Demo: Royal Fireworks Enschede 16 november 2013

Aanwezig met RowdyE en mijn freakzoon. Mist of geen mist. De gezelligheid pakken we gewoon ff mee. Tot straks

Ik haak af... veel succes en geniet ervan aan de mensen die wel gaan.

Nu maar wachten tot de demo van ANO.

Volgens de site van het KNMI hadden we om 17.30 uur een zicht van 143 meter in Enschede. Om 17.40 was het 135 meter. In 10 minuten dus 8 meter minder....
Ik zal wel even kijken of er nog iets op komt van 17.50 of 18.00 uur.

Ik denk er nog steeds over om mijn vader straks op te pikken en die kant op te gaan. Heb hier namelijk helemaal geen last van mist. Mocht het echt gekkenwerk worden, dan keren we in het uiterste geval halverwege om.

17.50--> 133 meter zicht.
18.00--> 115 meter zicht.
18.10--> 119 meter zicht. Het gaat weer de goede kant op :cool:
18.20--> 135 meter zicht.

Ik waag de gok en stap nu in de auto. Gaat een mooie avond worden!!

Laatst bewerkt:
Het gebeurt me niet vaak, maar dit was zo'n show/demo waarvan ik achteraf zeg: was ik maar thuis gebleven. Iedereen die toch niet is gegaan, heeft eigenlijk niets gemist! De gehele finale was totaal in mist en rook gehuld. De demo ging nog wel qua mist, maar ook de langdurige doorlontbakken hadden er onder te lijden. Helaas waren er met de demo nog maar weinig nieuwe producten te zien. De finale was toch wel waarvoor ik hoofdzakelijk kwam. Ik heb in elk geval kunnen genieten van het geluid, wat trouwens wel vrij strak in elkaar zat met knallen, crackling, fluiters en lekkere timing. Maar het visuele aspect was totaal nul. Laat ik voorop stellen dat dit natuurlijk totaal niet aan Royal lag. Alle producten deden netjes wat ze moeten doen en de finale was duidelijk lang over nagedacht met ook een fors aantal single shots. Het zat Royal duidelijk flink tegen met deze mist, die ik niet aan had zien komen. Na afloop was iedereen ook wel binnen drie tellen huiswaarts gekeerd. Er blijf een karig groepje liefhebbers over om nog eventjes na te praten, maar een hoop mensen waren al snel weer gedesillusioneerd vertrokken.

We hadden zeker niet de ideale situatie voor een demo. Vooral het publiek dat rechts stond had zwaar te lijden onser de rook. De finale was inderdaad doodzonde. Alle timingen die wij zagen oo het veld waren perfect. Helaas kon bijna niemand dat volgen. Ondanks de prestatie van de nieuwe product ie balen we zelf ook goed van het weer..

Dankzij mist en ontbrekende wegbewijzering zo gruwelijk misgelopen vanaf het station dat ik op gehoor m'n weg naar de demo heb moeten zoeken en zo het gros gemist heb. Ik was nog net op tijd voor de doorlontbakken en de finale. Nog wel even naar voren gelopen om een bekende te zoeken, maar was geen doorkomen aan. Iedereen met die camera's voor bij 't hek waren zeker forumgangers? Maar van dat beetje wat ik heb gezien heb ik wel zeker genoten hoor, prachtspul die Garden Of Eden en Golden Power! De rest klónk ook goed :D Finale had niet zozeer last van de mist, maar vooral van daardoor blijven hangen van de rook. Toch zeker wel genoten van de tail shots en lekkere knal/crackling barrages! Ging ondanks lange zware dag/avond daardoor toch met een glimlach weer terug :)

Ook naar de demo gisteravond geweest. Na een mooie route door Losser, doordat de weg was afgesloten, toch nog net op tijd aangekomen op de locatie. Mijn camera opgesteld (filpmjes volgen later nog) en gaan genieten van de product demo. Mooie producten voorbij zien komen waaronder de grote cake boxen en wat nieuwe cakes. Eigenlijk allemaal top spul van Royal. Persoonlijk had ik de finale weer ingepakt in dozen. Er was echt helemaal niets meer te zien, echt jammer. Al met al toch weer lekker wezen kruitsnuiven. Op naar de volgende demo.

Edit: die China By Night is toch ook wel een hele leuke serie cakes.

Met 3 man vertrokken uit noord holland, Dracow en me-mo-ry!
We hadden eerst een tafeltje geboekt bij Humphry's te Enschede.
Helaas was het eten daar helemaal niks,, vlees door gegaard appeltaartje niet gaar etc..
Maar goed, onderweg al dikke dichte mist en het werd steeds erger.
natuurlijk was de demo daardoor niet optimaal.
Wel leuke nieuwe mensen gezien en leren kennen, naja mee gesproken haha.
De finale viel zoals gezegd zwaar in de mist, letterlijk en figuurlijk.
Toch wel blij dat we geweest zijn,, altijd even lekker om weer wat kruit te snuiven en knallen te horen!

Ondanks de zeer dichte mist toch maar die kant op gereden. Camera's lekker in de auto gelaten.
Demo begon met een letterbord, zeer slim als het zo mistig is, het zicht werd gelijk drie keer slechter. En ja, dan moet je wachten met schieten.

Vond de produkten goed, eigenlijk niks gezien wat echt slecht was.
Zeer mooi was de New Moon, man wat een spreiding heeft die bak leek wel prof!
De Golden Power deed het goed, Garden of Eden blijft ook een echte rammer, prachtige dozen.

Daarna de Eindshow, ofja, wat er nog van te zien was. Beetje hetzelfde verhaal als met het letterbord, zonde, zonde. Vond het muzieknummer ook niet passend, we stonden in Enschede en niet bij de afsluiting van Defqon. In dat genre zijn er betere nummers om op los te gaan met single shots.

Na de show was er nog een lolbroek met een zwaar klappertje, wat een kneus.
Op de terugweg weinig last gehad vd mist en in Brabant was alles al weg.

Royal bedankt en tot volgend jaar.

Lollig vond ik wel die salute shell in de verte, als antwoord op een van Royals boxen. Die dreun was toch andere koek :D Maar zo'n zware knaller doen vlakbij de demoplek is zo imbeciel en irritant, snap die gastjes echt niet hoor :angry:

Het was een super gezellige avond vond ik. Zeker blij dat ik er heen ben gegaan. Veel bekenden, een aantal nieuwe toppers gezien en daarna nog lekker naar de winkel. Was goed druk daar, erg gezellig!

Back
Bovenaan