De laatste keer..

Eigenlijk vier ik het de laatste paar jaar al alsof het het laatste jaar is. Waar ik me vooral mee bezig wil houden is gedurende de hele avond relaxt dingen te stoken. Fonteinen, cakes, wat compounds, lekker door stoken. Want dat gaat straks niet meer met een verbod. Ik ben er bang voor dat als ik tijdens een verbod de hele avond aan het stoken ben voor de deur, dat iemand dan de politie belt. Dan is het allemaal voorbij.
Wat wel gaat, is gewoon om 12 uur een reeks compounds stoken. Dan ben je 10 tot 15 minuten bezig, net zoals een heleboel mensen tegelijk, en is de pakkans heel klein. Dat gaat de komende jaren niet veranderen denk ik.

Eigenlijk vier ik het de laatste paar jaar al alsof het het laatste jaar is. Waar ik me vooral mee bezig wil houden is gedurende de hele avond relaxt dingen te stoken. Fonteinen, cakes, wat compounds, lekker door stoken. Want dat gaat straks niet meer met een verbod. Ik ben er bang voor dat als ik tijdens een verbod de hele avond aan het stoken ben voor de deur, dat iemand dan de politie belt. Dan is het allemaal voorbij.
Wat wel gaat, is gewoon om 12 uur een reeks compounds stoken. Dan ben je 10 tot 15 minuten bezig, net zoals een heleboel mensen tegelijk, en is de pakkans heel klein. Dat gaat de komende jaren niet veranderen denk ik.
Je slaat de spijker op zijn kop. Rustig voor je deur genieten van je vuurwerk gedurende de hele avond wordt bij een verbod een te groot risico.

Je slaat de spijker op zijn kop. Rustig voor je deur genieten van je vuurwerk gedurende de hele avond wordt bij een verbod een te groot risico.
Idd, de pakkans als je met wat (voorheen legaal) F2 vuurwerk voor je deur staat zal best groot zijn. Er is geen sprake van enige dreiging dus daar durft zelfs de Playmobil politie wel op af te gaan. Als je niet gepakt wil worden kun je dus beter een menigte in een grote stad opzoeken om hulpverleners met zwaar vuurwerk en stenen te bekogelen of ga gezellig wat auto's in de brand steken of zo, de praktijk wijst al jaren uit dat de pakkans, ondanks een lokaal vuurwerkverbod, nagenoeg nul is. Al pretenderen sommigen dat al dat soort problemen opgelost zijn als je voor je voordeur geen F2 meer af mag steken :bonk:

Ik zit qua verkeer behoorlijk ongunstig daar mn stookplek net naast een beetje drukke doorgaande weg is richting centrum. Dus normaal stook ik niet vanaf 1800.

Dit jaar gaat er iig elk uur wat moois de lucht in. Fuck it.

Tsja, die laatste keer… Ik merk dat ik hierdoor wel veel meer met vuurwerk bezig ben nu in de zomer dan eerst. Vaak gaat in januari de knop om en dan pas als de dagen weer korter worden en de blaadjes geel zo in oktober wordt mijn vuurwerkhart weer wakker en beginnen de kriebels. En meestal ga ik ook dan pas nadenken over de collectie. Ik hoor het je denken, ik heb inderdaad ruzie met mijn geld…

Maar dit jaar is alles anders. Door het naderende einde van deze schitterende traditie ben ik er nu veel vroeger in het jaar al mee bezig. De voorpret kan mij nu niet lang genoeg zijn en ‘gelukkig’ is 31 december nog heeeeeel ver weg. Zelfs al enkele bestellingen gedaan. Voor de doorgewinterde freak is in juni bestellen niet heel indrukwekkend maar voor mij persoonlijk nieuw en ook wel eens leuk om meegemaakt te hebben. Lekker met 30 graden en korte broek vuurwerkfilmpjes kijken. Nog 199 dagen maximaal genieten. :thumbsup:

Echte kriebels zijn er nog niet, daarvoor ontbreken de donkere dagen, de herfststormen en de oppoppende kerstverlichting in het straatbeeld, maar wel leuk om er nu al mee bezig te zijn als je even niets te doen hebt.

Echte kriebels zijn er nog niet, daarvoor ontbreken de donkere dagen, de herfststormen en de oppoppende kerstverlichting in het straatbeeld, maar wel leuk om er nu al mee bezig te zijn als je even niets te doen hebt.
Vannacht een onweersstorm gehad in Luxemburg waar de gemiddelde herfststorm nog een puntje aan kan zuigen... Dus het kàn wel..
Donkere dagen dan weer niet, goede zonnebril op, komt in de buurt en kerstverlichting kun je zelf fixen 😅

Beetje sfeer maken kan nooit kwaad.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan