Vooral de A18 was een grote glibber en glij-partij.
De demo was tof. Menselijkheid lijn is van grote klasse, en de aansluitende show liet goed vuurwerk zien.
Vooral de crosette cakes waren in het groot ingekocht. Niet erg, want die was erg mooi.
Verder werden er een kudde 3" bommetjes het luchtruim ingezonden van goede kwaliteit. Door de sneeuw heen en op veiligheidsafstand kwamen deze goed over.
De film kom z.s.m. online.
Wat helemaal top was dat iedereen op een tribune kon zitten van de plaatselijke voetbalclub.
Een bijzonder goed idee dat landelijk navolging verdient.
Roenhorst, WTV en Bombers, bedankt.

Gisteren ook weer naar huis geglibberd over de té witte A18. Vanaf de A12 weer iets beter, maar nog steeds maximaal 60 gereden. We hebben er twee uur over gedaan om er te komen, maar goed.

Het is al een hele kunst om het überhaupt door te laten gaan met zoveel sneeuw. Ook tijdens het opbouwen is er veel sneeuw gevallen. Dat maakt het er niet gemakkelijker op. Mening andere show is door de sneeuw afgelast, maar deze ging gewoon door! :) Ondanks de sneeuw toch nog best wat publiek. Misschien 300 man ofzo.
De show had er erg leuk begin met een salute prof blok en een fors aantal Hoogmoed van Marijn. Daarna kwam een kleine demo, met alleen de zeven cakes uit de lijn Menselijkheid. Maar uiteindelijk ging het toch om de show/finale! Bijna 7 minuten lekker genieten van mooi ramwerk. Sommige 3" shells waren van prima kwaliteit. Maar sommige waren regelrechte floppers. Vreemd om te zien, dat verschil in kwaliteit. Ook de prof blokken mochten er zijn. Met name de crossette blok(ken) was/waren erg mooi van kleur. Ben benieuwd welk kaliber en hoeveel gram per schot dat is. Want het leek haalbaar om zoiets te maken voor consumenten, hoewel misschien met minder schoten.
Echt ritmisch of thematisch werd het niet geschoten. Dat is ook moeilijk als je met de hand schiet. Desondanks heb ik zeker genoten van een mooi stukje vuurwerk.

Mijn film van de finale:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Was een kort maar krachtige show, de tribune was natuurlijk ideaal! Zoals darksoul eerder al aangaf, het was meer een show dan productdemo!

Als je dan weer ziet welke afstanden er in acht moeten worden genomen, dan is het wel jammer, ondanks dat het allemaal goed zichtbaar was :)

Even totaal offtopic:
DarkSoul vond het nodig om met vogels te gaan knuffelen aldaar. De vogelfluisteraar!
p1010972i.jpg

Back
Bovenaan