Demo Rijswijk Vuurwerkhal 06-12-2010

Fijne demo! Leuk vuurwerk, beetje teveel goud in de collectie misschien, maar dat mag de pret niet drukken.
Finale was wel leuk, maar ging nogal stuntelig en te bont.
Dat handmatige stoken anno 2010 kan echt niet meer.

Heren/dames schieters: Fakkelen is uit! Niet meer hip! Not done! etc. etc. (you get the point)

Toppers:
- Outrageous (al viel er een om)
- Crossing Crosette
- Fire Emblem
- Silver Salute (gaat nooit vervelen)
- Investigate
- Space Shooters (Bijna net zo goed als de Black Surprise)
- Sound Barrier (Scheelt 2 Silver Salutes doorlonten, en is iets goedkoper per schot. Salvo's!)
- Megaboost
- Blue for you (Blue Voodoo is iets aangepast maar nog steeds goed)

Leuk:
- Purple Tail
- Sensation of Joy
- Titanium Thunder
- Rainbow
- Wasp
- Midnight Delight
- Miracle
- Concerto Rosso
- City Lights
- Wodka Blue
- Treasure Island
- Raccooon
- Earcatcher
- Gorgeous
- Earthquake
- Sniper
- Dominator
- Colorful thunder tail
- Camuro Queen

Grootste tegevaller:
- Feel the power

Fijne demo! Leuk vuurwerk, beetje teveel goud in de collectie misschien, maar dat mag de pret niet drukken.
Finale was wel leuk, maar ging nogal stuntelig en te bont.
Dat handmatige stoken anno 2010 kan echt niet meer.

Heren/dames schieters: Fakkelen is uit! Niet meer hip! Not done! etc. etc. (you get the point)

reactie van frits in post 16.

Wij schieten alles met de hand, misschien de laatste akte uit de finale electrisch.
Vorig jaar kwam er vuur bij o.a. een 750 schots fluitcake waardoor deze gedeeltelijk eerder afging.
Je kan alles wel gelijk aansteken maar ze eindigen toch zelden gelijk dus in mijn ogen maakt het niet zoveel uit.
Het bespaard ons uren werk en dat deden/doen wij al genoeg in de afgelopen en komende maanden

Ik ben ook weer thuis na een mijl-op-zeven met het OV. Heartworm nogmaals bedankt voor de lift op de terugweg :wink:

Ik heb een leuke demo gezien. Veel en goede producten. Frits weet altijd weer de toppers van vele merken eruit te vissen, waardoor ik nu eens lekker de mogelijkheid had om deze allemaal op een rijtje te zien. Onder gelijke omstandigheden is het altijd beter en eerlijker om producten te vergelijken.
De demo was weer uiterst goed verzorgd - ik kan niet anders zeggen. Veel personeel in de vorm van verkeersregelaars en folderuitdelers, politie op de been, toiletkar, geluid was top...!
Klein minpuntje was wel de mist en het gebrek aan wind. Daar is natuurlijk geen fluit aan te doen, maar jammer is het wel. Daardoor worden films een beetje minder. Dat de demo zelf handmatig werd ontstoken, deerde mij eigenlijk niet zo. Maar dat de finale handmatig wordt ontstoken vind ik ook wel knullig. Nu krijg je echt een bonte chaos, zonder structuur of opbouw. Ik zag de fakkelaars ook rare capriolen uithalen om de effecten te ontwijken. Een dergelijke hoeveelheid cakes in de finale verdient het om elektrisch ontstoken te worden!

Betreffende het vuurwerk. De hoeveelheid goud vond ik persoonlijk niet storend. Maar in het algemeen viel het mij wel op dat er zo ontzettend veel cakes in het assortiment van de Vuurwerkhal zitten die zo braaf kaarsrecht omhoog schieten, met af en toe een salvocake of een finale erin. Er is bijna geen fanshape te ontdekken! Hoewel elke afzonderlijke cake van de Vuurwerkhal vaak goed is, mis ik persoonlijk variatie. Allemaal recht omhoog schieten, knal, boeket, volgende schot...volgende schot...finalesalvo. Ik mis bijv. een harde krijsbak, meer fanshapes, een cake met alleen mines, of andere vernieuwende effecten. De cakes van de avond die voor de afwisseling zorgden, waren allen van Wolff: Wasp, Concerto Rosso, Space Shooters, Crossing Crossette, Silver Salute...allemaal unieke cakes.

Bonfire hebben we vanavond goed kunnen bekijken, aangezien er veel van geschoten werd. Bonfire heeft een aantal toppers, dat zeker. Met name de Gorgeous en Treasure Island kunnen mij bekoren. Maar Bon vind ik dit jaar niet meer die topper die het vorig jaar was. De combinatie van een euro prijsverhoging met een lichte kwaliteitsverlies in de boeketgrootte en -vulling, hebben mij doen besluiten minder Bon aan te schaffen dan dat ik van plan was. Bon is nog steeds een prima merk, begrijp mij niet verkeerd. Maar daar waar ik vorig jaar stijl van achterover sloeg, is dat dit jaar niet gelukt bij diezelfde producten.

Mijn persoonlijke toppers van de avond:
- Crossing Crossette
- Silver Salute (blijvertje)
- Treasure Island
- Gorgeous
- Investigate (godallemachtig, daar is ook niets aan gelogen, die kritieken op VWC!)
- Space Shooters
- Sound Barrier

Mijn film van de finale!
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik wil als eerste Frits bedanken voor de fantastiche demo die hij het publiek heeft voorgeschoteld het was weer ouderwets mooi, goed en gezellie :thumbup:

Ik heb een zeer goede demo gezien met mooie en minder mooie producten, maar dat komt omdat smaken verschillen denk ik. Ik vond de Sniper namelijk helemaal niet zo bizar, de toppers die ik deze avond heb gezien zijn, ja daar komt hij, de Wodka Blue. Na alle kritieken moet ik hier zeker vermelden dat hij ouderwets goed was. De Sunrise is sind vorig jaar een favoriet van mij en dat blijft hij na deze demo ook :).
Verder heb ik echt staan te genieten van de volgende cakes ( ze zijn in posts hiervoor ook al benoemd, dus ... ) :
- Investigate
- Space Shooters
- Sound Barrier

De laatste 2 vond ik nog heftiger knallen dan de Silver Salute.

En verder was ik gecharmeerd van de Megaboost :wink:

Al met al een ging ik met een tevreden gevoel naar huis.

Filmpjes van de demo:

Finale:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Crossing Crossette
+ YouTube Video

Midnight Delight
+ YouTube Video

Miracle:
+ YouTube Video

Dragon Balls
+ YouTube Video

Heavy One
+ YouTube Video

Wodka Blue
+ YouTube Video

Investigate
+ YouTube Video

Space Shooters
+ YouTube Video

Sound Barrier
+ YouTube Video

De rest van de filmpjes volgen later vandaag:wink:

Gister ook een kijkje genomen bij deze demo, samen met Heartworm. :)

Het was een goed georganiseerde demo wat al meerdere malen is gezegd, maar ik herhaal het toch maar even. Het terrein was lekker breed, waardoor je niet het gevoel hebt dat het erg druk is. Een hapje en een drankje werd verzorgd door het Theater en er was een hoop man in de weer in de vorm van; mensen met schietlijsten/folder, politie en mensen die het verkeer regelde. Ik heb een goede demo gezien, en mijn mening over sommige dingen zijn toch wel veranderd, altijd mooi :)

De toppers van de avond vond ik; Silver Salute, Treasure Island, Gorgeous, Investigate, Space Shooters, Sound Barrier en de Megaboost.

En natuurlijk alle fluitbakken, die waren super :bonk:

Na afloop nog even na staan praten (of luisteren) naar de verhalen van Tony over Rotello :) Toen we terug naar de auto liepen had ik het gevoel dat ik op mn stompjes liep, jezus wat was het koud :p

Ik kon er helaas niet bijzijn, maar wil wel iedereen bedanken voor de fantastische films! Zit er vollop van te genieten hier:D

Alle filmers heel erg bedankt voor de films!

Ook weer een prachtige finale zeg! Is hier ook een 'schietlijst' of iets dergelijks van? Of werden alleen producten in de finale geschoten die ook los op de demo werden geschoten? Zie wel een aantal toppers in die finale zitten namelijk :)

Alle filmers heel erg bedankt voor de films!

Ook weer een prachtige finale zeg! Is hier ook een 'schietlijst' of iets dergelijks van? Of werden alleen producten in de finale geschoten die ook los op de demo werden geschoten? Zie wel een aantal toppers in die finale zitten namelijk :)

Alle producten die in de finale zijn verwerkt, zijn ook in de demo zelf geschoten :)

Het was inderdaad een goede demo, lekker koud en een prachtige lokatie om een demo te schieten.
Wat de fluitbakken betreft staat hierboven al eea, of wat iemand bij ons in de groep opmerkte: "een demo van de Rijswijkse fluitcakehal"....

Dat was sarcastisch bedoeld..

De hoeveelheid fluitcakes was veel te veel. Dan kwam er weer een 864 shots fluitcake, wat leek op een 9453 schots fluitcake, wat gingen die dingen traag zeg :p

Haha, dat viel ons ook al op ja, als je de demo met 3 woorden moet omschrijven:

Crackling, fluitbakken, mist

Maar t was wel weer leuk zoals elk jaar :D

Dat was sarcastisch bedoeld..

De hoeveelheid fluitcakes was veel te veel. Dan kwam er weer een 864 shots fluitcake, wat leek op een 9453 schots fluitcake, wat gingen die dingen traag zeg :p

Hoog irritatiegehalte. Dat telt ook mee. Vooral voor in de ochtend, 1x aansteken en dan lekker rustig kijken. Minder geschikt voor in de avond en nacht, maar kan mij voorstellen dat de gemiddelde consument (zoals mijn ouwe) een lange bak meer het geld waard vind dan één met bloedhoog tempo

Welke cake schiet rond 3:35 van die prachtige kleuren?:shocked:

Edit: Ik denk Earthquake van Bon.

Laatst bewerkt:
Heerlijke demo weer! Oliebollen, gluhwein, schitterende producten en een echte vuurwerksfeer. Opvallende en leuke producten vond ik de Treasure Island, Sound Barrier, Wodka Blue, Miracle, Investigate, Freedom, Blue for You, Rainbow en nog een stel die me later weer te binnen schieten!

Back
Bovenaan