De Chinese Rol...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand even zijn mening geven want zit erg te twijfelen en heb er totaal geen ervaring mee.

Het gaat om:
- Connector van alpeco 100k (4 rollen met eindbom inklikbaar, 65.00)
- Z34 100k rol (3 rollen inklikbaar, 70.00)
- T809 100k rol (niet inklikbaar, 75.00)

En nog een vraagje is de kwaliteit/lengte en alles hetzelfde tussen de Chinese rollen van Zena en die van Alpeco?

De laatste versie waar je het over hebt is, zoals Di Resta al zegt, niet meer te koop.
De 3 lossen rollen die je aan elkaar kan klikken zijn volgens mij wel nog te koop (ik kan het mishebben).

Ik zelf vind de rol van Zena het best, omdat hij bij mij tenminste beter doorliep dan de rollen van Alpeco.

Bij Zena zijn het trouwens ook maar 3 rollen en bij Alpeco 4, dus is het minder werk om ze aan elkaar te doen :D

Hartstikke bedankt voor je uitleg Ruben, ik zal dan nog even wachten met een 100k rol, misschien dat ik er in Oktober ongeveer over na ga denken dan koop ik nu wel de kleinere versie's!

huh ik snap het even niet welke is er nu niet te koop bij zena de klikbare versie of de NIET klikbare versie?

- Versie A de 100.000 aan een word niet verkocht
- Versie B de 100.000 in 3 delen op een rol (klikversie)word niet verkocht
- Versie C de 100.000 in 3 rollen apart (klikversie) word wel verkocht

- Versie A de 100.000 aan een word niet verkocht
- Versie B de 100.000 in 3 delen op een rol (klikversie)word niet verkocht
- Versie C de 100.000 in 3 rollen apart (klikversie) word wel verkocht

Inderdaad, dat bedoel ik.
De versie op een rol mag al een poosje niet meer verkocht worden (alleen maar met kvk), maar AFCA bedoelde volgens mij de drie delen op 1 rol, die bij Zena (www.vuurwerkbelgie.com) ook de T809 wordt genoemd.

Klik voor vergrootte afbeelding

De bovenstaande Chinese Rol is de RZ34, alleen bestaat deze nu uit 3 losse rollen in plaats van 4. Deze word nog wel verkocht bij Original/ Zena en Harry Loots te Baarle.

Klik voor vergrootte afbeelding

De bovenstaande Chinese Rol is de Z34a. Deze word niet meer verkocht bij Original/ Zena. De aangewezen stukken tonen de doorverbintlonten die niet worden goedgekeurd.

Dat voor de duidelijkheid.

ik zit nu al langere tijd met deze vraag in mn hoofd maar vergeet deze telkens te vragen , dan hier de vraag maar : Waarom gaat een mat langzamer als die word opgehangen ipv ligend ????

Dit is heel simpel te verklaren wanneer je een chinese rol plat legt, heeft de mat meer evenwicht. Het schietsnel gaat sneller waardoor de vonken de rest van het schietlont ook in brand steken. Hierdoor gaat een mat veel sneller en is hij ook sneller afgelopen

Sommige mensen vinden dit sonde en hangen een mat op, zodat ze langer van hun chinese rol kunnen genieten

Persoonlijk ben ik meer van het geweld, en leg dan ook bijna altijd mijn matten op de grond

Die matten op de fotos van di resta zien er grappig uit, leuke vorm:)

Laatst bewerkt:
T&J, mijn foto's komen van de site van Harry Loots vandaan. Ze zijn een beetje vervormd inderdaad maar ik ken met zekerheid zeggen dat deze matten allemaal een ronde vorm hebben hehe. Klik maar ook op de foto's dan krijg je een vergrootte afbeelding die normaal gelaten zijn waarop de matten ook normaal staan.

En bedankt voor de film. Wat een lekker tempo!

Ik heb heel veel gezocht maar ik kan niet vinden wat de formaat is van een karton10.000 schots chinese rol.
Kan iemand me hier misschien verder bij helpen?
En zijn de 10.000 schots chinese rollen van original en bonbridge etc. allemaal hetzelfde (zelfde kwaliteit lengte etc.)?

Ik heb al 2 foto's gekregen van Ward, foto's zijn van mafkaas op www.vuurwerkbelgie.com
Zo kan ik een beetje zien hoe groot de doos is.

Bij alpeco is een doosje per 2: 45 X 22.5 x 14cm
Als de rollen van original hetzelfde zijn is de formaat van een karton: 45 X 22.5 x 70cm

Klopt dit?

Het formaat van de 10k is zeker in overeenstemming met elkaar, van een dergelijk formaat zou je uit kunnen gaan, maar houd rekening met wat cm's speling. :wink:

:bye:

Die heeeele lange rollen zijn toch niks aan...zonde van je geld om daar 5 minuten lang na te luisteren na 2 minuten gaat het je wel vervelen. Je kunt beter veel geweld binnen anderhalf minuut beperken dat is veel leuker.

Die heeeele lange rollen zijn toch niks aan...zonde van je geld om daar 5 minuten lang na te luisteren na 2 minuten gaat het je wel vervelen. Je kunt beter veel geweld binnen anderhalf minuut beperken dat is veel leuker.

Ieder zijn smaak ;) er zijn mensen die willen langer knallen en mensen die kort maar krachtig willen. Er zijn niet voor niets verschillende rollen op de markt gebracht ;)

Chinese Rol

Een Chinese Rol of 100.000 klapper is een grote mat of ratelband. De originele Chinese Rollen zijn verboden in Nederland, sinds 2006 zijn er in Nederland echter wel legale Chinese Rollen te koop.
Chinese Rollen bestaan meestal uit grote en kleine rotjes en worden verkocht als opgerolde matten en dankt daaraan zijn naam. Er zijn twee soorten:

De Chinese Rol met flashkruid, in Nederland verboden;
De Chinese Rol met buskruit, legaal te koop in Nederland.

De Chinese Rol met flashkruid
Dit vuurwerk is verboden in Nederland omdat er flashkruid in zit (mag in Nederland niet gebruikt worden in vuurwerk), omdat ze harder knallen dan de maximum 156 decibel en omdat er rotjes uit zouden kunnen vliegen. Over het algemeen gebeurt dit weinig en als er voldoende afstand bewaard wordt (ongeveer 10 meter) is de kans op ongelukken klein. In België en Duitsland zijn ze wel te koop en veel Nederlanders gaan dan ook de grens over om ze daar te kopen. Dit is natuurlijk ook verboden. De meest verkochte Chinese Rollen bestaan uit kleine rotjes en zo nu en dan grote rotjes. Er zijn Chinese Rollen met en zonder eindbom, de eindbom bestaat uit grote knallers die tegelijk afgaan.

De naam van Chinese Rollen zijn misleidend, zo zitten er veel minder rotjes in dan de naam doet vermoeden. Bijvoorbeeld een 100.000 klapper bestaat bijvoorbeeld maar uit ongeveer 3300 kleine rotjes en 350 grote.

Weigeraars
Als de Chinese Rol uitgeknald is, blijven er vaak weigeraars liggen. Deze weigeraars met een aansteker of aansteeklont aansteken is ZEER GEVAARLIJK! De grote rotjes knallen op zijn minst even hard als een thundercracker en de grijze lontjes zijn vaak zeer kort en gaan binnen een 1/10 seconde af, het logische gevolg is dan één of meer afgerukte vinger(s) en kapotte trommelvliezen. Wie ze wel zonodig moet afsteken, kan er het beste een opengebroken astronaut (een vuurspuwer)voorleggen en die aansteken. Op deze manier heb je de tijd om weg te komen.

Grootte
De grootte van een Chines Rol kan variëren. De kleinste zijn 3.000 klapper, verder zijn er 5.000-, 10.000-, 20.000-, 30.000*-, 50.000-, 100.000**-, 200.000-, 300.000-, 500.000-, en 1.000.000 klappers. Ook komen er sporadisch weleens nog grotere rollen voor, deze hebben enorme afmetingen. Zo weegt een 1.000.000 klapper al snel zo'n 120 kilogram en meet 2 x 2 meter! Om de wetgeving te omzeilen worden er rollen verkocht die d.m.v. een kliksysteem aaneengeschakeld kunnen worden zodat je toch nog grotere rollen kunt maken.

* Grootste rol die in België te koop is voor particulieren zonder Kamer van Koophandel inschrijving.
** Grootste rol die in België te koop is voor niet-particulieren met Kamer van Koophandel inschrijving. Grotere rollen mogen officieel niet meer verkocht worden in België

Prijs
3.000 klapper: € 4,-
5.000 klapper: € 5,-
10.000 klapper: € 10,-
20.000 klapper: € 21,-
30.000 klapper: € 28,-
50.000 klapper: € 45,-
100.000 klapper: € 75,-
Grotere rollen zijn niet meer in de winkel te koop.

Hindoerol
Een hindoerol is ook een Chinese Rol, maar deze bestaat alleen uit grote rotjes en knalt dus extra hard.

De Chinese Rol met buskruit
In een poging van de Nederlandse overheid om de illegale handel tegen te gaan, is besloten om Chinese Rollen ook in Nederland "legaal" te maken. Dit is echter een wassen neus. De Chinese Rollen die in Nederlandse winkels te koop zijn mogen geen flashkruid bevatten, maar buskruid of zwartkruid. Dit knalt veel minder hard. Het zijn slappe aftreksels van de echte Chinese Rollen en zijn daarbij in verhouding ook nog eens veel duurder.

Bron:
http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/feestdagen/12069-chinese-rol-vuurwerk.html

Laatst bewerkt door een moderator:
3k, is zo'n matje in zo'n kartonnen houder als ik me niet vergis?!

En bij de uitleg van de hindoe rol staat dat het de grote knallers betreft, wat natuurlijk de kleine moet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan