De 'cake' is mooier wanneer je hem zelf betaald en aansteekt.

Het vuurwerk zelf hoeft niet perse mooier te zijn, maar alles er om heen maakt het zo veel beter. Het mooiste vind ik zelf de reacties van de mensen om mij heen, geeft toch een soort trots gevoel als ze beginnen te juichen of klappen voor een mooie box. Kan maar weinig tegen het gevoel van zelf vuurwerk aansteken op.

Het is niet per sé mooier of beter maar er zit wel degelijk een verschil in of je iets zelf stookt of wanneer iemand anders in de straat dat doet.

Als je zelf iets stookt is het hele ritueel onderdeel van de beleving. Je gaat naar je collectie om te kijken wat er nu aan de beurt is en sjouwt er mee naar de stookplaats, onderweg roep je nog even naar iedereen wat er nu aankomt en hoe mooie, speciaal of dik die wel niet is. Je stelt het product goed op, kijkt even om je heen of alles in orde is en pakt je aansteker die uiteraard van een degelijke kwaliteit is waardoor je met een klik een mooie stevige vlam hebt die vervolgens richting het lontje gaat welke je vooraf al goed gepositioneerd hebt. De vlam raakt het lontje en daar is het geliefde brandende lontje dan vergezeld van dat heerlijke sissende geluid. Je loopt vervolgens op gepaste snelheid, vol van verwachting en enthousiasme, terug naar de plaats waar je dat moois wilt gaan aanschouwen en geniet van het product en de reacties van de mensen om je heen.

Als iemand anders iets stookt kijk je daar even naar, roept achteloos naar de mensen om je heen welke product het is en je gaat weer door met bovenstaande ritueel ;)
Ik denk dat het merendeel van de freaks uit het zelfde ei komt. Dat roepen wat het is en wat het gaat doen kan ik ook nooit laten hahaha. De meesten kijken me dan een keer raar aan zo van het zal wel joh. Vervolgens als het lontje brandt volgt er een kreet van "komtie jongens" of "hoppa daar gaatie". En als de cake dan klaar is "poah mooi ding onnie?!" En dan meteen weer naar binnen lopen om het volgende slachtoffer uit de stapel te pakken.

Ik denk dat het merendeel van de freaks uit het zelfde ei komt. Dat roepen wat het is en wat het gaat doen kan ik ook nooit laten hahaha. De meesten kijken me dan een keer raar aan zo van het zal wel joh. Vervolgens als het lontje brandt volgt er een kreet van "komtie jongens" of "hoppa daar gaatie". En als de cake dan klaar is "poah mooi ding onnie?!" En dan meteen weer naar binnen lopen om het volgende slachtoffer uit de stapel te pakken.

Herkenbaar ja :p

Ha, tijdens mijn bruiloft 5 jaren geleden had ik een vwshow laten schieten. Mijn vrouw en ik stonden vooraan en voor de rest vh publiek.

Achteraf zeiden meerderen tegen mijn vrouw: " wat een prachtig stel, je man zat allemaal lieve dingen tegen je te fluisteren"

Nee, zegt mijn vrouw. Hij vertelde me welke cake er geschoten werd 😄

Ha, tijdens mijn bruiloft 5 jaren geleden had ik een vwshow laten schieten. Mijn vrouw en ik stonden vooraan en voor de rest vh publiek.

Achteraf zeiden meerderen tegen mijn vrouw: " wat een prachtig stel, je man zat allemaal lieve dingen tegen je te fluisteren"

Nee, zegt mijn vrouw. Hij vertelde me welke cake er geschoten werd 😄
Hahaha verschrikkelijk herkenbaar. Mijn vrouw en ik zijn afgelopen juni getrouwd. Ik heb toen zelf een klein showtje voorbereid met een paar compounds en zelfs nog zelf geschoten ook. Niemand had ook anders verwacht eigenlijk😂.

Back
Bovenaan