De Chainthunder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit mag toch eigenlijk niet, want ik zou denken dat alpeco of sinomax gewoon een claim heeft op de bonbridge producten en dat je het dan niet mag namaken.:shocked:
Het ontwerp is van bonbridge namelijk

Dat is hetzelfde als een coca cola fles verkopen, met precies dezelfde wikkel en de inhoud anders. Dit mag dan toch niet.

De verpakking is niet hetzelfde. Hij lijkt er gewoon op.

Dus het mag wel?

Er staat een ander merk op en een andere benaming, dat maakt het al een uniek product. Zolang het nagemaakte product zich niet presenteert als ChinaThunder van het merk Bonbridge, is er niets aan de hand.

Alpeco verkoopt toch ook chinese rollen die op alle punten exact hetzelfde uitzien als de originele Horse Brand / White Horse rollen? Enkel het logo en merk is veranderd.

Wel vind ik het persoonlijk misleidend dat Wimmers in de verkoop vitrine de originele ChinaThunder gebruikt als showmodel.

De chainthunders zijn wel echt hard!
Ik heb alleen die van 240(volgensmij) gehad, zijn echt hard zou wel eens een 500 willen hebben...
Deze mat lijkt er ook erg op, werd eerst een nitraatmat 10.00 genoemd, maar omdat hij zachter is en het er geen 10.000 waren, een andere naam :)

Die heet nu de [R502]Mandarin 2000, en kost 37 euro ;)

Zitten 2000 knallers op, gevuld met zilverkruit.

Klein rekensommetje: 250gr kruit / 2000 knallers = 0.125gr per knaller.

Bij een chainthunder is dit 4x zoveel, namelijk 0.5 gr per knaller.

Om deze reden is deze mat niet echt een chainthunder, maar gewoon een zilverkruit mat :)

Zoals zena al eerder had vermeld en nu ook als verwacht op de prijslijst staat, komt er een 500 shots nitraatmat.
Ben benieuwd hoe deze eruit zal zien, hopelijk niet weer een of ander aftreksel van bonbridge kwa verpakking etc. ,maar komen ze met hun eigen ''versie'' daarvan.
Hopelijk is deze wat steviger in elkaar gevlochten als zijn kleine broertjes de 240 en de 60 shots en hangt er een lusje aan.
We wachten geduldig af...:rolleyes:

:bye:

De 500 shots versie van zena wordt niet in een doos/als strip geleverd, maar komt op rol.

Hoe het verder met de kwaliteit etc zit weet ik nog niet :P

De chainthunders van Bonbridge blijf ik toch wel beter vinden dan die van Original.

Daar kan ik je groot gelijk in geven; kwa stevigheid zijn ze stukken steviger gebonden, ook hangt er een lusje aan wat ikzelf behoorlijk prettig vind aangezien ik ze 9 van de 10 keer op hang, kwa knallen/herrie gaan ze naar mijn ervaring toch net iets harder als die van original, en voor het prijsverschil hoef je het ook niet te laten dus die keuze is voor de meeste gauw gemaakt...:)
Dat wil niet zeggen dat bijv. de 60 shots van OF niks is, voor mensen met een bijv. een kleiner budget zijn deze ook zeer goed te doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben het met je eens wat betreft lusjes en hoe t verbonden zit, dat zit bij de Bonbridge matten toch net ff wat beter.

Maar kwa knal vind ik ze even hard, dus daar hoef je t imo niet voor te laten :)

De chainthunders van Bonbridge blijf ik toch wel beter vinden dan die van Original.

Vind ik ook! Die van zena valt al half uitelkaar als je hem uitpakt, en bij mij bleven de helft van de knallertjes over nadat ik de ct 240 en 60 had afgestoken.Bij die van bonbridge was dit veel minder! Maar niks fouts tege zena ze knallen toch wel lekker!

De chainthunders zijn wel echt hard!
Ik heb alleen die van 240(volgensmij) gehad, zijn echt hard zou wel eens een 500 willen hebben...
Deze mat lijkt er ook erg op, werd eerst een nitraatmat 10.00 genoemd, maar omdat hij zachter is en het er geen 10.000 waren, een andere naam :)

Ja dat is een Mandarin 2000 (alias nitraatmat 10.000) die verkoopt Harry Loots nu ook kost 37 euro.

Die heet nu de [R502]Mandarin 2000, en kost 37 euro ;)

Zitten 2000 knallers op, gevuld met zilverkruit.

Klein rekensommetje: 250gr kruit / 2000 knallers = 0.125gr per knaller.

Bij een chainthunder is dit 4x zoveel, namelijk 0.5 gr per knaller.

Om deze reden is deze mat niet echt een chainthunder, maar gewoon een zilverkruit mat :)

Hey Fire Fox bedankt voor dat rekensommetje. De mandarin 2000 komt dus niet op m'n verlanglijstje.

Als je het om zou rekenen in prijs qua kruitverhoudingen dan zou de Mandarin 2000 ook gewoon 25 euro moeten kosten omdat die 4x zoveel rotjes heeft als de CT500 en precies 4xminder kruit per rotje bevat. De Mandarin is gewoon 12 euro te duur.

Op hangen van chainthunder 500

Op hangen van chainthunder 500

Als je een chainthunder 500 ophangt aan een lantarenpaal hoe ziet deze er uit de volgende morgen?? Wil geen ruzie met de rest van mijn straat:angry:

Is die dan beschadigd????

Nou een lantaarnpaal kan heel wat hebben hoor zal wel wat plekken erop hebben maar slopen zal je hem niet...
Handigere oplossing is zoals ik wel gezien heb bij andere:
Zo een keukentrap en daaraan een houten balk goed vastmaken en hier de mat aanvast maken..
Op die manier hangt je mat goed stevig en sloop je niet je keukentrap...
Er zijn nog heel veel andere mogelijkheden zoals ophangen aan je schuur of iets dergelijks je moet gewoon een beetje crea denken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan