Demo Rubro Vuurwerk 2013

idd.. je kon gewoon naar binnen. Of je hebt wss geen rood of wit bandje gehad, waardoor je niet naar binnen mocht :)

Die bewaker dacht inderdaad dat hij bij Thunderdome of Nightmare aan de deur stond. Hele onsympathieke vent die totaal de plank missloeg voor het publiek dat er kwam. Echter beste Cigarman kon je na de demo gewoon bij de hoofdingang naar binnen in plaats van de forumingang.

Ben-de actief Jonguh :)

Maar idd, zowel voor- als achteraf was er plek om ergens binnen te gaan.

Laat ik hierbij Rubro ook bedanken voor een zeer onderhoudende avond. Wij hebben ons met z'n drieën (en later kwam Toffee er nog bij) uitstekend vermaakt. Tijdens de demo stonden er twee jongens van deze site naast ons om te filmen en die kregen de uitwerkingen er vaak niet helemaal op. Was heel gezellig. Ben eerlijk gezegd vergeten te vragen wat hun nickname hier was. Dan blijk je vaak toch hetzelfde over producten te denken. Grappig is dat.

We kregen een net ontvangst bij binnenkomst, mooie schietlijst, een zeer smakelijk buffet en drank zoveel als je wilde zonder in de rij te hoeven staan. Ze kwamen om de haverklap bijvullen als je wilde. Echt heel goed geregeld, chapeau!

De show/demo was iets minder succesvol helaas. En dan heb ik het over het schieten zelf. Veel fouten. Cakes die onbedoeld afgingen, die in de fik vlogen, die haperden. Het schietbedrijf had hier wel wat zorgvuldiger te werk mogen gaan door cakes verder uit elkaar te zetten, beter door te lonten etc. Als zij dat al niet goed doen, hoe gaat de consument dat dan lukken?

Verder kan je over de producten discuseieren. Er zaten zeker wel wat pareltjes tussen. De "oude" cakes hebben zich inmiddels bewezen, maar ook tussen de nieuwe artikelen zitten hele aardige dingen. De enorme hoeveelheid doorlontboxen zet ik overigens wel mijn vraagtekens bij. Is dit niet een beetje teveel van het goede? Respect voor Rubro dat ze dit aandurven, maar ik had er dan iets meer variatie in gedaan qua effectsoorten. En van prijstechnische verhouding van de bakken onderling snap ik soms niet helemaal de logica om eerlijk te zijn.

Maar zeker is, we hebben weer stof nadenken en hebben in ieder geval weer een hoop voorpret naar 31 december 24.00 uur toe.

O ja, wat ik vergeet te vragen: kan iemand van Rubro nu exact aangeven wat er in de opening werd geschoten (in volgorde). Wij hadden onze vraagtekens namelijk over sommige salutes en kleuren.

Gisteren een erg gezellige avond gehad op de demo van Rubro Vuurwerk.
Over de producten en de demo is al het nodige gezegd, dus rest mij enkel Rubro ontzettend te bedanken voor de leuke avond!

Hieronder een aantal van de foto's.

25913417.5007dab0.640.jpg

25913421.ff5ea134.640.jpg

25913429.108bb92d.640.jpg

25913439.cc3ef6b4.640.jpg

25913445.b9aee587.640.jpg

25913449.5b95418c.640.jpg

25913455.43839a9d.640.jpg

25913461.2949985b.640.jpg

25913473.0189ac56.640.jpg

25913471.0fb77f2c.640.jpg

Dan zal ik ook mijn zegje doen over Rubro, van begin tot einde (jaja).

Afgelopen jaarwisseling wat Rubro producten genomen ter vervanging van een ander product, en daaruit zijn Secret Salvo's en de Heavy Legend 16 en 25 gekomen. De SS'en vielen erg tegen kwa veiligheid, maar de HL 16 en vooral HL25 bevielen bijzonder goed. Rubro kon het wel eens gaan worden voor mij, nu Bonfire steeds minder wordt en China Red het ook nét niet meer is.

Tot zover mijn Rubro ervaring vóór de demo.

Bij het ontvangst kreeg ik al heel snel een erg zakelijke indruk. Eerst de uitnodiging overhandigen, dan mocht je doorlopen. Binnen een bandje (om je te merken?) en schietlijst. Dan kom je in een toch wat kleine forumzaal uit, maar daar wurm ik me wel doorheen. Gezellig hier en daar een babbeltje en een bitterballetje er bij, prima.

De demo zelf was chaotisch, en kon mij als "kleine" consument niet echt bekoren. Ik heb mooie blokken gezien, maar als ik dan prijskaartjes van €200+ zie streep ik hem meteen weer door. Tuurlijk, mijn budget is niet klein, maar €200 wegschieten is voor mij toch 3 weken werken. Niet leuk.
Ik had echt gehoopt om meer kleinere, betaalbaardere producten. Hetzij een extra Heavy Legend variatie, hetzij meer Masterline, hetzij de nieuwe Goud en Nieuw lijn. Maar helaas, Rubro gaat vol voor de doorlontbakken, waar ik bij sommige toch de neiging "sample" kreeg.

Voor dit jaar wil ik sowieso de Goud en Nieuw lijn nog een keer in volle glorie zien, en ben ik benieuwd naar de prijs van de Addicted To Gold, al zal die wel onbetaalbaar worden.

Ik denk dat ik (gezien ik toch ruim een tank benzine weg heb gereden) dat ik volgend jaar een andere liefhebber mijn plekje gun, en alleen de Lesli demo meepak. Lokale demo's zullen er ook wel zijn, dan heb je daadwerkelijke producten en dat drankje en hapje is zelf nog wel te regelen.

Sorry Rubro, maar ik ben niet overtuigd. Maar toch bedankt voor de gezellig avond.

Leuk om de vele bekenden weer gesproken te hebben. En bedankt Gerco voor de gezelligheid onderweg.
Tja de boxen kan er ook maar op zeggen heb je 1 gezien dan heb je bijna alles wel gezien.
Veel herhalingen in effecten,geen variatie erin alleen i shape of alleen w shape,waarom er geen combinatie van maken?
Chaotisch geschoten waarbij je geen overzicht had.
En daarbij waren de meeste volgens mij wel samples waar veel meer inhoud in zat. Vindt het nogal misleidend naar de consument toe want die verwacht zulke effecten te zien.
En dan die prijzen waarschijnlijk zal de 'normale' consument nog een keer moeten over nadenken om zo'n box aan te schaffen.

Laatst bewerkt:
Alles was mooi, alleen de prijzen konden beter. Je kan helaas niet alles hebben.

Laatst bewerkt:
Tevens hierbij (eindelijk) nagenoeg de volledige demo op film. Enige dat mist is de intro;

Met dank aan Aart voor het lenen van het statief!

Vanuit Vuurwerkcrew willen wij reageren op de diverse negatieve opmerkingen in dit topic, wij lezen dit werkelijk met verbazing!! Rubro biedt 100 leden aan om te komen kijken binnen de hekken, zijn ze niemand verplicht, dat doen ze voor de liefhebbers. Binnen no-time is dat vol en kijkt iedereen er naar uit, Rubro zet intussen alles op om het zo goed mogelijk te laten verlopen met de tijd met dealers en met de leden van de fora.

Je bent als liefhebber welkom op een demo-avond voor dealers, alles is gratis, je kunt lekker wat te drinken pakken, gezellig praatje met elkaar maken etc. De moeite, tijd en het geld wat ze hier in steken, is allemaal voor de liefhebbers, ze doen dit graag en willen de liefhebbers er bij betrekken!

En dan krijgen ze hier tal van leuke reacties te lezen, daar doe je het voor, maar ook reacties waarin men zit te klagen over zaken als een bitterbal en een "kleine zaal"? Ongelooflijk, ondankbaar tot en met. En die paar reacties kunnen het voor een heleboel verzieken, want waarom zouden een importeur al die tijd, moeite en geld nog steken in een volgende keer?

Dit bericht is namens de gehele crew, wij gaan er ook geen discussie over voeren, wij willen gewoon melden dat wij de ondankbaarheid niet kunnen en willen begrijpen!

Vanuit Vuurwerkcrew willen wij reageren op de diverse negatieve opmerkingen in dit topic, wij lezen dit werkelijk met verbazing!! Rubro biedt 100 leden aan om te komen kijken binnen de hekken, zijn ze niemand verplicht, dat doen ze voor de liefhebbers. Binnen no-time is dat vol en kijkt iedereen er naar uit, Rubro zet intussen alles op om het zo goed mogelijk te laten verlopen met de tijd met dealers en met de leden van de fora.

Je bent als liefhebber welkom op een demo-avond voor dealers, alles is gratis, je kunt lekker wat te drinken pakken, gezellig praatje met elkaar maken etc. De moeite, tijd en het geld wat ze hier in steken, is allemaal voor de liefhebbers, ze doen dit graag en willen de liefhebbers er bij betrekken!

En dan krijgen ze hier tal van leuke reacties te lezen, daar doe je het voor, maar ook reacties waarin men zit te klagen over zaken als een bitterbal en een "kleine zaal"? Ongelooflijk, ondankbaar tot en met. En die paar reacties kunnen het voor een heleboel verzieken, want waarom zouden een importeur al die tijd, moeite en geld nog steken in een volgende keer?

Dit bericht is namens de gehele crew, wij gaan er ook geen discussie over voeren, wij willen gewoon melden dat wij de ondankbaarheid niet kunnen en willen begrijpen!

Ik wil mij als FPM :) ook bij dit verhaal aansluiten.
Het is gewoon te gek voor woorden.

Beide crews hebben volledig gelijk. Zeiken over een bitterbal of een te kleine ruimte klinkt ongelofelijk verwend, ondankbaar en onnozel als je gratis en voor niks bij een winkeliersdemo wordt uitgenodigd. Maar goed, die trend was er al voor de demo.

Ook deze demoavond van Rubro was wederom prima verzorgd.
Bij aankomst bijgepraat met bekenden onder het genot van een lekker hapje en drankje. De tijd vliegt voorbij als het gezellig is. Tegen de avondschemering was het al tijd om naar de schietlocatie te lopen en de camera's op te stellen. Het werd snel drukker en ook vanachter het hek was er veel belangstelling voor het vuurwerk.

De demo werd geschoten vanaf twee posten, waarvan links 2 cakes tegelijk en rechts 1. Helaas verliep het niet bij alle cakes even soepel, waardoor het e.e.a bleef staan of een andere cake voorrang nam. Veel leuke nieuwe cakes gezien, waaronder de Z-shape Starflower en Golden Tarantula die bij het publiek goed in de smaak vielen. Mijn persoonlijke favorieten waren de Golden Tarantula en Triple Treasure. Ook het "ghost-effect" van de Red Aura was bijzonder om te zien in een Nederlandse consumentencake. De nieuwe doorlontboxen waren mooi, alleen ontbrak het soms aan variatie; veel dezelfde effecten.

Na de demo was er gelegenheid om de grote zaal te bezoeken.
Deze was sfeervol ingericht en de dummies stonden mooi opgesteld om te bekijken.
Na een laatste borrel was het tijd om te gaan en kon de 1e demo van het vuurwerkseizoen weer worden afgevinkt.

Dank aan Rubro voor de gastvrijheid en het voor ons als liefhebbers mogen bijwonen van deze demoavond.
Mijn films volgen nog :)

Laatst bewerkt:
Heb alle filmpjes van de nieuwe & oude producten gezien van Rubro. Was er zelf helaas niet bij omdat ik moest voetballen. Het is me wel het een en ander opgevallen bij de nieuwe producten;
- veel (te) dure doorlontbakken
- weinig variatie in de doorlontbakken
- weinig variatie in de cake's, veel goud effecten. (wat ik persoonlijk prachtig vind, maar vind niet alle goudeffecten even mooi).
- weinig kleinere en ook goedkopere cake's

Rubro was vorig jaar zo goed bezig toen het veel kleinere cake's op de markt bracht in een prijssigment van 20-60 euro. Dit jaar is het grotendeels doorlontbakken die vanaf 100 euro beginnen... Dit is niet voor iedereen aantrekkelijk, zo ook voor mij niet. Met een budget van 600 euro ben je met één doorlontbox makkelijk 1/4e van je budget kwijt. Als je er dan écht iets speciaals, bruuts en prachtigs voor terug krijgt oké, maar ik vind de effecten voor de prijzen toch te mager. Nee, Rubro is toch beter in het prijssigment 20-60 euro!

Verder was ik niet bij de demo zelf, maar ik vind het prachtig en leuk dat Rubro zoiets organiseert. Dat de zaal misschien iets te klein was, en de mogelijkheid er niet was om naar de wc te gaan, moeten we dan maar niet naar kijken. Ik vind het een mooi gebaar van Rubro naar de freaks toe. Wel vind ik, dat deze puntjes van kritiek niet negatief opgevat moeten worden door de crew. Zie het als iets positiefs voor Rubro, zodat ze daar de volgende keer rekening mee kunnen houden.

Ook ik wil Rubro wederom bedanken voor een zeer geslaagde avond. Iets na zevenen kwamen we aan en rond kwart over elf zijn we weer vertrokken. De ruimte van Lucky was zeer sfeervol ingericht en eten en drankjes waren in overvloed beschikbaar. De producten stonden netjes uitgestald en er was voldoende ruimte om deze te bekijken. Veel praatjes gemaakt met bekenden en ook weer nieuwe mensen leren kennen.
Alleen dit alles maakte het al de moeite waard om naar Rijssen te rijden.

Wat betreft de demonstratie zelf, er was dit jaar voldoende ruimte voor het publiek. Vorig jaar was dit iets minder geregeld en moest er nog geschoven worden met hekken en dergelijke om het publiek op de juiste afstand te krijgen. Van je fouten moet je leren en dat is dus ook gebeurd! Het enige minpunt blijf ik het schieten van 3 cakes, verdeeld over 2 posten. Dat er 2 cakes vanaf de linker post geschoten worden blijf ik doodzonde vinden. Rubro zal er een goede reden voor hebben, maar naar mijn mening komen de producten zo niet tot hun recht. Zeker bij waaiercakes leidde dit vaak tot één grote chaos.

Voor de rest chapeau voor deze leuke avond. Een prachtige aftrap van het seizoen lijkt mij zo!

Ben-de actief Jonguh :)

Maar idd, zowel voor- als achteraf was er plek om ergens binnen te gaan.

Vreemd dat we die niet gekregen hebben.
Leerpuntje voor Rubro.
Me frustratie is nu een beetje gezakt, maar ik was er even klaar mee.

Maar soms gaat er organisatorisch iets niet goed.

Dat de zaal misschien iets te klein was, en de mogelijkheid er niet was om naar de wc te gaan, moeten we dan maar niet naar kijken. Ik vind het een mooi gebaar van Rubro naar de freaks toe. Wel vind ik, dat deze puntjes van kritiek niet negatief opgevat moeten worden door de crew. Zie het als iets positiefs voor Rubro, zodat ze daar de volgende keer rekening mee kunnen houden.

Onzin dat je niet naar de WC kon, denk dat die persoon niet goed gekeken heeft en de zaal was niet huge nee, maar meer dan groot zat, ik kwam na half negen pas aan en kon rustig een zitplek nemen.
Ook was er gratis drinken en bitterballen, die heb ik niet gehad nee...maar dat is omdat ik die 2 keer heb afgeslagen aangezien ik geen vlees eet.
Dus wat dat betreft niks op aan te merken en daarvan kan ik me voorstellen dat vwc/fpm hier een opmerking over maakt.
Mbt de show is het gewoon niet anders dat het jammer was dat er een aantal producten voortijdig afgingen, en wat betreft effecten, dat is net ieders smaak. Ook ik vond veel op elkaar lijken, maar daar is toch niks mee, als Rubro denkt dat daar het meeste vraag naar is, prima toch?

Onzin dat je niet naar de WC kon, denk dat die persoon niet goed gekeken heeft en de zaal was niet huge nee, maar meer dan groot zat, ik kwam na half negen pas aan en kon rustig een zitplek nemen.
Ook was er gratis drinken en bitterballen, die heb ik niet gehad nee...maar dat is omdat ik die 2 keer heb afgeslagen aangezien ik geen vlees eet.
Dus wat dat betreft niks op aan te merken en daarvan kan ik me voorstellen dat vwc/fpm hier een opmerking over maakt.
Mbt de show is het gewoon niet anders dat het jammer was dat er een aantal producten voortijdig afgingen, en wat betreft effecten, dat is net ieders smaak. Ook ik vond veel op elkaar lijken, maar daar is toch niks mee, als Rubro denkt dat daar het meeste vraag naar is, prima toch?

Klopt helemaal Paul! Zijn we er nu al achter welke cake dat was die in het begin werd verkeerd geschoten met dat 100+ shots knalblok? Wat een topper was dat :cool:
Maar het mes snijdt wel aan 2 kanten natuurlijk. Rubro hoeft de forumleden niet uit te nodigen maar als er een partij in Nederland is die weet wat de kracht van freaks op de verkoop kan doen dan is het Rubro wel. Ik vond dat Rubro alles keurig had geregeld! Enige punt van aandacht vond ik die beveiliger die echt bij binnenkomst al een verkeerde houding aannam. Een beveiliger hoort een gastheer te zijn dus als die tegen de cigarman zegt dat hij niet mag pissen kan dit frustrerend zijn. Gewoon lekkere demo bedankt Wim, Ruud en kornuiten!

Ik vond het gisteren weer top geregeld.
Over het punt wat velen aan halen, dat er bijna alleen grote boxen geschoten werden ben ik het mee eens en daar heb ik het gister ook over gehad met wat mannen van Rubro.
Rijssen is een streng gelovig dorp/stad waardoor er tot maximaal 22:00 geschoten mocht worden. Ik denk dat iedereen de vele negatieve brerichten van vorig jaar nog wel weet te herinneren.
Daarom heeft rubro er voor gekozen om sowieso alle grote boxen te schieten.
Dat wil dus niet zeggen dat er geen kleine cake's bij gekomen zijn, die zijn alleen gister dus niet geschoten.
De kleinere cake's zijn er wel degelijk, al is het inderdaad niet zo uitgebreid als vorig jaar.

En het punt over dat er een finale werd gemist vond ik ook, maar dit had dus met de reden te maken van hier boven.
En dan snap ik heel goed dat Rubro er voor kiest om geen uitgebreide finale te schieten.

Beste Paulus,
zoals ik zelf al aangaf was ik er niet bij. Ik moet dus oordelen op basis van reacties op dit forum. En daarin las ik dat er geen mogelijkheid was om naar de WC te gaan. Maargoed, volgens jou was die er wel, dus hadden de mensen die erover klaagden maar even verder moeten kijken. En over de zaal, ik heb niet met eigen ogen gezien hoe groot die was, maar als jij zegt dat er om half9 nog plek zat was, dan lijk me dit meer dan genoeg. Ik bedoelde het ook niet negatief naar de Crew toe, maar het is moeilijk oordelen als je er zelf bij bent geweest. Hopelijk begrip.

Gisteren een erg gezellige avond gehad op de demo van Rubro Vuurwerk.
Over de producten en de demo is al het nodige gezegd, dus rest mij enkel Rubro ontzettend te bedanken voor de leuke avond!

Hieronder een aantal van de foto's.

25913417.5007dab0.640.jpg

25913421.ff5ea134.640.jpg

25913429.108bb92d.640.jpg

25913439.cc3ef6b4.640.jpg

25913445.b9aee587.640.jpg

25913449.5b95418c.640.jpg

25913455.43839a9d.640.jpg

25913461.2949985b.640.jpg

25913473.0189ac56.640.jpg

25913471.0fb77f2c.640.jpg

Ziet er weer netjes uit Morris.