Al vele reacties hier dus ik kan niet achterblijven!
Rond een uurtje of 17:00 was ik pas klaar met school, snel naar huis, iets van eten in me mond duwen want rond half 6 zou iemand ook van AKH mij komen ophalen thuis met de auto! Nog wat eten in mijn tas, wat drinken en natuurlijk de foto- en filmcam!
Na een tijdje rijden waren we dan eindelijk bij het andere AKH-lid waar dan ook de vierde man heen zou komen. Eenmaal naar buiten gelopen kwam de vierde man met de Fiat 500 aanrijden! En toen zei hij: De shirtjes en vesten zijn klaar en we hebben ze bij! Jaja, wij hebben Auw *** Hey Fireworks Team polo's en vesten! Foto volgt! Polo aangetrokken en toen begon het tweede deel naar Rijssen. De vele nieuwtjes en gesprekken gingen natuurlijk over vuurwerk! Variërend van de nieuwe artikelen van Rubro hoe deze zouden gaan presteren, de doorlontboxen en hoe zouden die nieuwe knalcakes in de Thunder Legend lijn toch gaan presteren. We waren er bijna maar nog even langs het tankstation want de tank was leeg! Stonden we daar op het tankstation met onze AKH Fireworks polo's, komt er plots een of ander busje van een of andere overheidsinstantie voor veiligheid en blabla, zie je regelmatig in berichten over vuurwerk langskomen weet de naam niet meer!
En dan het laatste stukje, opeens zagen we al een flink aantal auto's en freaks. Toen we het bord Lucky the Feel Good Provider zagen wisten we het zeker hier moet het zijn. Parkeerplekje zoeken en deze waren er genoeg! Eenmaal geparkeerd zagen we meteen de cakes staan achter het hek. De vesten pakken, en alle andere dingen camera's etc. en toen konden we naar de ingang. Bij het hek werd de uitnodiging gecontroleerd, en daar stond toch mooi vrouwelijk schoon!

Alles was in orde en er werd verteld dat de winkelierspresentatie nog bezig was en we werden verwezen naar het freakgedeelte. We kwamen binnen en we moesten onze woonplaats noemen, en zo werd er nogmaals gekeken of je op de lijst stond. Ik stond er op en toen kreeg je een roze/rood bandje en een schietlijst + pen. Meteen even de wc bezocht, en deze was er zeker ook in het freakgedeelte. Op de deur van de mannen stond een stier en op die van de vrouwen een koe! Duidelijk genoeg, en er stond nog een bordje van wc. De wc was waar je de bandjes kreeg schuin naar links.
Toen liepen we naar het freakgedeelte, er waren al aardig wat bekende maar ook onbekende! Het was zeker niet groot, maar het was wel groot genoeg! Zitplaatsen genoeg en er stonden ook staantafels waar je aan kon staan. Het was gewoon een café van de discotheek waar de winkeliers binnen waren. Was een leuk cafeetje met ook hier leuk barpersoneel! Haha! Frisdrank en Red Bull was gratis top geregeld dus! Ook kwamen er schalen met bitterballen langs en ook dit vond ik leuk! Want ook dit had niet gehoeven! Toen liep ik naar een halletje waar een aantal dummy's stonden, jammer genoeg waren dit allemaal ''oude'' dummy's. Niet echt oud maar geen nieuwe producten van dit jaar. Maar toch was het leuk om even na te kijken. Hier in gesprek gekomen met een onbekende, waarvan ik vergeten ben te vragen hoe hij op de forums heten. En na een tijdje sloten, Aartvanmaren en Kamikaze aan het gesprek aan! Ook met hun even een praatje gemaakt en toen weer terug naar de rest van de AKH! Nog een Colaatje gevraagd en nog wat gepraat over de nieuwe producten. Van een deel wisten we al dat ze dit jaar op de markt kwamen maar we wisten ook een aantal artikelen nog niet waaronder een deel doorlontboxen uit de Elite Brand lijn! Zeer benieuwd naar. Maar zouden de ''samples'' die we vandaag zouden gaan zien ook zo gaan presteren op de demo? Afwachten maar. Nog een praatje gemaakt met Morris (Pyroboy) en toen was het al bijna tijd om naar de demo plaats te gaan. Maar eerst, dames en heren... Rubro had een fantastische prijs voor degene die zich na 5 minuten had aangemeld voor de demo! Proficiat kerel!
We kregen te horen dat een winkelier waar ik en de andere van de AKH mee in contact zijn klaar was en buiten zou staan. We gingen naar buiten maar we mochten dus nog niet langs... Dit vond ik geen drama. Alleen vond ik wel dat ze mensen die zouden willen filmen, zoals de crew van VWC en ander fora's toch ook een beetje voorrang krijgen. Want ook hun maken een product bekend bij de consument. Maarja, dat is misschien iets voor volgend jaar! Een apart deel voor filmers? Achja.
De man achter TP-Vuurwerkshop zou naar ons toe komen lopen en toen hebben we even de handen geschut en een praatje gemaakt over wat er komend jaar allemaal komen gaat! Maar we hadden een verassing voor de eigenaar van TP, we overhandigden hem een polo van ons voor hem! En dit werd natuurlijk met een lach ontvangen!
Nadat we een plekje opgezocht hadden nog wat gepraat met de webshop bouwer van TP, de vrouw van TP en Eric zelf. De demo zou bijna gaan beginnen, helaas hadden we geen statief want die staat nog in Olen en door school en andere dingen hem nog steeds niet kunnen ophalen... Dus het moest uit de hand gefilmd worden! De opening zou gaan beginnen, was nieuw voor me een opening bij een demo. Maar hier had ik geen problemen mee!
Het was een hele leuke opening, niet echt een show op zich, maar meer wat knalcakes en nog wat bij elkaar en achterelkaar. Maar het was wel even geweld!
De demo begon, en echt fantastisch vond ik het niet, vorig jaar werden we wel heel goed verwend. Allemaal nieuwe doorlontboxen en de 25 grams cakes waren nieuw. Maar veel effecten kwamen terug in de cakes en boxen van Rubro! Het spider effect, en nog wat dingen kwamen zo vaak terug dat soms de variatie ver te zoeken was. Heel jammer, want vorig jaar was Rubro toch echt een van de betere. Nu vond ik tot nu toe Lesli qua cakes vooral en effecten, boxen toch iets bijzonderder. Zeker heb ik ook een aantal artikelen gezien die niet mis waren! Maar bijvoorbeeld de Immortal Gold was zo goed, dat het moeilijk is om te geloven dat ik dit met oud en nieuw in de straat heb staan. Ook omdat het vorig jaar toch een beetje alles minder was met oud en nieuw en de demo's top waren... Maar ik vind dat iedereen, en dus ook Rubro een tweede kans verdient. Dus als de producten zich ook zo met oud en nieuw presenteren ben ik een tevreden man! En die telt voor twee zeggen ze!
Het eind was iets minder, maar dat was dus omdat het daar strenggelovig is en het moest uiterlijk om 22:00 uur stil zijn! Maar waren hadden ze het dan niet omgedraaid de beginshow als eind en het eind als begin? Want de beginshow vond ik toch iets meer geweld? Of een combinatie?
Na de demo nog even nagepraat over de artikelen met de mensen van AKH en TP-Vuurwerkshop, wisselende meningen en gevoelens over de producten! Ook nog even gehad over de webshop en de aankomende freakactie! Deze gaat echt vind ik zelf top worden! Hierover later meer!
Toen gingen we naar binnen, we gingen de nieuwe artikelen bekijken. Geen probleem, ja de ''bodyguard'' aan de deur was niet al te vriendelijk. Toch kwam er een lach af, even het witte/rode bandje laten zien en je kwam binnen. Had je die niet helaas! Maar we kwamen binnen en zagen letterlijk overal dummy's van de Immortal Gold staan. Leuke aankleding van deze discotheek. Tafeltjes, veel dummy's en ook andere aankleding! Leuk gedaan! We gingen naar de producten deze even besproken en ik heb bijna van alle nieuwe dingen foto's gemaakt. En toen nog een praatje gemaakt met Morris en de AKH Clan

Natuurlijk over de demo, Pyronale en nog wat andere dingen. Toen nog even met Vuurwerkfreakk gepraat en hij was bij de eerste demo of iets wat in samenwerking was met Vuurwerkcrew als ik het goed zeg? Leuk gesprek gehad, maar ik moest nog 2 uur en een kwartier naar huis reizen. Dus moest het gesprek na een tijdje afkappen helaas! Weer naar de auto en nagepraat heel lang en heel veel. Wat doe je anders 2 uur en een kwartier!
Ik vond het toch goed geregeld door Rubro, een paar puntjes van aandacht zoals de camera mensen. Maar voor de rest ging voor ons bijna alles goed. Leuke avond gehad, alleen vond ik de demo een beetje minder. Maarja, afwachten op de demo's in december? Nja misschien iets te lang. Hopelijk horen we nog iets van Rubro zelf!
Maar toch was het een topavond! Bedankt Rubro en de crew van VWC voor het bijwonen van deze avond!
Opening:
Afsluiting:
Alle video's zijn geüpload:
http://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam