Cruel Traction

Ik kan trouwens een rol Tesa Aluminium Tape enorm aanraden om je lonten mee te beschermen. Na de verhalen van overslaan en gepruts met aluminium folie en karton. Fijn spul om mee te werken. Tot 140 graden bestendig en met een lont dat aan de buitenkant brand, zal een lont eronder echt niet aan gaan. Het is vrij dik spul, maar fijn om mee te werken.

Wanneer een lont aangaat brand hij overigens wel door de tape heen, je hoeft dus zeker niet bang te zijn dat een lont hierdoor geen vrijheid om te branden heeft. Dus, ja, moraal van het verhaal, ideaal spul voor een vuurwerk liefhebbert.

Toch bijzonder te zien dat niet iedereen hem soms minder vond. Vond hem daarnaast juist meer dan goed (heb die van vorig jaar niet gehad). Lancering was al gruwelijk en dan de keiharde klappen. Een pracht stuk vuurwerk voor de nederlandse markt. Met nadruk op "voor".

Bij het ophalen de rage gekregen ipv de CT, maar wat een prachtige bak! De cakes uit de rage die wel overeenkomen met de CT zijn dan ook wel veruit de beste, al is de toevoeging van wat crackling niet verkeerd. Die laatste salvo's blijven wel ongeëvenaard perfect!

Hij was weer mooi dit jaar. Alleen vond ik de burst van de 2e cake wel wat minder en kwam deze box minder spectaculair over bij mij. Desalniettemin een mooie cakebox! Maar wat Golddigger al zegt, tijd voor wat anders :D

Hij was vorig jaar zo goed dat hij dit jaar weer in de straat stond. Dit jaar kreeg ik de rage mee bij valk ipv de cruel traction. Hier de film:

Ik heb de hardstyle box ook geschoten, en dus met dezelfde camera in dezelfde straat onder dezelfde omstandigheden opgenomen. Misschien wat off topic maar kijk en vergelijk, vond zelf de cruel traction een tikje beter, ook omdat deze 50 euro goedkoper was:

Ook deze stond dit jaar weer in de straat.
Nog altijd een prima cakebox.. al moet ik zeggen dat ik 'm minder overweldigend vond dan vorig jaar.

Verder zou Wolff wat mij betreft wat mogen doen aan de manier waarop deze in de doos zit.
Kans op vonkoverslag is veel te groot wanneer je geen karton in het midden van de doos plaatst.

Ook waren de viscolonten veel te lang en zaten ze erg los in de cakes.. het eerste lont trok ik direct uit de cake..

Verder natuurlijk qua effect gewoon prima en divers genoeg.

Ik had 2 x de Cruel Traction en het blijft echt een super dikke cakebox! Dit was dan ook de beste cakebox die ik had. Maar ik moet wel zeggen dat ik 'm wat minder vond dat vorig jaar.. Ik kan m'n vingers er niet op leggen wat nou het verschil was, maar ik had toch echt het idee dat er iets minder was. Jammer hoor, maar het blijft alsnog de Cakebox van het jaar!

Met kop en schouders de nr.1 van de avond hier! Bijzonder hoge verwachtingen natuurlijk, maar die werden dik waargemaakt! Effectgrootte was bizar goed en effecten gelukkig precies als de 2014 versie! Doorlonten was even geklooi en tussen A-B en E-F even 2 schotjes geplaatst, maar hij ging dan ook wel perfect, wat een rambak!

Laatst bewerkt:
Kan je zeggen dat zowel de 2014 als de 2015 versie nagenoeg gelijk presteerde bij mij!
Gewoon weer de cakebox van het jaar!
Heel de straat genoot ervan en vond het jammer dat ik de six best possible erna schoot waar ik hogere verwachtingen van had dan de cruel traction.
Maar dit blijft de topper onder de cakeboxen.
Spreiding is erg breed, de burst is gewoon ala delicious thunder en de salvos maken het tot 1 geheel.
Voor volgend jaar staat deze genoteerd 4 maal als finale.
Eerst 1 en dan 3.
aplausje voor Wolff!

Kan je zeggen dat zowel de 2014 als de 2015 versie nagenoeg gelijk presteerde bij mij!
Gewoon weer de cakebox van het jaar!
Heel de straat genoot ervan en vond het jammer dat ik de six best possible erna schoot waar ik hogere verwachtingen van had dan de cruel traction.
Maar dit blijft de topper onder de cakeboxen.
Spreiding is erg breed, de burst is gewoon ala delicious thunder en de salvos maken het tot 1 geheel.
Voor volgend jaar staat deze genoteerd 4 maal als finale.
Eerst 1 en dan 3.
aplausje voor Wolff!

Gelukkig had ik hem na de Six Best Possible gepositioneerd:D
Hoewel de toeschouwers nauwelijks doorhadden dat die tegenviel.
Verder 100% eens met je reactie en inderdaad cakebox van het jaar!

Hierbij de film van de Cruel Traction. Hij was gewoon doorgelont, daardoor wel lange pauzes, maar zo zullen alle consumenten hem zien die geen idee hebben dat ze ook directer kunnen doorlonten. Wolff mag zeker aandacht besteden aan het lont en daarmee ook direct de vonkoverslag, want als je daar niets aan doet, gaat ie als de brandweer. :rolleyes::p

Heb toch het idee dat ie anders is en ik weet niet precies waar het hem in zit. Blinkers blinken minder lang, spreiding is minder groots. Misschien waren we wel zo enthousiast vorig jaar, dat de verwachting te hoog was voor dit jaar?
Al met al een goede box, maar voor mij zeker niet de beste van de avond.

Gelukkig had ik hem na de Six Best Possible gepositioneerd:D

als je hem zo doorlont komt ie inderdaad minder indrukwekkensd over
Heb ze zelf allebei op 2 oude kastdeuren gelijm met planken ernaast en en een perfecte doorloop via snellont onderaan.
Als dit dingcontinu blijft blazen sta je echt met open mond te kijken
Hoewel de toeschouwers nauwelijks doorhadden dat die tegenviel.
Verder 100% eens met je reactie en inderdaad cakebox van het jaar!
Inderdaad. viel weinig mensen op door de euforie maar hij was simpelgezegd slecht.
Maar de cruel traction was petje af!

Zelf heb ik de fout gemaakt door deze voor de Hardstyle te doen. Bij zowel de CT als de Hardstyle had ik overslag waardoor mijn finale (X-treme salvo) in het niet viel :sad:

Back
Bovenaan