De Chainthunder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze mat is zeker goed maar knalt de chainthunder harder dan de nitraatmatten van original of is het het zelfde?

Deze mat is zeker goed maar knalt de chainthunder harder dan de nitraatmatten van original of is het het zelfde?

De nitraatmat van Zena/Original is ook een chainthunder of bedoel je dat niet. Als je de kans had 1 van Alpeco meetenemen zou ik het doen in verband met de kwaliteit.

Dit wordt over het algemeen wel zo verklaard...
Ik weet dit niet uit ervaring want ken alleen de matten van alpeco en die zien er heel goed verzorgd uit..
Wel heb ik foto's gezien van de chains van Original en die zagen er niet altijd even heel en netjes uit..
Denk aan losse knallers en dergelijke...
Natuurlijk niet in het algemeen zo maar dat gebeurt wel es...
:bye:

Laatst bewerkt:
Dit wordt ove rhet algemeen wel zo verklaard...
Ik weet dit niet uit ervaring want ken alleen de matten van alpeco en die zien er heel goed verzorgd uit..
Wel heb ik foto's gezien van de chains van Original en die zagen er niet altijd even heel en netjes uit..
Denk aan losse knallers en dergelijke...
Natuurlijk niet in het algemeen zo maar dat gebeurt wel es...

Ooh je bedoeld die van zena aleen maar in papiertje zitten en zo dus sneeler kapot gaan dan die van alpeco want die zit mooi in een stevige doos? :rolleyes: :bye:

Sinds kort heeft Zena Belgie (Baarle en Olen) er een nieuwe Chainthunder bij. De nieuwe Chainthunder heeft 500 schoten en heeft daarmee een gelijk aantal knallen als de Bonbridge Chainthunder. Daarintegen heeft deze mat van het merk Hong Deng Long een langere lengte namelijk 3.10m en die van Bonbrigde 2.90m. De prijs is ook wat goedkoper namelijk 23 euro per stuk en bij afname van 3 stuks 60 euro, de Bonbrige variant kost gemiddeld 25 euro.

Nog wat foto's van de Z24A 500 schots nitraatmat.

Hier kun je zien dat er bloemetjes op de knallers staan afgebeeld.

Hier niet gerold maar opgevouwen zoals je wel vaker ziet bij nitraatmatten.

Lijkt een stuk groter zo.
De volgende foto's komen van het Vuurwerkbelgieforum met dank aan Sisser voor het plaatsen van de foto's.

chainthundercs6.jpg

De Chainthunder met 60 schoten afkomstig van Zena Vuurwerk in Baarle Hertog.

Ik heb de chainthunder 500 van alpeco gister binnen gekregen :D meteen al afgestoken en wat een oorlog op straat zeg :P Er ging ook een man helemaal schreeuwen, want hij dacht dat het militaire troepen waren bes wel minder eigenlijk waarschijnlijk nog door zijn trauma van de oorlog :sad: Maar ik ga er zeker nog 3 x 500 erbij kopen :D maar dan wel op andere plek afsteken natuurlijk :wink:

Militaire troepen? Kom op man dat is echt zwaar overdreven.

De nieuwe Chainthunder 500 schoten van Hong Deng Long is in ieder geval in mijn bezit. Ziet er goed uit zo opgrold in de verpakking.

Dit zit me toch ff een tijd Mateloos dwars hoor...

Zena verkoopt geen Chainthunders.. ze verkopen een 500 schotsmat.. het zoveelste gecopieerde product van Alpeco..

Ze willen het Chainthunder noemen om op het succes van Alpeco mee te kunnen varen. Maar bij mij weten heet die mat van Originals ( gelukkig!) anders.

keep it that way please!

Hooi,

Kan je me dan iets uitleggen?
Waarom staat er Chinathunder op de doos van Alpeco?
Want ik snap wel dat je van China - Chain kan maken..

Maar is dit door alpeco zelf of door de consumenten zo gekomen?

Sinds kort heeft Zena Belgie (Baarle en Olen) er een nieuwe Chainthunder bij. De nieuwe Chainthunder heeft 500 schoten en heeft daarmee een gelijk aantal knallen als de Bonbridge Chainthunder. Daarintegen heeft deze mat van het merk Hong Deng Long een langere lengte namelijk 3.10m en die van Bonbrigde 2.90m. De prijs is ook wat goedkoper namelijk 23 euro per stuk en bij afname van 3 stuks 60 euro, de Bonbrige variant kost gemiddeld 25 euro.

De volgende foto's komen van het Vuurwerkbelgieforum met dank aan Sisser voor het plaatsen van de foto's.

Klinkt interessant maar wat is de kruitinhoud ?

Edit: Ja ik wil eigelijk weten of die even hard knalt als de CT500 van Bonbridge ?

Laatst bewerkt:
De chainthunder van Bonbridge gaat harder:bye:

zou iets kunnen maar volgens mij zit er tussen die 2 weinig verschil hoor, ze zijn op de lengte na ,na genoeg gelijk aan elkaar... omdat die van bonbridge iets korter is zal ie mischien iets meer kruid bevatten ??? iemand die mij hier op aan kan vullen mischien ?

zou iets kunnen maar volgens mij zit er tussen die 2 weinig verschil hoor, ze zijn op de lengte na ,na genoeg gelijk aan elkaar... omdat die van bonbridge iets korter is zal ie mischien iets meer kruid bevatten ??? iemand die mij hier op aan kan vullen mischien ?

Nitraat had inderdaad gelijk. De Chainthunder 500 van Bonbridge knalt harder dan de Hong Deng Long versie. Misschien is het gebruik van ander kwaltieit kruit het geval. Maar de Bonbridge versie heeft een sneller tempo, waardoor het ook een korter/ en krachtiger stuk vuurwerk is, en de Hong Deng Long het iets rustiger aanpakt waardoor hij iets langer duurt. Maar qua knallen zou ik zeker voor de oude vertrouwde Bonbrigdge versie gaan.

Hooi,

Kan je me dan iets uitleggen?
Waarom staat er Chinathunder op de doos van Alpeco?
Want ik snap wel dat je van China - Chain kan maken..

Maar is dit door alpeco zelf of door de consumenten zo gekomen?

Ja de rol heet oorspronkelijk Chinathunder maar is ooit een keer verkeerd uitgespoken en dat is er nooit meer uit gegaan...
Toch wel grappig om te bedenken want iedereen weet waar je het over hebt als je het een chainthunder noemt...

De CT van bonbridge zijn goed, die van Original niet zo best. Qua knal doen ze niet voor elkaar onder, maar de kwaliteit van de mat zelf is bij Bonbridge vele malen beter dan de CT van Original. Vooral het verschil in kwaliteit van de lonten viel op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan