De Chainthunder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vond ze dit jaar toch wat minder goed van Bonbrigde. Heb er meerdere mee mogen maken, zowel neergelegd als opgehangen en zelfs onafgerold, maar alle keren kwam het niet tot het geweld dat ik gewend was. Daarbij viel mij op dat de lusjes niet goed vastgemaakt waren, ophangen bleek niet zo makkelijk doordat ze eraf vielen, maar er was zelfs 1 mat welke niet geweven was, dus alle nitraatjes vielen er gewoon vanaf....

Ik ben benieuwd of er meerdere zijn met deze ervaringen, wellicht dat er wat aan gedaan zal moeten en kan worden?

Tempo was inderdaad vele malen lager dan de voorgaande jaren. De vonkoverslag was daarentegen weer minder. Misschien dat het daar ook aan heeft gelegen, dan springen de matten minder snel over en heb je eenvoudigweg minder geweld.

Ik vond ze dit jaar toch wat minder goed van Bonbrigde. Heb er meerdere mee mogen maken, zowel neergelegd als opgehangen en zelfs onafgerold, maar alle keren kwam het niet tot het geweld dat ik gewend was. Daarbij viel mij op dat de lusjes niet goed vastgemaakt waren, ophangen bleek niet zo makkelijk doordat ze eraf vielen, maar er was zelfs 1 mat welke niet geweven was, dus alle nitraatjes vielen er gewoon vanaf....

Ik ben benieuwd of er meerdere zijn met deze ervaringen, wellicht dat er wat aan gedaan zal moeten en kan worden?

ik heb er zelf meerdere meegemaakt dit jaar en naar mijn heugen was er maar 1 mat die uit ging (meerde keren helaas). de rest van de matten knalde op een lekker tempo en met aardig wat geweld, naar mijn mening. Ook waren ze netjes verpakt en allemaal goed verbonden en de lusjes makkelijk te verwijderen. Ik heb daarentegen geen ervaring met de matten van t jaar ervoor, dus over enig verschil hier tussen kan ik niet meedingen. Maar over t algemeen is mijn ervaring van de CT500 van bonbridge dit jaar goed:)

Heb nog nooit gekloot gehad met de chainthunders van alpeco...
Vorig jaar gingen ze wel ietse rapper maar ook dit jaar vind ik het tempo zeker niet slecht...
Bij mij ging zelfs een vochtige rol gewoon zonder haperingen in een keer door...
Zeker kwaliteitsspul naar mijn mening...

IK had dit jaar 3x2x CT 100 sh. van bonbridge, en was toch vergeten hoe ze gingen,
:shocked: wat een geweld zeg :shocked:

nouja, heel de straat stond met de handjes op de oortjes :D, toen wist ik dat ik het wbeer goed gedaan had dit jaar :).

De Bonbridge Chainthunder 500 zit opgevouwen in de verpakking. De Hong Deng Long 500 PCS Cracker zit opgerold in de doos. Vandaar zijn opmerking over de opgevouwen versie in plaats van opgerold. Dat verschilt tussen de twee grote merken Nitraatmatten (zoals wat jij ongetwijveld wel wist Firespree maar jij er gewoon een 'makkie' van maakt om even na te denken.)

De Bonbridge Chainthunder 500 is een Nitraatmat.
De Hong Deng Long 500PCS Cracker is een Nitraatmat.
De Original Celebration is een Nitraatmat.

Valt allemaal onder dezelfde catogorie: Nitraatmatten.

Hierna gaan we maar weer ontopic....
Dan moet ie het een nitraatmat noemen en dan de soort...
Chainthunder is een chainthunder.....:biertje:
Als je het nog niet kan hebben stuur je maar een pm :p

Ontopic

Ik sluit mij aan bij Firespree. De chainthunder is geen celebration cracker, hong deng long cracker of wat dan ook.
Maar om dat verschil te kunnen begrijpen, moet je diverse vormen nitraatmatten gezien/meegemaakt hebben.

Qua knal doet het niet veel voor elkaar onder, maar de kwaliteit van de mat zelf is een ander verhaal. Zodra je een Bonbridge CT uit de verpakking haalt, blijft deze netjes. Deze gaat niet achterlijk draaien om zijn eigen lont en is netjes neer te leggen. De Celebration Cracker haal je uit de verpakking en de kans is al groot dat deze gebroken is. Daarnaast draait deze mat om het eigen lont heen, vallen de rotjes eraf en is deze niet netjes meer neer te leggen, als je dit al eens gezien hebt, dan pas kan je met duidelijkheid stellen dat de Chainthunder of eigenlijk Chinathunder bij Bonbridge hoort. Deze matten zijn de enige echte. De rest is maar een aftreksel en mag gewoon dien ten gevolgen die naam niet hebben.

Vergelijk het maar met kleding kopen in Turkije. Koop je daar een goedkoop shirt met een Nike logo erop geborduurt, dan is het nog steeds geen shirt van Nike. En dus geen Nike shirtje.

Edit: ik heb even wat typfouten eruit gehaald

Laatst bewerkt door een moderator:
Had hem dit jaar ook,, wat een geweld,, Ik werd er gew0on "geil" van:bonk:

Ik had hem afgestoken zoals het ook in de verpakking zat,, WAt is eigenlijk btr zo als ik het deed of gewoon helemaal uitrollen of ophangen..?

Had hem dit jaar ook,, wat een geweld,, Ik werd er gew0on "geil" van:bonk:

Ik had hem afgestoken zoals het ook in de verpakking zat,, WAt is eigenlijk btr zo als ik het deed of gewoon helemaal uitrollen of ophangen..?

Het is beter als je die Br33z4H taal van je thuis laat en lekker normaal schrijft.

Maar over de chainthunder; als je hem afsteekt zoals die in de verpakking zit (opgerolt) heb je heel veel geweld voor een hele korte tijd, wat ik een beetje zonde vind.

Als je hem uitrolt gaat die nog steeds snel, alleen duurt die (veel) langer dan als je hem opgerolt laat zitten, mijn voorkeur.

Ophangen is de manier als je er het langs van wilt genieten. Hij zal langszamer met minder geweld dan de vorige 2 methodes afgaan.

Van alle manieren zijn wel filmpjes te vinden op dit forum, eventjes zoeken dus...:wink:

Chainthunder gaat harder dan de Hindoe rollen.

De Chainthunder en Hindoe rollen hebben beiden gelijke knallen, alleen gaat die van de Chainthunder harder. Vergeleken met de Chinese rollen gaat de Hindoe constanter, dat komt doordat de Chinese rollen kleine en grote knallers hebben en de Hindoe en Chainthunder een de zelfde soort.

Zou je geweld willen zou ik zeker voor de Chainthunder gaan, dan de Hindoe en als laatst zou ik voor de Chinese rol kiezen. Voor meer over de Hindoe rollen zie topic, enkele zijn enkelgelaagd, andere weer dubbel, dat maakt ook een groot verschil uit.

Vind het ook een lekkere mat die CT 500 .
Mijn buren hadden er dit jaar 3 van en aan elkaar geknoopt .
Maar na 15-20 sec was het al weer over , en dat voor 75 euro.
Mij iets te duur .

:bye:

Vind het ook een lekkere mat die CT 500 .
Mijn buren hadden er dit jaar 3 van en aan elkaar geknoopt .
Maar na 15-20 sec was het al weer over , en dat voor 75 euro.
Mij iets te duur .

:bye:

Maar dat is juist het toffe van Chainthunders dat het harde knallen geeft en in een snelle tempo, het is maar van wat voor matten of rollen je houd.
Ik heb echt 25 euro over voor zo'n mat, het is echt een geweld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan