De laatste keer..

Dit jaar zal voor mij het laatste jaar zijn dat ik groots uitpak. Voor de 2-3 jaar daarna nog een enkele box en een paar pijlen de lucht in en dan ik het wel klaar. Ik moet zeggen dat mijn vuurwerkvlammetje de laatste jaren al een stuk kleiner is geworden naarmate ik ouder wordt. Ik heb de mooiste jaren meegemaakt met vuurwerk en heb er volop van genoten. Ik vind het wel jammer voor de generaties na mij, dat hun niet hetzelfde kunnen beleven wat is wel heb gehad.

Ja hoor! Ze hebben het nu eindelijk bijna voor elkaar. De zure kutten en slappe lullen van het land hebben het bijna voor elkaar!

Een passie en fascinatie voor het vuurwerk die ik eigenlijk wel een hobby mag noemen, en voor heel veel andere mensen vreugde en brood op de plank zorgt, wordt door gedram en manipulatie door een stel engnekken bijna de nek omgedraait in dit land.

Ik zeg bijna. Want dat kleine rode bengaalse vlammetje in me houd toch hoop dat dit niet de laatste keer is.

Ik ben bijna 52 en oud en nieuw is al sinds dat ik 3/4 was altijd wel iets magisch waar Ik vanaf 1 januari alweer naar uitkeek hoe oud of jong ik ook was. Het feit dat dit nu van mij wordt afgepakt voelt alsof ik wordt gestraft voor wat anderen hebben gedaan.

En weet je wat het grappige is? DAT IS GODVERDOMME OOK GEWOON ZO!

Ervanuitgaand dat dit de laatste keer is iets wat ik eigenlijk nog niet kan geloven of bevatten.

Vorig jaar brak hier de tering uit in de straat door wat jong tyfustuig met hun f4 shit op straat. Het tuig hield zelfs auto's tegen op de doorgaande weg naar het centrum om hun ding te doen. Later bleek dat we ruim 20k aan schade hadden aan de flat. De politie stond erbij, keek ernaar en reed weg.

Mn vrouw heef die nacht ettelijke malen gezegd dat ze weg wil uit dit land.

Maar goed ik dwaal af.

Voor mij is het dit jaar alle remmen los. Er komen geen cakes maar alleen dozen met minimaal 25mm en de focus op 30mm.
Alle bakken waarvan ik een druppeltje kwijl van krijg in mn muil gaan er komen als zijnde een 'laatste saluut'.

Het ophalen en het sfeer snuiven bij de freakshops vorig jaar vond ik helemaal geweldig. En daarom wil en ga ik dit jaar ook een berg bijna 'iconische en legendarische' shops af in het zuiden en midden van het land gewoon omdat het kan.

Het zal waarschijnlijk de laatste keer nu zo zijn dat ik met mn hobby zo bezig kan zijn. Het praten erover, uitzoeken, ophalen etc etc. Maar het zal op zeker niet de laatste keer zijn dat er een lontje wordt afgestoken op de mooiste dag van het jaar zolang wij hier in dit oneerlijke land wonen.

Mooi, Waltr 🥲 geniet er iig van, volle bak loooossssss :handsup:

Idioot dat politie zo hun taak verzuimt, als ik niet beter wist zou ik zeggen alsof ze er op uit zijn; ze krijgen de bevoegdheid gewoonweg niet...

Idd lijden de velen weer onder de weinigen; de raddraaiers, en de wereldvreemde bestuurders. Hegemonie van de minderheid.

Het wordt nog één keer maximaal genieten, zoals ik dat eigenlijk altijd gedaan heb. De gas, eh... geldkraan gaat nog een keertje vol open. We gaan er natuurlijk met een knaller uit. Ik ben blij dat ik sinds corona ieder jaar al gevierd heb alsof het de laatste zou zijn. Ook het besluit om alles vast te leggen op beeld geeft mij in ieder geval de berusting dat de traditie vanuit mijn oogpunt voor altijd vastgelegd is.

En na dit jaar? We gaan het wel zien. Ik ga mij er nu in ieder geval nog niet druk om maken, want dat leidt alleen maar af van het genieten dit jaar.

Van uitgaande dat dit het laatste jaar is waarbij we mogen genieten van consumentenvuurwerk ga ik een " 🎆final feestje🎆" neerzetten.

Waarbij ik doorgaans een budget heb van +-1k zal het nu +-1.5 k worden waarbij kwaliteit de voorkeur geniet boven aantallen.
Dus dikke compounds stuk of 6 om 00:00uur
(Willow Mayhem, Ocean of lights, Elegance, Extraordinary, 2x Royal Match samen met paar Cairo cracklings).
Om vervolgens om exact 01:55uur voor de haters lelijke fluitbakken en knalcakes te ontsteken.

In de vooravond losse cakes en fontijnen en genieten van de vuurton, drankje en familie.

Het laatste jaar waarbij we nog 1x op zoek mogen naar de parels voor een zo aantrekkelijk mogelijke prijs (voorpret), echter nu mag het meer kosten.

De winkeliers zullen denk ik top gaan verkopen, ik verwacht ruim 200 miljoen omzet de orders zijn nu al bij winkeliers fors groter en meer dan andere jaren.
Heel veel extra ingekocht is er niet of er moet een teruglever optie worden afgesproken doorgaans niet het geval.
Ik verwacht dan ook beste leegverkopen.

Nu hopen op goed weer🤌🙏alstublieft na die KUT-wind van afgelopen jaar.

Bij een verbod is de lol er voor mij af m.b.t afsteken vuurwerk in de straat, de verrader slaapt nooit en geen zin in terecht gezeik van de buurman want tja tis immers verboden.

Wel denk ik dat vanaf mijn fietsje ga strooien met 🐍 puur voor de haters, puur voor die etters die dit verbod mogelijk hebben gemaakt, puur om te laten zien dat we klaar zijn met de betutteling.
Ik heb er geen medelijden mee wanneer dadelijk de bushaltes etc. In de fik vliegt etc. Lijden mogen ze wat mij betreft, PUUR omdat wij als liefhebbers ook lijden.🔥 Vuur moet je met vuur 🔥betreiden in dit land, wat is dit land toch door en door verrot geworden🤮😪.

Omdat ik dus nog 1x flink en op een verantwoordelijke manier wil vlammen moet ik extra rekening houden met de opslag, wil me houden aan de 25kilo regel en zal het elders verdeeld opslaan, denk hier zelf ook om boys! De (Linkse Ratten) verraders slapen nooit.

Voor nu nog 1x genieten dus, daarna TERREUR in de Eurs👂🤌.

Fijne Paasdagen, geniet ervan zolang het kan/mag 😉

.............

Wel denk ik dat vanaf mijn fietsje ga strooien met 🐍 puur voor de haters, puur voor die etters die dit verbod mogelijk hebben gemaakt, puur om te laten zien dat we klaar zijn met de betutteling.
Ik heb er geen medelijden mee wanneer dadelijk de bushaltes etc. In de fik vliegt etc. Lijden mogen ze wat mij betreft, PUUR omdat wij als liefhebbers ook lijden.🔥 Vuur moet je met vuur 🔥betreiden in dit land, wat is dit land toch door en door verrot geworden🤮😪.

......
Nee dat gaat je veel brengen joh

Van uitgaande dat dit het laatste jaar is waarbij we mogen genieten van consumentenvuurwerk ga ik een " 🎆final feestje🎆" neerzetten.

Waarbij ik doorgaans een budget heb van +-1k zal het nu +-1.5 k worden waarbij kwaliteit de voorkeur geniet boven aantallen.
Dus dikke compounds stuk of 6 om 00:00uur
(Willow Mayhem, Ocean of lights, Elegance, Extraordinary, 2x Royal Match samen met paar Cairo cracklings).
Om vervolgens om exact 01:55uur voor de haters lelijke fluitbakken en knalcakes te ontsteken.

In de vooravond losse cakes en fontijnen en genieten van de vuurton, drankje en familie.

Het laatste jaar waarbij we nog 1x op zoek mogen naar de parels voor een zo aantrekkelijk mogelijke prijs (voorpret), echter nu mag het meer kosten.

De winkeliers zullen denk ik top gaan verkopen, ik verwacht ruim 200 miljoen omzet de orders zijn nu al bij winkeliers fors groter en meer dan andere jaren.
Heel veel extra ingekocht is er niet of er moet een teruglever optie worden afgesproken doorgaans niet het geval.
Ik verwacht dan ook beste leegverkopen.

Nu hopen op goed weer🤌🙏alstublieft na die KUT-wind van afgelopen jaar.

Bij een verbod is de lol er voor mij af m.b.t afsteken vuurwerk in de straat, de verrader slaapt nooit en geen zin in terecht gezeik van de buurman want tja tis immers verboden.

Omdat ik dus nog 1x flink en op een verantwoordelijke manier wil vlammen moet ik extra rekening houden met de opslag, wil me houden aan de 25kilo regel en zal het elders verdeeld opslaan, denk hier zelf ook om boys! De (Linkse Ratten) verraders slapen nooit.

Voor nu nog 1x genieten dus, daarna TERREUR in de Eurs👂🤌.

Fijne Paasdagen, geniet ervan zolang het kan/mag 😉
Nou gezien de grammatica, geeft het niveau wel weer aan.

Ik heb gewoon het gevoel dat we nog zeker 2 jaar kunnen genieten, maar we gaan het vanzelf zien, houd toch hoop.
Zolang we nog kunnen is het kwaliteit boven kwantiteit, even nog genieten van al het moois, maar het allermooiste is de aanloop er naartoe. Dus volgas genieten van de countdown, het toeleven naar de verkoopdagen, zoveel mogelijk sfeer meepakken in de winkels en er een mooi feest van maken zoals het hoort met die prachtige traditie.

had afgelopen jaarwisseling al voor ruim 2500 euro aan vuurwerk gekocht (wat voor mij echt veel is) als middelvinger naar het eerste afsteekverbod hier in utrecht maar ben bang dat het dit jaar zeker niet minder gaat worden ,al ben ik wel bang dat de importeurs/winkels er ook weer misbruik van gaan maken over onze rug als jarenlange klanten dmv te hoge prijzen ,en ja noem me een pessimist of is het gewoon levenswijsheid maar zie nu al in onze regio de zogenaamde "freackprijzen/aanbiedingen" elke week met 10/15 euro per compound stijgen ?? en waarom ??? als je als branche een statement wil maken zou ik eerlijk gezegd juist dit jaar allemaal wat marge inleveren en het vuurwerk zo goedkoop mogelijk (als verantwoord tov de bedrijfsvoering) op de markt zetten ,stel je toch voor een verdubbeling vd omzet aan verkocht vuurwerk dat zou toch het beste signaal zijn naar de politiek dat nederland gewoon zijn traditie wilt behouden ,en als politie en justitie zich dan ook eens echt richt en handhaaft op degene die wat mij betreft gewoon te weinig hersen capaciteit hebben om überhaupt vrij los te lopen op oud en nieuw en die alles verpesten voor het grootste deel vd bevolking dan kan het zo nog maar eens niet het laatste jaar worden ,het kabinet brokkelt al langzaam af dus dat gaat iig de goede kant op mbt dit punt !!!

Ik heb gewoon het gevoel dat we nog zeker 2 jaar kunnen genieten, maar we gaan het vanzelf zien, houd toch hoop.
Zolang we nog kunnen is het kwaliteit boven kwantiteit, even nog genieten van al het moois, maar het allermooiste is de aanloop er naartoe. Dus volgas genieten van de countdown, het toeleven naar de verkoopdagen, zoveel mogelijk sfeer meepakken in de winkels en er een mooi feest van maken zoals het hoort met die prachtige traditie.
Ik ga hier helemaal in mee.. Dit jaar nog maximaal genieten maar verwacht dat het volgend jaar ook nog niet zomaar in kannen en kruiken is.. Fingers crossed..

En anders zoeken we alternatieven.. Wat opa ook zegt, stoppen doen we niet!

Ik ga hier helemaal in mee.. Dit jaar nog maximaal genieten maar verwacht dat het volgend jaar ook nog niet zomaar in kannen en kruiken is.. Fingers crossed..

En anders zoeken we alternatieven.. Wat opa ook zegt, stoppen doen we niet!
Gaskanon derbij en knappen💪

Ik ga er niet meer extra budget aan spenderen als wat ik normaal elk jaar doe. Mits er ergens een ultra dikke actie te halen valt maar dat heb ik al 3 jaar niet gezien. Gewoon alles op stoken en dan zie ik het jaar wel of er nog wat te halen valt ergens.....

Anderzijds met het opsparen is het ook tricky. Je zou maar eens bij het verbod gepakt worden omdat je een paar simpele F2 cakjes en blokjes hebt van de jaren ervoor. Zware straf voor een paar 20mm cakjes man man man..

Ik ga er niet meer extra budget aan spenderen als wat ik normaal elk jaar doe. Mits er ergens een ultra dikke actie te halen valt maar dat heb ik al 3 jaar niet gezien. Gewoon alles op stoken en dan zie ik het jaar wel of er nog wat te halen valt ergens.....

Anderzijds met het opsparen is het ook tricky. Je zou maar eens bij het verbod gepakt worden omdat je een paar simpele F2 cakjes en blokjes hebt van de jaren ervoor. Zware straf voor een paar 20mm cakjes man man man..
Tsja, dan sta je straks met sterretjes en trektouwtjes oud en nieuw te vieren. Blijft jouw keuze. Kijk eens naar andere landen met een verbod, daar wordt ook nog steeds afgestoken... alle politie activiteiten zullen de komende jaren naar de grote steden toe moeten gaan ben ik bang. Ze gaan een verbod never nooit kunnen handhaven...

Back
Bovenaan